Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 36 1 2 3 4 5 6 7
week 37 8 9 10 11 12 13 14
week 38 15 16 17 18 19 20 21
week 39 22 23 24 25 26 27 28
week 40 29 30
Αφιέρωμα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών - 5 Οκτωβρίου

“Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel”.
Ένα εργαστήριο διαφορετικό από τα άλλα.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, την Τετάρτη 05-10-2022, στο πλαίσιο τού προγράμματος επιμορφώσεων, που έχει ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το Π.Δ. 4823/ ΦΕΚ 136, τ. Α, 3/8/2021, άρθρα 95, 96, παρακολούθησε το διαδραστικό διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel», με εισηγήτρια την κυρία Ειρήνη Παλαιολόγου, καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εξειδικευμένη στη διδασκαλία τής λογοτεχνίας και στη διαδικτυακή εκπαίδευση.
Στο μυαλό των περισσότερων έρχεται η εικόνα τού εκπαιδευτικού συνήθως με γυαλιά, να κρατά στο χέρι ένα ή παραπάνω βιβλία, μολύβια, τετράδια και με τον αόρατο χιτώνα τού υπερήρωα να μπαίνει τολμηρά στην αίθουσα διδασκαλίας, έτοιμος να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις ενάντια σε κάθε αντιξοότητα. Στις μέρες μας όμως οι ανάγκες έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας και πολύ συχνά η παραδοσιακή μας τάξη μετατρέπεται σε ψηφιακή, καθιστώντας την καθημερινότητά μας άλλοτε πιο εύκολη και άλλοτε πιο δύσκολη. Έτσι, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός οφείλει - ακόμα και στη φαντασία μας - να προσαρμόζεται διαρκώς και αντί για βιβλία να κρατά ένα tablet, αντί για μολύβια να έχει ψηφιακή γραφίδα και να χρησιμοποιεί τον αόρατο χιτώνα του για να προστατευθεί εν μέρει και ο ίδιος. Μόνον τα γυαλιά παραμένουν ως είχαν!

Αρσάκειο: ένα σχολείο με ψυχή…

Το Αρσάκειο είναι ίσως από τα λίγα σχολεία  που δεν οικοδομήθηκε απλώς για να υπάρχει ακόμα ένα εκπαιδευτήριο, αλλά υλοποιήθηκε με αναλλοίωτες δομικές μονάδες γνώσης, πολιτισμού, αρετής και αξιών. Θεμελιώθηκε σε μια ιδέα που εδώ και 186 χρόνια αποτελεί άσβηστη φλόγα παιδείας και αυτό, γιατί το Αρσάκειο είναι ένα σχολείο με ψυχή…

Στο σχολείο μας, στο σχολείο τού σήμερα, ο δάσκαλος είναι ο σύμβουλος και ο μαθητής είναι ο ερευνητής, που εμπνέεται και διψάει να νιώσει τη δύναμη που παρέχει η γνώση. Γίνεται προσπάθεια να υπάρχει ισχυρός δεσμός μεταξύ διδασκαλίας και μάθησης και κυριαρχεί στην καθημερινότητά μας η φροντίδα για τους μαθητές μας, έτσι ώστε να τους εξασφαλίζουμε μία ασφαλή και χαρούμενη σχολική ζωή και ευχόμαστε να θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς που ζουν στο σχολικό περιβάλλον που έχουμε δημιουργήσει για αυτούς και που διαρκώς το βελτιώνουμε, αξιολογώντας τις διδακτικές και παιδαγωγικές μας πράξεις.

Σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμες δράσεις που έχουν ως στόχο την αειφορία σε όλους τους τομείς της σχολικής μας ζωής. Ο σκοπός μας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές ηθικά και γνωστικά εφόδια, έτσι ώστε να είναι οι μελλοντικοί πολίτες του κόσμου. Προγραμματίζουμε επιμέρους δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και καθορίζουμε διαδικασίες παρακολούθησης και ανατροφοδότησης, έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα και να επιλύουμε τυχόν προβλήματα και αδυναμίες. Ο προγραμματισμός μας για τη σχολική μας μονάδα είναι η εξειδίκευση και η τεκμηρίωση του εκπαιδευτικού μας έργου. Στον προγραμματισμό μας απεικονίζεται το όραμα του κάθε εκπαιδευτικού μας, αλλά και του συλλόγου διδασκόντων ως σύνολο.

Σχολικό Έτος 2022-2023 - Διδακτικό Προσωπικό

Διευθύντρια:
 Ιωάννα-Ευδοκία Πατσιλινάκου (Χημικός)

Υποδιευθύντρια: Αικατερίνη Ζωΐδου (Φυσικής Αγωγής)

Υποδιευθύντρια: Χρυσούλα Κλειδή (Φιλόλογος)

Διδάσκοντες

Θεολόγοι

Φωτεινή Κατσαμπάνη

Ελένη Σκούμπου

Φιλόλογοι

Ελένη Βαϊοπούλου

Ελισάβετ Δεληγιαννάκη

Αικατερίνη Ημέλλου

Χρυσούλα Κλειδή (Υποδιευθύντρια)

