Σκοπός τού προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τη χλωρίδα τής πατρίδας μας και συγκεκριμένα τα αρωματικά φυτά και τις θεραπευτικές ιδιότητές τους, καθώς και να αναπτύξουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές εκπόνησαν ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:
• διάβασαν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία, ώστε να γνωρίσουν τα αρωματικά φυτά τής πατρίδας μας
• συνέλεξαν και έφεραν στο Σχολείο αρωματικά φυτά
• φύτεψαν διάφορα αρωματικά φυτά, όπως μέντα, λεβάντα, δεντρολίβανο, δάφνη, ρίγανη, βασιλικό, στον κήπο των Σχολείων και φρόντισαν για την ανάπτυξή τους
• επεξεργάστηκαν το βιβλίο “Ασκληπιός, ο πρώτος θεραπευτής” τού Φίλιππου Μανδηλαρά.
• βρήκαν και έγραψαν γιατροσόφια με βάση τα αρωματικά φυτά
• διδάχθηκαν τους αρχαιοελληνικούς μύθους που συνδέονται με τα αρωματικά φυτά, όπως για παράδειγμα τον μύθο τής Δάφνης, τού Παίωνα, της Μίνθης. Έμαθαν επίσης με ποιον τρόπο συνδέονται ο βασιλικός, το δεντρολίβανο και η λεβάντα με τη θρησκεία μας
• παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση “Το χρυσό αρισμαρί”, στην οποία εκτός των άλλων μηνυμάτων παρουσιάζονται και οι θεραπευτικές ιδιότητες τού δεντρολίβανου
• δημιούργησε κάθε μαθητής το δικό του φυτολόγιο με τα αρωματικά φυτά
• έφτιαξαν βιβλίο με συνταγές.
• επισκέφθηκαν το εργαστήριο Χημείας των Σχολείων, όπου μαζί με την καθηγήτρια Χημείας κ. Ευδοκία Πατσιλινάκου έφτιαξαν αρωματικά κεριά και σαπουνάκια με βότανα
• έπαιξαν διάφορα μαθηματικά παιχνίδια, όπως τάγκραμ και παιχνίδι συντεταγμένων. Δημιούργησαν ο καθένας το δικό του παζλ με το αγαπημένο του αρωματικό φυτό
• φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες, εμπνεόμενοι από πίνακες διάσημων ζωγράφων
• διδάχτηκαν το αγγλικό τραγούδι “I like to smell herbs all around”, που έγραψαν οι καθηγήτριες τής Αγγλικής γλώσσας.
• κατασκεύασαν ένα τρακτέρ, ακολουθώντας τις αρχές τού STEAM.
Την ημέρα τής παρουσίασης, οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες, υποδέχθηκαν τους γονείς στο υπαίθριο θέατρο των Σχολείων και έπαιξαν μαζί τους διάφορα διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων, παρατηρητικότητας και αισθήσεων. Μέσα από αυτές τις παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα παιδιά παρουσίασαν πρωτότυπα μαθηματικά παιχνίδια, καθώς και τις βασικές αρχές τού STEAM. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με την ξενάγηση των γονέων στην έκθεση με τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών και ολοκληρώθηκε με παραδοσιακά τραγούδια και χορούς.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Α´ τάξης κ. Ν. Φιλιππίδη και Α. Γιαννάκη, σε συνεργασία με τις δασκάλες τής Ελληνικής Παράδοσης κ. Β. Γεωργίου και Ντ. Μπαμπανέλου, καθώς και με τις καθηγήτριες ειδικοτήτων κ. Β. Ανδρακάκου (Φυσικής Αγωγής), Β. Παπαγιαννοπούλου (Μουσικής), Σ. Παπαχρήστου (Καλλιτεχνικών), Αικ. Μυτακίδη (Πληροφορικής), Μ. Γρηγοράκη, Ε. Σακελλίων και Κ. Κυριάκη (Αγγλικής Γλώσσας). Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/ta-nea-mas/events-activities/36491-ta-arwmatika-fyta-ths-patridas#sigProId0d64afe1fa
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/ta-nea-mas/events-activities/36491-ta-arwmatika-fyta-ths-patridas#sigProId0d64afe1fa