Δείτε αναλυτικά ανά τάξη τις δράσεις τού Σχολείου μας πατώντας την εικόνα
Η εκπαίδευση για την προστασία τού περιβάλλοντος, την προώθηση τής αειφορίας και την αντιμετώπιση τής κλιματικής αλλαγής κρίνεται πιο απαραίτητη από ποτέ για το μέλλον τής ανθρωπότητας και τού πλανήτη. Έτσι, η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η εκπαίδευση για την αειφορία παρέχει στις μαθήτριες και τις μαθητές ευρύ πεδίο γνώσεων σε διαφορετικούς τομείς, δεξιότητες και ευκαιρίες ισότιμης συμμετοχής χωρίς αποκλεισμούς. Συμβάλλει, επίσης, στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών, με κύριο στόχο την υιοθέτηση περιβαλλοντικά φιλικών πρακτικών.
Η 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού έχει ως κεντρικό στόχο να δώσει στους νέους κίνητρα να βάλουν την άσκηση για τα καλά στη ζωή τους. Το φετινό σύνθημα Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή περικλείει τα οφέλη και τις αξίες τού αθλητισμού: την ευγενή άμιλλα, την ειρηνική συνύπαρξη και αλληλεπίδραση, την ενότητα, την αλληλεγγύη, τη συνεργασία.
Ο σχολικός αθλητισμός μάς εμπνέει να επιμένουμε, να βελτιωνόμαστε, να υπερβαίνουμε εαυτόν, να ξεπερνάμε δυσκολίες. Κυρίως, όμως, μάς μαθαίνει τον σεβασμό και στον συμπαίκτη και στον αντίπαλο. Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες, με σκληρές στερήσεις και αέναες προπονήσεις, σηκώνουν ψηλά την Ελλάδα και φωτίζουν το ωραιότερο πρόσωπό της. Αποτελούν στάση ζωής για όλους εμάς.
Ο αργυρός Ολυμπιονίκης στην κολύμβηση, στους φετινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, Απόστολος Χρήστου και ο πρωταθλητής και προπονητής κολύμβησης Χρήστος Κατραντζής ήταν παρόντες στα Αρσάκεια Δημοτικά Σχολεία Ψυχικού την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024, με πρωτοβουλία τού δασκάλου τής Δ2 τάξης τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού και αθλητή Χρήστου Κουλούρη.
Μάλιστα, την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκαν στον χώρο τού Σχολείου τα Αρσάκεια 2024 μέτρα δρόμου που διοργάνωσαν οι καθηγήτριες και ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Μ. Τσούνα, Δ. Μαστοράκη και Ν. Μπάρλας, σε συνεργασία με τον καθηγητή Καλλιτεχνικών Α. Στρατούδη και την καθηγήτρια Πληροφορικής Α. Στέφου.
Δείτε τη δράση μας αναλυτικά στο παρακάτω link κάνοντας κλικ στην εικόνα
Η Αρσακειακή μας οικογένεια αποτελεί μια χαρούμενη σχολική κοινότητα. Επιδιώκουμε την ανανέωση, την αναπροσαρμογή, την ανατροφοδότηση. Σκοπός μας είναι να εξελισσόμαστε, να προοδεύουμε, να ανακαλύπτουμε τη γνώση, να μοιραζόμαστε ιδέες και εμπειρίες, να επιμένουμε στην αριστεία με έμπνευση, πίστη στον στόχο, πάθος και πείσμα για την επιτυχία,.
Ο καλός σχεδιασμός τής διδασκαλίας με εκσυγχρονισμένες παιδαγωγικές μεθόδους και διαδικασίες την καθιστά ελκυστική. Η μαθησιακή διαδικασία στη σχολική τάξη έχει τη δική της ζωή, η οποία οφείλει να είναι η γέννηση του καινούργιου. Στόχος τού σχολείου είναι η προσφορά νέας γνώσης και εμπειρίας από τον εκπαιδευτικό αλλά και η καλλιέργεια και η ανάπτυξη δεξιοτήτων τού νου και τής ζωής στα παιδιά, λαμβάνοντας πάντα υπόψιν το μαθησιακό προφίλ, τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους. Γίνονται μαζί πρωταγωνιστές και δημιουργοί.
