Έναυσμα για την επιλογή τού θέματος ήταν ο εορτασμός των 180 χρόνων από την ίδρυση τής Φ.Ε., τής οποίας κύριο μέλημα ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα όχι μόνο η εκπαίδευση αλλά και αγωγή των παιδιών. Η ευρύτερη αγωγή και παιδεία αποτελεί διαχρονική αξία από την αρχαιότητα, κάτι το οποίο διαφαίνεται μέσα από τις αξίες των ηρώων τής ελληνικής μυθολογίας που διδάχθηκαν την εφετινή σχολική χρονιά τα παιδιά και οι οποίες αποτελούν πρότυπα ηθικής. Σκοπός επομένως τού προγράμματος ήταν, μέσα από τους μύθους αυτούς αλλά και την ιστορία των 180 χρόνων προσφοράς στην παιδεία τής Φ.Ε., να αναδειχθεί η ανάγκη συμπόρευσης τής πνευματικής και ηθικής καλλιέργειας στη ζωή τού ανθρώπου.
Για την υλοποίηση τού προγράμματος οι μαθητές εκπόνησαν σειρά δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα:
- ενημερώθηκαν για την ιστορία και το έργο τής Φ.Ε.
- επισκέφτηκαν το Αρχείο τής Φ.Ε.
- δημιούργησαν λεύκωμα αφιερωμένο στην ιστορία τού Σχολείου
- επισκέφθηκαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, όπου παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον τρόπο λειτουργίας ενός σχολείου στην παλιά εποχή
- συνάντησαν και συνομίλησαν, στη Βιβλιοθήκη των Σχολείων, με τον ομότιμο καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας κ. Βασίλειο Λαμπρινουδάκη, μέλος τού Δ.Σ. τής Φ.Ε. ο οποίος αναφέρθηκε στις αρετές των ηρώων τής ελληνικής μυθολογίας
- συνάντησαν τη συγγραφέα τού βιβλίου «Οδυσσέας» κ. Κατερίνα Σέρβη και μαζί «ταξίδεψαν» στον μυθικό κόσμο τής Οδύσσειας μέσα από την τέχνη
- παρακολούθησαν εκπαιδευτικά προγράμματα επιστημονικού ενδιαφέροντος με θέματα: «Γεωμυθολογία» και «Αστερισμοί και μύθοι» στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και στο εργαστήριο Φυσικής των Σχολείων, αντίστοιχα
- διάβασαν και επεξεργάστηκαν διάφορα κείμενα, λογοτεχνικά βιβλία και μύθους τής ελληνικής μυθολογίας, ανακαλύπτοντας τον συμβολισμό και τη διαχρονικότητά τους
- έμαθαν για τις αρετές διάφορων ηρώων από την ελληνική μυθολογία (όπως των Ηρακλή, Ιάσονα, Οδυσσέα, Κένταυρου Χείρωνα κ.ά.)
- εκπόνησαν γραπτές εργασίες, χρησιμοποιώντας διάφορα είδη λόγων
- δημιούργησαν εικονοποιημένες ιστορίες (κόμικς)
- επισκέφτηκαν το Μουσείο Βορρέ, το οποίο αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για να εκφραστούν καλλιτεχνικά
- δημιούργησαν εξαιρετικά ατομικά και ομαδικά εικαστικά έργα χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές (κολλάζ, χρήση Η/Υ)
- κατασκεύασαν αγγεία και μάσκες
- δημιούργησαν ένα δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων με την ιστορία τής Φ.Ε.
- δραματοποίησαν μύθους μέσα από τις εικόνες αγγείων.
Την ημέρα τής εκδήλωσης οι μαθητές παρουσίασαν το πλούσιο σε εμπειρίες «ταξίδι» που έκαναν αναζητώντας τον δρόμο τής Αρετής. Η παρουσίαση περιελάμβανε θεατρικό δρώμενο με θέμα τη Φ.Ε. και τους ελληνικούς μύθους, ενώ πλαισιώθηκε με χοροκίνηση και τραγούδια που αναφέρονται στην προσφορά τού Αρσακείου και στις αρετές των ηρώων τής ελληνικής μυθολογίας. Στο τέλος τής εκδήλωσης οι γονείς και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην εικαστική έκθεση και να θαυμάσουν τις εντυπωσιακές δημιουργίες των μαθητών.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες των τάξεων κ. Δήμητρα Σασσάλου και Νίκη Καμπίτσα, σε συνεργασία με τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε η Διευθύντρια τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/27811-otan-to-fws-ths-gnwshs-2#sigProId0d0e668ae7
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/27811-otan-to-fws-ths-gnwshs-2#sigProId0d0e668ae7