Αρσάκεια Ιωαννίνων

Το σχολικό έτος 2024-2025 το Α΄Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συνίδρυσε και συμμετέχει στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Let’s Dive into the BLUE!” σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.

Συγκεκριμένα, η δρ Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών, συμμετείχε στο ευρωπαϊκό eTwinning σεμινάριο με θέμα "Schools in disadvantaged areas: turning challenges into opportunities with eTwinning”, που διεξήχθη στις 18-20 Απριλίου 2024 στο Τορίνο, στην Ιταλία, μετά από πρόσκληση τού Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning στο πλαίσιο τού έργου «Ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης τής Δράσης eTwinning 2024-2026» και συνίδρυσε με την Ισπανίδα εκπαιδευτικό Sara Llésera Ortega από το "Institut Escola Daniel Mangrané, Jesús-Tortosa", SPAIN το eTwinning έργο “Let’s Dive into the BLUE!”. Στο έργο συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί 14 σχολείων από Ελλάδα, Ισπανία, Κύπρο, Γερμανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τυνησία, Δανία, Τουρκία.

Συμμετέχουν, επίσης, μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τού έργου θα συνεργαστούν οι εκπαιδευτικοί κ. Βύρων Χαμηλοθώρης και Αθανάσιος Αλεβιζάκης. Μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετέχει και το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν.

Σκοπός τού έργου είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές για τις παγκόσμιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, εστιάζοντας ιδιαίτερα σε καίρια περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η προστασία τού νερού. Δεδομένου ότι οι χώρες μας μοιράζονται τους ίδιους υδάτινους πόρους, θα ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουμε το επίπεδο ευαισθητοποίησης και τις ενέργειες των ανθρώπων για την προστασία των πόρων αυτών. Ο βασικός στόχος αυτού του έργου είναι να προωθήσουμε την ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή και την προστασία των θαλασσών, και παράλληλα, να αναπτύξουμε τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις και να μοιραστούμε καλές εκπαιδευτικές πρακτικές στην κατεύθυνση STEAM. Αυτό θα συμβάλει στην προετοιμασία τής νέας γενιάς υπεύθυνων και κριτικά σκεπτόμενων ατόμων, ικανών να αξιοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης με σωστό τρόπο για το κοινό καλό.

Στο πλαίσιο τού έργου οι μαθητές θα συνεργαστούν σε κοινές δραστηριότητες με μαθητές από άλλες χώρες, θα αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, θα αλληλεπιδράσουν με συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, θα ενισχύσουν την υπολογιστική σκέψη τους, θα αναπτύξουν στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, ενώ, παράλληλα, θα συμμετάσχουν σε δράσεις που προάγουν τη βιωσιμότητα και την παγκόσμια κοινωνική ευθύνη.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές θα δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά έργα, προκειμένου να γίνουν υπερασπιστές των θαλασσών, αξιοποιώντας διάφορα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως μηχανές αναζήτησης, έξυπνους βοηθούς, chatbots, μεταφραστές γλωσσών, εφαρμογές πλοήγησης, διαδικτυακά παιχνίδια και άλλες εφαρμογές, εμπλεκόμενοι σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σχετικά με την ευαισθητοποίηση για το κλίμα και την προστασία των θαλασσών. Επίσημη γλώσσα τού έργου είναι τα Αγγλικά και τα Γαλλικά.

Περισσότερες πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης εδώ και στο Twinspace εδώ