Είναι αλήθεια ότι οι μαθήτριες, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού αντλούμε καθημερινά δύναμη από το σχολικό περιβάλλον. Μας ενδιαφέρει να είναι αυτό φιλικό και δημιουργικό, με διάθεση συνεργατική και υποστηρικτική, με καλοπροαίρετη και γενναιόδωρη την πρόθεση όλων να επιτυγχάνουμε, ολοένα και περισσότερο, τον πολύ ωραίο στόχο που έχουμε θέσει εξαρχής, να διαμορφώνουμε ένα Σχολείο Αγκαλιά-Έμπνευση-Δημιουργία και να το εξελίσσουμε, να το αναβαθμίζουμε, να το προάγουμε ρεαλιστικά και με σύγχρονη διάσταση.
Η ομαδική εποικοδομητική συνεργασία, η ανιδιοτελής αμοιβαιότητα, η δημιουργική διάθεση, η αυθόρμητη πηγαία προθυμία και η υπευθυνότητα αποτελούν αδιαμφισβήτητα την ιδανική συνθήκη, για να είναι το σχολικό περιβάλλον υγιές και ευχάριστο, κατάλληλο για δραστηριότητες και δράσεις ουσιαστικές, στοχευμένες και εμπνευσμένες.
Έντεχνη Προφορική Αφήγηση
Είναι η Τέχνη των παραμυθάδων και των παραμυθούδων που μπορούσαν να μαγεύουν με τα γλυκά τους λόγια το ακροατήριό τους και να το κρατούν γοητευμένο για ώρες ή και… μέρες!
Όπως όλες οι εφαρμοσμένες Τέχνες, έχει τις τεχνικές και τα μυστικά της. Φαίνεται απατηλά εύκολη, αλλά είναι δυσκολότατη, γιατί στηρίζεται αποκλειστικά στην Τέχνη τού Λόγου.
Στην εποχή μας η προφορικότητα συρρικνώνεται… Εξαρτημένοι, όλοι μας πια, από την τεχνολογία, επικοινωνούμε προφορικά όλο και λιγότερο. Τα σημερινά παιδιά, όλο και πιο σπάνια, έχουν την ευκαιρία να ακούσουν ιστορήσεις και τραγούδια με φυσικές φωνές, χωρίς μικρόφωνα, και να μαγευτούν μόνον από τη δύναμη μιας ιστορίας.
Η Νεοαφήγηση αναπτύχθηκε, για να καλύψει αυτήν την ανάγκη και να προτείνει με νέο τρόπο τα δώρα των ιστορήσεων του παραμυθιού, την αγάπη για τον συνάνθρωπο και για τη φύση, την επικοινωνία, τη γλωσσική καλλιέργεια, την ενσυναίσθηση…
Τα παλιά παραμύθια είναι φτιαγμένα με αριστοτεχνική δομή που βοηθά στην ανάπτυξη της νόησης και στη δόμηση της σκέψης με μαθηματικές εγκεφαλικές δομές και τη μεταφορά γνωστικών πληροφοριών και πανανθρώπινων ηθικών αξιών.
2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Το βιβλίο γιορτάζει την ημέρα που γεννήθηκε ο περίφημος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Ένα μήνυμα και μια αφίσα ετοιμάζονται κάθε χρόνο, για να αναδειχθεί η αξία των βιβλίων και τής ανάγνωσης, ώστε να ενθαρρύνεται η διεθνής συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση τής λογοτεχνίας. Στο πλαίσο αυτής τής ημέρας, τον Απρίλιο 2024, όλες οι τάξεις τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού δημιούργησαν το δικό τους ψηφιακό βιβλίο, απολαμβάνοντας το ταξίδι τους στον μαγικό κόσμο τής λογοτεχνίας.
Τη φετινή χρονιά το μήνυμα γράφτηκε από την πολυβραβευμένη Γιαπωνέζα συγγραφέα Eiko Kadono, ενώ η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από την ταλαντούχα συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya. Επίσης, η διακεκριμένη Ελληνίδα συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου ανέλαβε τη μετάφραση και μας κατέστησε κοινωνούς ενός σπουδαίου μηνύματος που μεταφέρει κάθε βιβλίο.
