Κατά τη διάρκεια τού β΄ τετραμήνου τής σχολικής χρονιάς 2024-2025, δύο τμήματα τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχαν σε μία διαθεματική και συνεργατική εκπαιδευτική δραστηριότητα, στο πλαίσιο τού μαθήματος των Γαλλικών, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών κ. Βασιλείου και Κατσέλα. Η συγκεκριμένη δράση σχεδιάστηκε με πολλαπλές παιδαγωγικές στοχεύσεις, εστιάζοντας τόσο στην ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων όσο και στην ενίσχυση τής κριτικής σκέψης και τής δημιουργικότητας των μαθητών.
Πρωταρχικός στόχος τής εργασίας ήταν να ενθαρρυνθούν οι μαθητές ώστε να προβληματιστούν γύρω από θεματικές που τους αφορούν άμεσα, τις οποίες και επέλεξαν οι ίδιοι, προωθώντας, έτσι, την αυτενέργεια και την προσωπική εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία. Δευτερεύων, αλλά εξίσου σημαντικός, στόχος ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τη λογική τής επιχειρηματολογίας και τής λεκτικής αντιπαράθεσης (débat). καθώς και η καλλιέργεια, παράλληλα, των ικανοτήτων πειθούς και ρητορικής έκφρασης στην ξένη γλώσσα. Κάθε ομάδα ανέλαβε να διατυπώσει και να τεκμηριώσει επιχειρήματα υπέρ τής θέσης που είχε επιλέξει να υποστηρίξει.
Ένα επιπλέον βασικό στοιχείο τής δράσης αποτέλεσε η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και, ειδικότερα, τής Τεχνητής Νοημοσύνης ως παιδαγωγικού εργαλείου. Οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο) παρουσιάζοντας τα επιχειρήματά τους και ενισχύοντας, έτσι, τόσο τις ψηφιακές τους δεξιότητες όσο και τη δημιουργική τους έκφραση.
Καθ’ όλη τη διάρκεια τής δράσης οι μαθητές υποστηρίχθηκαν γλωσσικά από τις καθηγήτριές τους, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τής εργασίας με επιτυχία, ενώ, παράλληλα, διεύρυναν τις εγκυκλοπαιδικές τους γνώσεις μέσω τής ενασχόλησης με ποικίλα κοινωνικά, πολιτισμικά και τεχνολογικά ζητήματα.
Σημαντικότερο παιδαγωγικό όφελος, ωστόσο, υπήρξε η ευκαιρία των μαθητών να κατανοήσουν τη γλώσσα όχι απλώς ως μαθησιακό αντικείμενο, αλλά ως ζωντανό εργαλείο επικοινωνίας, έκφρασης και δημιουργίας.