Το διαθεματικό-πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν, με τίτλο «Οι φάροι τού πολιτισμού μας», παρουσίασαν οι μαθητές τής Ε΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού την Τρίτη 21 Μαϊου 2019.
Σκοπός τού προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν σημαντικούς φάρους τής Ελλάδας, αλλά και όλου τού κόσμου, τον τρόπο λειτουργία τους, τη χρησιμότητά τους, τα αρχιτεκτονικά τους χαρακτηριστικά, την ιστορική εξέλιξη των φάρων στο πέρασμα των αιώνων καθώς και τη μεταφορική έννοια τής λέξης "φάρος", σαν ένας πνευματικός οδηγός στη ζωή του ανθρώπου.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες. επεξεργάστηκαν αποσπάσματα λογοτεχνικών βιβλίων που η θεματολογία τους αφορούσε τους φάρους, έφτιαξαν ακροστιχίδες και παζλ, «ταξίδεψαν» σε διάφορα μέρη τής Ελλάδας όπου υπάρχουν αξιόλογοι ιστορικοί φάροι και βρήκαν πληροφορίες γι' αυτούς, περιηγήθηκαν στο εσωτερικό πολλών φάρων με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, ασχολήθηκαν με τον τρόπο λειτουργίας ενός φάρου και έκαναν πολλά πειράματα στο Χημείο των Σχολείων, κατασκεύασαν έναν φάρο ακολουθώντας τις αρχές τού STEAM, διδάχθηκαν παραδοσιακούς χορούς και χοροκίνηση, επισκέφθηκαν το Μουσείο τού ΟΤΕ και έμαθαν διαφόρους τρόπους επικοινωνίας των ανθρώπων στην αρχαιότητα, φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.
Επίσης στο μάθημα των Αγγλικών ασχολήθηκαν με φάρους από πέντε διαφορετικές αγγλόφωνες χώρες: τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία, την Αμερική, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική. Επίσης έμαθαν ένα αγγλικό τραγούδι στο οποίο ο φάρος αναφέρεται ως σύμβολο καθοδήγησης για την ασφάλεια, τη ζεστασιά και την αγάπη.
Στο μάθημα των Γαλλικών ασχολήθηκαν με φάρους τής Γαλλίας. Αντλώντας πληροφορίες από το διαδίκτυο και σχετικό φυλλάδιο κατασκεύασαν φάρους σε μακέτα. Ακόμη, ενημερώθηκαν για το έργο των Διαφωτιστών στην Γαλλία τού 18ου αιώνα, οι οποίοι συμπεριφέρθηκαν ως «φάροι», καθώς θέλησαν να «διαφωτίσουν» τους ανθρώπους με τη λογική.
Στο μάθημα των Γερμανικών επεξεργάστηκαν φυλλάδιο εργασίας με σχετικό λεξιλόγιο, «ταξίδεψαν» με τον νου και τη φαντασία τους στους 20 μεγαλύτερους και σπουδαιότερους φάρους τής Γερμανίας μέσω τής ψηφιακής τεχνολογίας και, τέλος, εμπνεύστηκαν, ζωγράφισαν και κατασκεύασαν φάρους.
Την ημέρα τής παρουσίασης οι μαθητές υποδέχθηκαν τους γονείς τους στις αίθουσες διδασκαλίας για την παρουσίαση τού προγράμματος, που έγινε με διαδραστικό τρόπο. Ακολούθησε ξενάγηση στην έκθεση με τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών. Στη συνέχεια, οι γονείς παρακολούθησαν σειρά πειραμάτων που πραγματοποίησαν οι μαθητές στο Χημείο. Η παρουσίαση το προγράμματος ολοκληρώθηκε με χορούς και τραγούδια στο γυμναστήριο τού Σχολείου.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Ε΄ τάξης κ. Π. Γεωργακέλλου, Σ. Βασιλοπούλου και Ν. Καρανάτσιου, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς κ. Μ. Γιαννοπούλου, καθηγήτρια Φυσικής, Β. Παπαγιαννοπούλου, καθηγήτρια Μουσικής, Β. Ανδρακάκου και Ν. Μπάρλα, καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Σ. Παπαχρήστου, καθηγήτρια Εικαστικών, Κ. Μυτακίδη, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ε. Πάνου, Μ. Κολοβίνου, Α. Φιλιππή, Ε. Σακελλίων, Ε. Σεβδαλή, καθηγήτριες Αγγλικών, Δ. Χατζηιωάννου, Ο. Δασκαλοπούλου, Ε. Δούβλου, καθηγήτριες Γαλλικών, Θ. Αρταβάνη, Ο. Τσίρου, καθηγήτριες Γερμανικών. Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/ta-nea-mas/events-activities/39766-oi-faroi-tou-politismou-mas-77#sigProId3e5e72e305