Αρσάκεια Ιωαννίνων
 Η λογοτεχνία αποτελεί, κατά κοινή ομολογία, ένα άριστο παιδαγωγικό εργαλείο για την επίτευξη των σκοπών τής αγωγής, καθώς συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας τού παιδιού. Το Σχολείο, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητά της, την έχει εντάξει στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και υλοποιεί ποικίλες δράσεις με κύριο, φυσικά, άξονα τη φιλαναγνωσία. Είναι ιδιαίτερο σημαντικό να γνωρίζουν τα παιδιά από κοντά και να συνομιλούν με τους συγγραφείς των αγαπημένων τους βιβλίων.

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013 επισκέφθηκε το Σχολείο μας ο πολυβραβευμένος συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας και υποψήφιος για το Διεθνές Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν 2012 κ. Χρήστος Μπουλώτης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Μπουλώτης δεν κάνει συχνά επισκέψεις σε σχολεία και έτσι αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή και χαρά η επίσκεψή του.

·                     Οι μαθητές τής Β´ τάξης, στο πλαίσιο τού περιβαλλοντικού προγράμματος που εκπονούν την εφετινή χρονιά με τίτλο «Περιβάλλον και Λογοτεχνία», διάβασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Ο Συννεφόγατος». Τα παιδιά υποδέχθηκαν τον συγγραφέα με ενθουσιασμό και του παρουσίασαν τις συνεντεύξεις που πήραν από τους ήρωες τού βιβλίου, του πρότειναν ένα άλλο τέλος τού παραμυθιού και του έδειξαν πώς εικονογράφησαν τις αγαπημένες τους σκηνές.

·                     Οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων διάβασαν και επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Η παράξενη αγάπη τού αλόγου και τής λεύκας», το επεξεργάστηκαν, συζήτησαν και πήραν μέρος δημιουργικά σε δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή, οι οποίες αφορούσαν σεαυτό το βιβλίο. Επιπλέον, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν μαζί του για το βιβλίο του καθώς και για άλλα θέματα που αφορούν γενικά στη συγγραφική του δράση.

·                     Οι μαθητές τής Στ´ τάξης, με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, διάβασαν και επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Το άγαλμα που κρύωνε». Μέσα από την ιστορία τού μικρού αγάλματος που ξεκίνησε από τη Μικρά Ασία και κατέληξε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών οι μαθητές έμαθαν για την ιστορία των προσφύγων τού 1922 και για το πώς εμπνεύστηκε ο συγγραφέας αυτή την ιστορία, όντας και ο ίδιος απόγονος προσφύγων. Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική για τους μαθητές, διότι έμαθαν από τον συγγραφέα για τη μαγεία τής επιστήμης τής Αρχαιολογίας, αφού ο ίδιος ασκεί και το επάγγελμα τού αρχαιολόγου.