Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης οι 15οι Αρσάκειοι Ρητορικοί Αγώνες (Α.Ρ.Α.) το διάστημα από 19 έως 21 Απριλίου 2024 με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από όλα τα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία (Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων).
Μετά από μια γόνιμη χρονιά για τον Απογευματινό Όμιλο Ρητορικής Τέχνης των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού με συμμετοχές και διακρίσεις σε εξωτερικούς αγώνες, οι 15οι Ρητορικοί Αγώνες αποτέλεσαν το επιστέγασμα των προσπαθειών των νεαρών ρητόρων.
Κατά την παραμονή τους στη Θεσσαλονίκη οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Ομίλου είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα αξιοθέατα τής πόλης (Λευκό Πύργο, Καμάρα, Ροτόντα), αλλά και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους επισκεπτόμενοι το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις», όπου παρακολούθησαν στην σφαιρική οθόνη 360◦ τού Πλανηταρίου προβολή με θέμα την Αστρονομία.
Τα Αρσάκεια Λύκεια του Ψυχικού εκπροσωπήθηκαν δυναμικά σε αυτή τη μεγάλη γιορτή τής Ρητορικής με μικτή ομάδα αποτελούμενη από 15 μαθητές και μαθήτριες, μέλη τού ενιαίου Ομίλου Ρητορικής Τέχνης των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού (Α΄, Β΄ και Γενικού Λυκείου). Τα μέλη τής αποστολής έλαβαν μέρος σε όλα τα αγωνίσματα, αποσπώντας θετικά σχόλια για την παρουσία και το ήθος τους και επιτυγχάνοντας πλήθος προκρίσεων και διακρίσεων συνολικά.
Συγκεκριμένα το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο εκπροσωπήθηκε εξής:
Στο ατομικό αγώνισμα τού Αυθόρμητου Λόγου συμμετείχε ο μαθητής Νικόλαος Μυριτζής με αξιόλογη παρουσία. Επιπλέον, μέλος τού Ομίλου κατέλαβε τη 2η θέση και ο μαθητής Νικόλαος Γάτσιος την 3η θέση στον τελικό.
Στο ατομικό αγώνισμα τής Νοηματικής Ανάγνωσης μέλος τής ομάδας προκρίθηκε στον ημιτελικό γύρο, ενώ η μαθήτρια Μαρία-Αικατερίνη Ντούνη κατέκτησε την 3η θέση.
Στο ατομικό αγώνισμα τού Προτρεπτικού Λόγου συμμετείχαν οι μαθητές Φαίδρα Μελακοπούλου, Ελευθέριος Πατσιαούρας και Ελένη Τσόχου αποσπώντας θετικά σχόλια, ενώ η μαθήτρια Άρτεμις Κουντούρη έφτασε μέχρι τον ημιτελικό.
Στο ομαδικό αγώνισμα των Διττών Λόγων έλαβαν μέρος σε συνεργασία με μαθητές από τα υπόλοιπα Λύκεια τού Ψυχικού οι μαθητές: Φαίδρα Μελακοπούλου, Νικόλαος Μυριτζής, Ελένη Τσόχου, Αικατερίνη Γρηγοριάδου, Άρτεμις Κουντούρη και η ομάδα των δύο τελευταίων διακρίθηκε στον ημιτελικό. Τέλος, η Άρτεμις Κουντούρη απέσπασε και βραβείο καλύτερης ομιλήτριας.
Τους μαθητές και μαθήτριες προετοίμασαν η υπεύθυνη τού Απογευματινού Ομίλου Ρητορικής Τέχνης για τα Λύκεια κ. Σπυριδούλα Δημητρακοπούλου, φιλόλογος, με την εκπαιδεύτρια και απόφοιτο των Αρσακείων κ. Μαρία-Αγγελική Γερασίμου, οι οποίες συνόδευσαν την αποστολή και συμμετείχαν ως κριτές μαζί με τις φιλολόγους των Λυκείων κ. Δήμητρα Αγιασοφίτη και Μαρία Γραμματικού.
Εντυπώσεις μαθητών:
«Η ενασχόληση με τη Ρητορική δίνει τη δυνατότητα εμβάθυνσης σε διαφορετικές πτυχές αμφιλεγόμενων ζητημάτων, ώστε να κάνει πολύ πιο ουσιαστική την προσωπική απόρριψη κάποιας από αυτές, ενώ από άποψη περιεχομένου δεν διδάσκει πώς να κάνουμε αερολογίες να ακούγονται ελκυστικές, αλλά περισσότερο πώς αυτά που όντως αξίζουν να ειπωθούν να λεχθούν με τον τρόπο που θα τα αναδείξει καλύτερα. Έτσι, θεωρώ ότι τα δύο θέματα που αποτελούσαν τους μεγαλύτερους προβληματισμούς μου στην αρχή τής χρονιάς ήταν τελικά το μεγαλύτερό μου κέρδος!»
