Οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων τού τμήματος Αγγλικών τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, 6 Ιουνίου 2022, ολοκλήρωσαν τις δράσεις που οργάνωσε το Σχολείο ως μέλος τού Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων τής UNESCO (Associated Schools network/ASPnet), που προωθούν τις αξίες και τις αρχές που κατοχυρώνονται στο Σύνταγμα τής UNESCO και στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένων των θεμελιωδών δικαιωμάτων, τής ανθρώπινης αξιοπρέπειας, τής ισότητας των φύλων, τής κοινωνικής προόδου, τής ελευθερίας, τής δικαιοσύνης και τής δημοκρατίας.
Για το project τής Γ΄ τάξης με τίτλο "Unity in diversity" αφετηρία αποτέλεσαν οι χιονονιφάδες που έφτιαξαν οι μικροί μαθητές με ψαλίδι και μια κόλλα χαρτί και παρατήρησαν πόσο διαφορετικές είναι αν και προέρχονται από κοινά για όλους υλικά. Μετά επεξεργάστηκαν και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με θέμα “We are the same, yet different!” γι' αυτούς και τους συμμαθητές τους και βρήκαν κοινές απαντήσεις και διαφορές. Ακόμα, διάβασαν τα βιβλία "Along Came a Different" και "The Colours of the Rainbow", συζήτησαν τι σημαίνει να είμαστε διαφορετικοί και κατέληξαν στο ότι είμαστε όλοι μοναδικοί. Τέλος, έφτιαξαν τις δικές τους ασπίδες με τα θετικά τους στοιχεία και εκείνες τις φράσεις που τους κάνους δυνατούς και μοναδικούς. Αυτές πρέπει να τις κοιτούν και να παίρνουν δύναμη από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Με αυτή τη δράση οι μαθητές προβληματίστηκαν και υιοθέτησαν κριτική στάση απέναντι σε προκαταλήψεις και στερεότυπα, κατανόησαν την ύπαρξη διακρίσεων και συνειδητοποίησαν την έννοια τής διαφορετικότητας και τής ανεκτικότητας.
Για το project τής Δ΄ τάξης με θέμα "Healthy eating" αφετηρία αποτέλεσε ένα βίντεο που παρακολούθησαν οι μαθητές με στόχο να κατανοήσουν ποιες είναι οι ωφέλιμες τροφές και ποιες όχι. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν ένα κείμενο και ασκήσεις με τις διατροφικές συνήθειες δύο εφήβων, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με τις δικές τους διατροφικές συνήθειες και συζήτησαν μεταξύ τους. Τέλος, έγραψαν τη δική τους συνταγή για ένα υγιεινό snack.
Με αυτή τη δράση οι μαθητές προβληματίστηκαν, γνώρισαν μέσα από σωστά επιλεγμένο οπτικοακουστικό υλικό σύγχρονα προβλήματα, όπως η επισιτιστική κρίση που δυστυχώς βασανίζει πολλούς λαούς στον πλανήτη, συζήτησαν και ανέπτυξαν προτάσεις και λύσεις που θα μπορούσαν να υιοθετήσουν ως πολίτες στο μέλλον.
Μπορείτε να δείτε ένα μικρό δείγμα τής δουλειάς των μαθητών στο βίντεο που ακολουθεί