Αρσάκεια Ιωαννίνων

Οι μαθητές της Α΄ τάξης του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού στο πλαίσιο της Ζώνης Τεχνών και Επιστημών "Τεχνητή νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο" και του ευρωπαϊκού eTwinning έργου "Exploring AI in the classroom" με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών συμμετείχαν στο έργο "Transform Learning: PBL, Coding and AI for Sustainability & Inclusion" υλοποιώντας το εκπαιδευτικό σενάριο "Save the planet" (μετάφραση στα ελληνικά "Σώστε τον πλανήτη").

Οι μαθητές δημιούργησαν ένα βίντεο στα αγγλικά με τίτλο "Navigating the Intersection of Art, Artificial Intelligence, and Environmental Advocacy" (πατήστε εδώ) χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην κατεύθυνση ευαισθητοποίησης για τις σημερινές περιβαλλοντικές προκλήσεις. Η διαδικασία δίνει έμφαση στη συνεργατική και καινοτόμο φύση του έργου, δείχνοντας πώς η τεχνολογία, η δημιουργικότητα και η περιβαλλοντική υπεράσπιση εναρμονίζονται για την αντιμετώπιση των επειγόντων ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας. Συγκεκριμένα, για τη δημιουργία του βίντεο οι μαθητές συμμετείχαν σε σειρά δραστηριοτήτων όπως:

 Δημιουργία αφίσας με θέμα “Environmental issues”, “Save the planet”, “Climate change” με αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας Canva.
 Δημιουργία κειμένου ομιλίας σχετικά με την περιβαλλοντική κρίση και την τεχνητή νοημοσύνη με αξιοποίηση του Chat GPT.
 Δημιουργία αρχείων ομιλίας με αξιοποίηση του ElevenLabs – δημιουργία αρχείων MP3 επιλέγοντας από μια σειρά προπαρασκευασμένων φωνών.
 Δημιουργία βίντεο με αξιοποίηση της πλατφόρμας D-ID VIDEO GENERATOR – δημιουργία αρχείων MP4.
 Επεξεργασία βίντεο με αξιοποίηση του OpenShot Video Editor για τη σύνθεση ενός ολοκληρωμένου βίντεο με τον συνδυασμό του αρχείου MP3 (από ElevenLabs) και του αρχείου MP4 (από D-ID VIDEO GENERATOR). Το βίντεο με τίτλο "Navigating the Intersection of Art, Artificial Intelligence, and Environmental Advocacy" (μετάφραση στα ελληνικά «Πλοήγηση στη διασταύρωση της τέχνης, της τεχνητής νοημοσύνης και της περιβαλλοντικής υπεράσπισης») υποβλήθηκε στον Διαγωνισμό «Transform Learning Competition” και απέσπασε το βραβείο Runner-up Award στη διαδικτυακή τελετή βράβευσης “Transform Learning Competition - Awards Ceremony”, την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023 (πατήστε εδώ).

Λίγα λόγια για το έργο "Transform Learning: PBL, Coding and AI for Sustainability & Inclusion"

Το έργο "Transform Learning: PBL, Coding and AI for Sustainability & Inclusion" (πατήστε εδώ) αποτελεί μια πρωτοβουλία μεταξύ της Google και του European Schoolnet, η οποία ξεκίνησε με το MOOC Computer Science with Google και συνεχίστηκε με το Edu-hackathon with Google, μια εκδήλωση όπου ομάδες εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες σχεδίασαν και ανέπτυξαν τέσσερα πρότυπα εκπαιδευτικά σενάρια με επίκεντρο:

• Καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της κωδικοποίησης
• Οπτικός προγραμματισμός
• 3D, επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εικονική πραγματικότητα (VR)
• Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)

Μετά από τιμητική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ως Scientix Ambassador και EU CodeWeek Leading Teacher, η δρ Κατερίνα Γλέζου αποδέχτηκε την πρόσκληση-πρόκληση πειραματικής εφαρμογής ενός από τα προτεινόμενα σενάρια σε αυθεντικές συνθήκες τάξης.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου "Transform Learning: PBL, Coding and AI for Sustainability & Inclusion" παρουσιάζεται παρακάτω:

• 5 Οκτωβρίου 2003: Διαδικτυακό σεμινάριο για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς με τους σχεδιαστές των εκπαιδευτικών σεναρίων.
• 6 Οκτωβρίου – 20 Νοεμβρίου 2023: Εφαρμογή στην τάξη.
• 6 Δεκεμβρίου 2023: Ανακοίνωση βραβευθέντων έργων.