Γάτσιος Νικόλαος, μαθητής Α΄1 τάξης
«Εδώ και κάποια χρόνια ασχολούμαι με τη Ρητορική. Αρχικά, συμμετείχα σε αγώνες μόνο επειδή με παρακινούσαν οι φίλες μου που ενδιαφέρονταν πολύ. Κίνητρο ήταν οι ευχάριστες στιγμές μαζί τους, η ψυχαγωγία. Ωστόσο, καθώς περνούσε ο καιρός ανακάλυψα αφενός ότι η ρητορική είναι μια σπουδαία τέχνη αφετέρου πως ενώ η κατεύθυνση που σκέφτομαι να ακολουθήσω δεν σχετίζεται με αυτά, δεν αναιρείται το γεγονός πως ωφελούμαι. Βρίσκομαι στην Α΄ λυκείου και φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που παρακολούθησα τα μαθήματα απογευματινού ομίλου, απόφαση που άργησα να πάρω αλλά αποδείχθηκε σωστή. Οι εμπειρίες που μου προσφέρθηκαν ήταν πάρα πολλές και η συνεργασία με τις καθηγήτριες καθώς και με τους υπόλοιπους μαθητές καταπληκτική. Ελπίζω να μπορέσω να αποκτήσω και άλλες παρόμοιες εμπειρίες ακόμα και στις τελευταίες τάξεις τού λυκείου παρόλες τις δυσκολίες. Η ρητορική πλέον έχει γίνει αναντικατάστατο κομμάτι τού εαυτού μου, συνήθεια που δεν μπορώ να αποχωριστώ και ευχαριστώ πραγματικά όσους με βοήθησαν να το καταλάβω...»
Μαρία-Αικατερίνη Ντούνη, μαθήτρια Α΄3 τάξης
«Οι Αρσάκειοι Ρητορικοί Αγώνες μάς έδωσαν την ευκαιρία, συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές μας, να ανακαλύψουμε νέες προοπτικές και προσεγγίσεις που διευρύνουν τον τρόπο σκέψης μας και βελτιώνουν τις ικανότητές μας στη δημιουργία στέρεων και ορθολογικών επιχειρημάτων. Μέσα από αυτή την εμπειρία απέκτησα το θάρρος τής γνώμης μου και αντιμετώπισα τον φόβο τής δημόσιας ομιλίας. Κάθε αγώνας ήταν μια ευκαιρία για προσωπική εξέλιξη και ανάπτυξη τής κριτικής σκέψης καθώς και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων.»
Άρτεμις Κουντούρη, μαθήτρια Β΄2 τάξη
«Συμμετείχα δύο χρόνια στον όμιλο Ρητορικής και ήταν μια πολύ ωραία και ξεχωριστή εμπειρία. Αρχικά, έμαθα να διευρύνω την σκέψη μου πέρα από το προφανές, να υποστηρίζω θέματα τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τις αντιλήψεις μου, καθώς και να ακούω με προσοχή τους συνομιλητές μου. Επιπλέον, γνώρισα και συνεργάστηκα με μαθητές άλλων σχολείων και έτσι έγινα πιο κοινωνική. Εκτός αυτού όμως με τους συμμαθητές μου γίναμε μια πολύ κλειστή και δεμένη ομάδα στο πλαίσιο τού ομίλου, με αποτέλεσμα να περνάμε καλά σε αυτόν και να ξεφεύγουμε από το συνεχές διάβασμα. Επιπροσθέτως, οι αγώνες στους οποίους συμμετείχαμε ήταν μια πολύ ξεχωριστή και ευχάριστη διαδικασία, γιατί, εκτός από τις εμπειρίες και όλα όσα μάθαμε μέσα από αυτούς, γίναμε ακόμα πιο δεμένοι και μάθαμε να λειτουργούμε πολύ καλά ως ομάδα. Τέλος, και οι δύο προπονήτριες (κ. Σπ. Δημητρακοπούλου και Μ. Γερασίμου) είναι υπέροχες, με αποτέλεσμα ο όμιλος να γίνεται ακόμα καλύτερος! Έτσι, για εμένα ο ρητορικός όμιλος είναι μια αξέχαστη εμπειρία που αποτελείται μόνο από ευχάριστες στιγμές και αναμνήσεις!»
Γρηγοριάδου Αικατερίνη, μαθήτρια Β΄1 τάξη
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-high-school-a/ta-nea-mas/events-activities/51943-to-a-arsakeio-lykeio-stous-15ous-ritorikoys-agones#sigProId16e7dea0d4