Ναι, το βιβλίο είναι ιστορία που ταξιδεύει. Πετάει ψηλά στα σύννεφα. Πετάει παντού. Φοράει τα φτερά τού ανέμου, των κυμάτων, των μεταναστευτικών πουλιών, των αεροπλάνων. Όποτε εμείς θελήσουμε, την καλούμε και εκείνη, αθόρυβα και γλυκά, έρχεται γρήγορα και στέκεται δίπλα μας. Βρίσκεται κοντά μας. Μας συντροφεύει. Μας συμπαραστέκεται. Μας γοητεύει. Μας δυναμώνει. Ακούει τους χτύπους τής καρδιάς μας. Είναι φιλική και γενναιόδωρη. Μας φέρνει γνώσεις και εμπειρίες πολλές. Ανοίγει διάπλατα τα παράθυρα τής φαντασίας μας. Λούζει στο φως τις σκέψεις, τις ιδέες, τα συναισθήματά μας. Μας ανοίγει φτερά να πετάξουμε με τις δικές μας ιστορίες...
Οι ιστορίες των βιβλίων έχουν τον τρόπο τους να μας παίρνουν μαζί τους στα ταξίδια τους, στα πετάγματά τους, στους ονειρικούς κόσμους τους, στους πολύχρωμους συμβολισμούς τους μα και στις αφοπλιστικές αλήθειες τους...
Αρχιτέκτονες για μία μέρα έγιναν οι μαθήτριες και οι μαθητές τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού τής Στ΄3 τάξης στις 2 Φεβρουαρίου 2024, τής Στ΄1 τάξης στις 9 Φεβρουαρίου 2024 και τής Στ΄2 τάξης στις 23 Φεβρουαρίου 2024.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας έχει καθιερωθεί να τιμάται κάθε χρόνο στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα θανάτου τού εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Δίνεται, έτσι, και επίσημα η αφορμή για την ανάδειξη τού πλούτου και τής διαχρονικότητας τής ελληνικής γλώσσας, καθώς και τής οικουμενικής συνεισφοράς της στον ευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο πολιτισμό. Γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο μαθήτριες και μαθητές τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, στις 9 Φεβρουαρίου 2024, αγκάλιασαν με ενδιαφέρον τον λόγιο πεζό και ποιητικό λόγο τη συγκεκριμένη ξεχωριστή αυτή ημέρα, ώστε να σκεφτούν, να συζητήσουν και να δραστηριοποιηθούν…
Φυλλομετρήστε το αφιέρωμα:
Κλικ στην εικόνα
Δείτε την πρόσκληση της γιορτής μας, εδώ.
Την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024 και την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 οι μαθήτριες και οι μαθητές τής ΣΤ’ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού επισκέφθηκαν την Εθνική Πινακοθήκη. Περιηγήθηκαν στην έκθεση Αστυγραφία/Urbanography. Η ζωή τής πόλης τις δεκαετίες 1950 και 1960 που φιλοξενείται στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων του Κεντρικού Κτηρίου.
Συγκεκριμένα, γνώρισαν, μέσα από διάφορα είδη έργων, τις εκδοχές τού αστικού βιώματος στην ελληνική τέχνη κατά τις δεκαετίες 1950 - 1960. Η περιήγηση ξεκίνησε από το είδος τής εγκατάστασης και ακολούθησαν τα έργα γλυπτικής, ζωγραφικής και χαρακτικής. Τέλος, ολοκληρώθηκε με έργα φωτογραφιών και αποσπάσματα ταινιών.
Φυσικά, η περιήγηση συνοδεύτηκε από συζητήσεις μεταξύ των παιδιών σχετικά με τον διαφορετικό τρόπο ζωής στην πόλη τής Αθήνας τις δεκαετίες 1950 και 1960.
Από τα έργα τής συγκεκριμένης έκθεσης, τα παιδιά αντιλαμβάνονται πως η Αθήνα μεταμορφώνεται και μαζί της υφίστανται αλλαγές και οι κάτοικοί της. Αναδεικνύεται ως χώρος δημιουργίας νέων ταυτοτήτων, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους εξωτερικούς μετανάστες τής κάθε εποχής, προσφέροντας αγκαλιά και καταφύγιο. Αποτελεί τόπο συνάντησης και εκπλήρωσης επιθυμιών. Επίσης, λειτουργεί ως μηχανισμός που ενδέχεται να προκαλεί αποξένωση, απόρριψη, μαζικοποίηση, περιθωριοποίηση.