Αρσάκεια Ιωαννίνων

Οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού έλαβαν μέρος στο 7ο Διαδικτυακό Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών των Αρσακείων Σχολείων τής Πάτρας (7th ATSMUN), στις 5, 6 και 7 Νοεμβρίου 2021.

Το θέμα τού εφετινού συνεδρίου ήταν "Democratization, economic recession, wars, pandemic, can technology be the answer?” ("Εκδημοκρατισμός, οικονομική ύφεση, πόλεμοι, πανδημία, μπορεί η τεχνολογία να είναι η
απάντηση;")
.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, λόγω τής πανδημίας, ήταν αδύνατον οι μαθητές να ταξιδέψουν στην πόλη τής Πάτρας και να βιώσουν τη μοναδική αυτή εμπειρία διά ζώσης. Συνεπώς, το συνέδριο διεξήχθη ξανά διαδικτυακά και στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Το ATSMUN αποτελεί θεσμό για την πόλη τής Πάτρας και κάθε χρόνο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς στην ατζέντα τού συνεδρίου συμπεριλαμβάνονται επίκαιρα θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα.
Η επίσημη γλώσσα τού συνεδρίου είναι η Αγγλική, όπως ακριβώς και στις πραγματικές διαβουλεύσεις των συνεδρίων των Ηνωμένων Εθνών. (Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο πατήστε εδώ http://www.atsmun.gr/).

Στο συνέδριο συμμετείχαν από το Σχολείο 12 μαθητές από την Γ΄τάξη, οι: Ανδρής Κωνσταντίνος, Δαράκης Αργύριος, Λάρδα Χριστίνα, Μακρυλάκη Μαρία, Μαλλικούρτη Αρσινόη, Μαυραγάνης Παναγιώτης, Μπίνης Ιάσων, Παπαδοπούλου Δόμνα-Ιωάννα, Παπαδημητρίου Νεφέλη, Ποντικάκου Μαρία, Στάικος Εμμανουήλ, Χατζηφωτεινού Μαρία-Σοφία, οι οποίοι εκπροσώπησαν τις χώρες τής Μάλτας, τής Πολωνίας και τής Κεντροαφρικανικής Δημοκρατίας, σε θέματα που αφορούσαν στην εξωτερική πολιτική τής κάθε χώρας.

Ενδεικτικά αναφέρονται: “The distribution of vaccines and public health policies as a means of new age imposition” (Η διανομή των εμβολίων και οι πολιτικές δημόσιας υγείας ως μέσο επιβολής τής νέας εποχής.), “Eliminating violence and sexual abuse in work environments” (Εξάλειψη τής βίας και τής σεξουαλικής κακοποίησης σε εργασιακά περιβάλλοντα.) και “Microbes and nanotechnology to save the planet” (Τα μικρόβια και η νανοτεχνολογία για να σώσουν τον πλανήτη.)

Να σημειωθεί ότι τα Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών (MUN) αποτελούν μια προσομοίωση των συνεδριάσεων των Ηνωμένων Εθνών από μαθητές στους οποίους ανατίθεται να εκροσωπήσουν μια χώρα, τυχαία κάθε φορά, με στόχο να επιλύσουν προβλήματα μέσω τού "διαλέγεσθαι" (debate), τής διαπραγμάτευσης (negotiation), τής αντιπαράθεσης (juxtaposition) και τού συμβιβασμού (compromising), ώστε να καταλήξουν σε ένα τελικό ψήφισμα (resolution), προτείνοντας λύσεις σε ζητήματα διεθνούς ενδιαφέροντος.

Τους μαθητές προετοίμασε και καθοδήγησε η καθηγήτρια Αγγλικών και Σύμβουλος MUN (MUN Advisor) κ. Ιωάννα Βασιλοπούλου.

Ακολουθούν οι εντυπώσεις μαθητών από το συνέδριο:

"Ήταν γενικά μια εξαιρετική εμπειρία και σίγουρα θα ήθελα να συμμετάσχω και σε άλλα συνέδρια. Μου έδωσε μια αίσθηση τής προοπτικής τού κόσμου γύρω μας και ενίσχυσε την άποψή μου για τις πολιτικές σχέσεις μεταξύ των χωρών. Έκανα νέους φίλους από την επιτροπή μου, αν και οφείλω να ομολογήσω ήταν πολύ κρίμα που δεν μπορούσαμε να παρευρεθούμε στην πραγματική ζωή, αλλά μέσω zoom.Το συνέδριο με βοήθησε, επίσης, να κατευθυνθώ και προς το τι θα ήθελα να κάνω στην καριέρα μου."
Παπαδημητρίου Νεφέλη

"Όσον αφορά το συνέδριο τού περασμένου Σαββατοκύριακου, θα ήθελα να πω ότι η συνολική εμπειρία ήταν πολύ καλή και νιώθω ότι απέκτησα πολλές χρήσιμες γνώσεις και εμπειρία παρά τα περιστασιακά προβλήματα σύνδεσης από εμένα ή άλλους εκπροσώπους. Το αγαπημένο μου μέρος ήταν η διαδικασία “lobbying” και ελπίζω να συμμετάσχω και σε άλλο MUN στο εγγύς μέλλον."