Την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022 οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συγκεντρωθήκαμε στο θέατρο για τον εορτασμό τής εθνικής επετείου.
Το Α΄μέρος ήταν αφιερωμένο στη Σημαία μας. Ως σημαιοφόροι ορίστηκαν οι μαθητές τής Γ΄τάξης Ιωάννης Λουμάκης (28η Οκτωβρίου) και Θεοδώρα Φουμάκη (25η Μαρτίου).
Ως πρώτος παραστάτης για την 28η Οκτωβρίου ορίστηκε η Θεοδώρα Φουμάκη και για την 25η Μαρτίου ο Ιωάννης Λουμάκης.
Δεύτερος παραστάτης, μεταξύ των ισοβαθμισάντων μαθητών τής Γ΄ τάξης Σπ. Βασιλόπουλο, Εμμ. Γρατσία, Αφρ. Δρίβα, Αν. Πάντζαλη και Ν. Χαντηλάρη, ορίστηκε ο Αναστάσιος Πάντζαλης.
Παραστάτες ορίστηκαν από τη Β΄ τάξη οι μαθητές/-τριες: Κωνσταντίνος-Σταύρος Μαρμαράς και Εμμελίν Σερέτ-Παυλή (25η Μαρτίου), Μαρίνα Τσακάλογλου-Θεοδώρου (28η Οκτωβρίου) και από την Α΄τάξη η μαθήτρια Ναταλία Φλίγγερ.
Στη συνέχεια μαθητές και μαθήτριες τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης παρουσίασαν θεατρικό δρώμενο, πλαισιωμένο από τραγούδια.
Η σχέση παρελθόντος, παρόντος, μέλλοντος και η σύνδεσή τους με την έννοια τού χρέους ήταν ο κύριος θεματικός άξονας τής εμπνευσμένης αυτής γιορτής, τής οποίας τους συντελεστές ευχαριστούμε θερμά.
Ας κρατήσουμε ως τροφή για σκέψη τους στίχους τού Κωστή Παλαμά, που αναγράφονται στην πρόσκληση-πρόγραμμα και οι οποίοι συμπυκνώνουν το κεντρικό μήνυμα τού αφιερώματος: «Χρωστάμε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν, θα ‘ρθούνε, θα περάσουν. Κριτές, θα μας δικάσουν οι αγέννητοι, οι νεκροί».
Κορύφωση των εορταστικών εκδηλώσεων αποτέλεσε η μεγάλη μαθητική παρέλαση τής 28ης Οκτωβρίου, στην οποία συμμετείχαν με υποδειγματικό τρόπο οι μαθητές/-τριές μας (σημαιοφόρος και παραστάτες).
«Σ' αυτό τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει ν' αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται. Όταν, στο δρόμο της Θήβας, ο Oιδίπους συνάντησε τη Σφίγγα κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν: ο άνθρωπος. Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας. Έχουμε πολλά τέρατα να καταστρέψουμε. Ας συλλογιστούμε την απόκριση του Oιδίποδα.»
Γ. Σεφέρης, Απόσπασμα από την ομιλία του στη Στοκχόλμη κατά την τελετή απονομής του βραβείου Nόμπελ.
Η φετινή σχολική χρονιά ας «πλατύνει» τον κόσμο μας, ας μας οδηγήσει σε μια ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία που θα «χαλάσει» τα σύγχρονα «τέρατα» εστιάζοντας στην απάντηση του Oιδίποδα, στον άνθρωπο.
Θερμές ευχές για μια δημιουργική σχολική χρονιά!
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του Β' Αρσακείου-Τοσιτσείου ΓΕΛ Εκάλης
«Και σαν ακολουθήσει
η μεγάλη έκρηξη
Θα ξετυλιχθούν τα κουβάρια των ονείρων
Ώστε η αγάπη μου
να γίνει ύπαρξη
Έτσι για να πάρουν τα όνειρά μου εκδίκηση
Περιμένω να γίνω φως
ανέσπερο
στις γειτονιές του κόσμου».
Η Ανάσταση (απόσπασμα), Γ. Ποταμιάνου
Χριστός Ανέστη!
Αγαπητοί γονείς, αγαπημένοι μας μαθητές και μαθήτριες,
το ελπιδοφόρο μήνυμα της Ανάστασης ας χαρίσει σε όλους μας τη δύναμη και τη σοφία να πορευτούμε με σταθερά βήματα στη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουμε. Ιδιαίτερες ευχές στα παιδιά μας της Γ’ Λυκείου, που σύντομα θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα κληθούν να «ξετυλίξουν τα κουβάρια των ονείρων τους». Μακάρι οι προσπάθειές τους να στεφθούν με επιτυχία και τα ίδια να γίνουν το «ανέσπερο φως» που θα ανατείλει σε έναν καλύτερο κόσμο.
Στο πλαίσιο τής ευαισθητοποίησης των εφήβων σχετικά με την έμφυλη βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών, ένα θέμα εξαιρετικά σημαντικό και επίκαιρο, και με στόχο την πρόληψη και την καταπολέμησή της, από τον μήνα Φεβρουάριο τού 2022, υλοποιείται στο Β΄Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης για τους μαθητές τής Β΄τάξης εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο κόσμος από την αρχή»εδώ.Πρόκειται για το αποτέλεσμα τής συνεργασίας τού Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) με τη UNICEF, με αφορμή τη Σύμβαση τής Κωνσταντινούπολης, το πρώτο νομικά δεσμευτικό εργαλείο που οδηγεί στην ποινικοποίηση σχετικών πρακτικών.
Αρχικά πραγματοποιήθηκε μια εισαγωγική δραστηριότητα, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα για τις έννοιες που θα τους απασχολήσουν (το θεωρητικό πλαίσιο) και για να γίνει σαφής ο γενικότερος σκοπός τής παρέμβασης. Στη συνέχεια έγινε από μαθητές/-τριες νοηματική ανάγνωση των ιστοριών τού βιβλίου τής Μαρίας Κατσαμά, που παρουσιάζουν κάποιες από τις περιπτώσεις βίας κατά των νεαρών κοριτσιών.
Μετά από την ανάγνωση κάθε ιστορίας ακολούθησε συζήτηση και ποικίλες δραστηριότητες (δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, δημιουργία συννεφόλεξου και διαδικτυακής αφίσας) σύμφωνα με τις αρχές τής βιωματικής μάθησης, τής επεξεργασίας εννοιών-πληροφοριών, τής ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και τής επίλυσης προβλήματος.
Μερικά από τα έργα των μαθητών μπορείτε να δείτε εδώ.
Την υλοποίηση τού προγράμματος, που θα συνεχιστεί και τον Μάρτιο 2022, έχουν αναλάβει οι κ. Αν. Ανέστη, θεολόγος, Ε. Σταματέλλου, φιλόλογος, και Στ. Κουλάδη, φιλόλογος. Τους μαθητές καθοδήγησε στο Εργαστήριο Πληροφορικής η κ. Εμμ. Φραγκουλοπούλου, καθηγήτρια Πληροφορικής.