Σκοπός τού προγράμματος ήταν να γνωρίσουνοι μαθητές τα στερεά σώματα και τα γεωμετρικά σχήματα, να ανακαλύψουν τις ιδιότητές τους και να αντιληφθούν τη σύνδεση των σχημάτων με τα σήματα τής Κυκλοφοριακής Αγωγής. Ως εκ τούτου βασικός στόχος τού προγράμματος ήταν να μάθουν πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια στον δρόμο ως πεζοί, ποδηλάτες αλλά και επιβάτες.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού παραπάνω προγράμματος οι μικροί μαθητές πραγματοποίησαν ποικίλες δράσεις:
• διάβασαν και επεξεργάστηκαν τα βιβλία "Τέχνη και Μαθηματικά", "Οικογένεια Τρίγωνου", "Καλώς τον κ. ΚΟΚ", "Η μικρή Κατόνη".
• συνάντησαν τον συγγραφέα τού βιβλίου "Τέχνη και Μαθηματικά" κ. Άρη Μαυρομμάτη, στη Βιβλιοθήκη των Σχολείων, και συζήτησαν μαζί του, ενώ παράλληλα μέσα από έργα τέχνης ξακουστών ζωγράφων συνειδητοποίησαν την άμεση σύνδεση τής Τέχνης με τα Μαθηματικά.
• συμμετείχαν σε μια βιωματική παιγνιώδη δραστηριότητα με το φως και τις σκιές των στερεών σωμάτων στο εργαστήρι Φυσικής των Σχολείων
• επεξεργάστηκαν φύλλα εργασίας σχετικά με τα στερεά σώματα και τα σχήματα και έπαιξαν παιχνίδια (π.χ. γεωπίνακες, πλακοστρώσεις, κατασκευή στερεών σωμάτων με συνδέσεις κ.ά.).
• παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η κινεζική τέχνη τού διάτρητου χαρτιού» στο Μουσείο Ηρακλειδών
• συζήτησαν για τους κανόνες τού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και έπαιξαν σχετικό επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
• επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Jumicar στη Νέα Μάκρη, όπου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα
• συμμετείχαν σε διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» τού Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ.)
• κατασκεύασαν το δικό τους αυτοκινητάκι με κίνηση από τον αέρα ενός μπαλονιού, ακολουθώντας την καινοτόμα εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM
• φιλοτέχνησαν διάφορες ατομικές και ομαδικές εργασίες (χαρταετούς, μάσκες με σχήματα, τη Σχηματούπολη, έργα εμπνευσμένα από καλλιτέχνες, όπως Kandinsky, Malevich και Mondrian, έργα με αποτυπώματα στερεών σωμάτων, τη διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο κ.ά.)
• στο μάθημα των Αγγλικών διδάχθηκαν τα έξι πιο βασικά σχήματα, τραγούδησαν παιδικά αγγλικά τραγούδια για τα σχήματα αυτά και φιλοτέχνησαν το δικό τους ρομπότ κάνοντας κολλάζ με σχήματα. Επίσης, διδάχθηκαν τους αντίστοιχους κανόνες οδικής συμπεριφοράς στα Αγγλικά
• διδάχτηκαν και ερμήνευσαν τα τραγούδια τής παρουσίασης «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» και «Τα σχήματα».
Την ημέρα τής εκδήλωσης οι μαθητές παρουσίασαν το θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Ένα τρίγωνο στη χώρα των κύκλων», διανθισμένο με χορευτικά.
Στο τέλος τής παρουσίασης, οι γονείς περιηγήθηκαν στην έκθεση με τις εικαστικές δημιουργίες των μαθητών που κοσμούσε τις αίθουσες αλλά και τον διάδρομο τής Β΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να παίξουν βιωματικά παιχνίδια μαζί με τα παιδιά τους σχετικά με το περιεχόμενο τού συγκεκριμένου διαθεματικού προγράμματος.
Για την υλοποίηση και την παρουσίαση τού διαθεματικού εκπαιδευτικού προγράμματος Αγωγής Υγείας εργάστηκαν οι δασκάλες τής Β´ τάξης κ. Ν. Καμπίτσα και Ε. Πάτκα, σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Θ. Μπαμπανέλου και τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων κ. Μ. Κολοκοτρώνη (Θεατρικής Αγωγής), Χρ. Αυλίχου (Φυσικής Αγωγής), Β. Παπαγιαννοπούλου ( Μουσικής), Σ. Παπαχρήστου (Καλλιτεχικών), Κ. Μυτακίδη ( Πληροφορικής) και Ι. Ιωακείμ, Εμ. Σακελλίων, Ελ. Σεβδαλή (Αγγλικών). Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια
τού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/36583-trigwna-tetrapleura-kykloi-kai-grammes-swzoune-zwes-2#sigProId76d4f5c3ed
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/36583-trigwna-tetrapleura-kykloi-kai-grammes-swzoune-zwes-2#sigProId76d4f5c3ed