Αρχικά, ο καθηγητής κ. Μανόλης Κορρές, υποβλητικός με τη λιτή και υποδειγματικά προσηνή παρουσία του αλλά και τον απόλυτα καθαρό και εύληπτο λόγο του, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα τής κατασκευής των γεφυρών για το πέρασμα απέναντι πάνω από ποταμό, θάλασσα, πορθμό, φαράγγι, όπου η διάβαση είναι αδύνατη αλλά απαραίτητη. Γι' αυτό και η ανθρώπινη φαντασία πυροδοτήθηκε να φτιάξει καταπληκτικούς θρύλους εμπνευσμένους από την αξιοσύνη τού πρωτομάστορα, αλλά και το δέος και τον τρόμο για τη δύναμη τής φύσης, η οποία αναμετριούνταν με τη δύναμη τού μυαλού και τής εμπειρίας του. Αυτό ακριβώς αποτέλεσε τον εντυπωσιακό επίλογο τής ομιλίας του, ώστε να συνταιριάξει αρμονικά με την αλληγορική διάσταση τής έννοιας γέφυρα, που τόσο εύστοχα σχολίασε ο καθηγητής κ. Τάσσης Παπαϊωάννου. Ο γοητευτικά συμβολικός λόγος του υπογράμμισε ότι γέφυρα είναι οτιδήποτε ενώνει με σκοπό τη δημιουργία, το πέρασμα απέναντι, όπως η γέφυρα τής μνήμης με η λήθη, όπως η γέφυρα τής γλώσσας με την επικοινωνία, όπως η γέφυρα που στήνει ο δάσκαλος, κατά τον κορυφαίο Νίκο Καζαντζάκη, για να περάσει ο μαθητής του απέναντι, και μετά τη γκρεμίζει…
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-b/ta-nea-mas/events-activities/34333-gefyres-apo-thn-kyrioleksia-sthn-allhgoria#sigProIdf60820af53
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-b/ta-nea-mas/events-activities/34333-gefyres-apo-thn-kyrioleksia-sthn-allhgoria#sigProIdf60820af53