Αικατερίνη Κολεύρη

Ευαγγελία Λουτριανάκη

Αναστασία Μανιώτη

Μαρία Παπαργυρίου

Μαρία Σκούρτη

Ευθαλία Ταμπακάκη

Ειρήνη Φαραντούρη

Μαθηματικοί

Κωνσταντίνος Αραμπατζής

Φώτιος Κοτσαλίδης

Θεοδώρα-Γεωργία-Μαρία Μάστορα

Μαρία – Λήδα Ψεματίκα

Βιολόγος

Μάρθα Αθανασοπούλου

Φυσικοί

Χρήστος Γεωργίου

Σοφία Καλοκαιρινού

Κωνσταντίνος Μιχόπουλος

Χημικοί

Ιωάννα-Ευδοκία Πατσιλινάκου (Διευθύντρια)

Ευάγγελος Ζεβόλης

Μαρία Φιλιππάκου

Αγγλικών

Αθανάσιος Αλεβιζάκης

Ιωάννα Βασιλοπούλου

Κρυσταλλία-Ιωάννα Βερέβη

Αλίκη Κεραμίδα

Μαρία Κοψαχείλη

Μαρία Μαρίν

Ευσταθία Παπαστόιτση

Μαρία Παππά

Ευαγγελία Τρούλλου

Ελένη Τσιτσάνου

Γαλλικών

Άννα-Ελένη Βασιλείου

Φωτεινή Κατρανίδου-Ραπτάκη

Χαρά Κατσέλα

Ουρανία-Αθηνά Λιάκου

Μαρία Σερβετά

Γερμανικών

Δανάη Κουτρουμάνου

Αγγελική Παπασταθοπούλου

Αμαλία Χαρίση

Καλλιεχνικών

Δημήτριος Παπουτσάκης

Φυσικής Αγωγής

Αικατερίνη Ζωΐδου (Υποδιευθύντρια)

Αναστασία Καραγιάννη

Θεόδωρος Κόκκοτας

Μουσικής

Μαρία Μιχαλοπούλου

Οικιακής Οικονομίας

Άρτεμις Σούσου

ΣΕΠ-Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής

Παντελής Κατηνιώτης

Ειρήνη Τσαντάκη

Τεχνολογίας

Ελένη Γαλιάνδρα

Ιωάννα Καρποδίνη

Πληροφορικής

Ευάγγελος Αργυράκης

Αικατερίνη Γλέζου

Αγγελική Μιχαήλ

Παπαχρήστου Αντώνιος

Θεατρολογίας

Ελένη Κορρέ

Σύμβουλος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Παντελής Κατηνιώτης

Παρασκευάστρια εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών

Μαριάννα Αθανασάκου

Γραμματέας

Ευδοκία Καλφοπούλου

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021), εδώ.

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022), εδώ.

Έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2021-2022 από το ΙΕΠ, εδώ.

Συνοπτική Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2022-2023, εδώ.

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023) από το ΙΕΠ, εδώ.

Για να δείτε το συνοπτικό σχέδιο δράσης του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, για το σχολικό έτος 2023-2024, πατήστε εδώ.

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024), εδώ.

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024), εδώ.

«Αν δεν πιστέψουμε στο αδύνατο, δεν μπορούμε να εξαντλήσουμε το δυνατό στα έσχατά του όρια»


«Ανάμεσα στο μαθητή και στο διδάσκαλο είναι βέβαιο πως σιγά - σιγά μέσα στα χρόνια της κοινής προσπάθειας υφαίνεται μια σχέση, που -.στο πρώτο πρόχειρο κοίταγμα - φαίνεται πολύ απλή. Ο πρώτος δίνει γνώσεις και ο δεύτερος δέχεται γνώσεις. Και όμως το πράγμα δε σταματάει εδώ. Εκείνο που περιμένει ο μαθητής - ας είναι και ανεπίγνωστα - είναι κάτι πολύ πιο πλατύ και πολύ πιο βαθύ από το να πλουτίσει το μυαλό του με ορισμένα γνωστικά στοιχεία. Αν είναι ο δάσκαλος να επιδράσει σωστά πάνω του, θα επιδράσει πολύ καθολικότερα. Γι' αυτό πρέπει ο δάσκαλος να είναι αληθινά μια προσωπικότητα.

Ο νέος γυρεύει να βρει στο δάσκαλό του τον οδηγό της ζωής, κι έτσι που είναι ακόμα γεμάτος φλόγα και όνειρο και δίχως πείρα μεγάλη, έτσι που δεν ξέρει την πραγματικότητα και γι' αυτό θαρρεί πως μπορεί εύκολα να την αλλάξει και να τη διορθώσει, είναι το μόνο φυσικό να δοθεί με όλη του την ψυχή στο δάσκαλό του, που τον περιμένει άξιο να του δείξει το δρόμο για την κατάχτηση της ζωής.

(…)

Το ξέρει ο δάσκαλος: ο πιο σκληρός κριτής του είναι ο μαθητής. Θα ήταν όμως μικρόψυχο αν στην σκληρότητα αυτή ζητούσε να βρει ελατήρια ταπεινά -γιατί αυτή ακριβώς η σκληρότητα δείχνει πόσον ιδανισμό κλείνει μέσα του ο νέος.


Αρσάκεια Σχολεία ανοιχτά στη γνώση, στον πολιτισμό, στην επιστήμη, στην τεχνολογία, στην καινοτομία. Σχολεία ανοιχτά στον κόσμο.
Πληροφορίες   https://opendays.arsakeio.gr 
  
Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού ενημερώνει τους γονείς των μαθητών του σχετικά με θέματα λειτουργίας τού Σχολείου


ja sen

A
΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ»

Διοργανωτής:
ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) /
Junior Achievement Greece, www.senja.gr, υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας.

Στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας «Οικονομία και εγώ» συμμετέχουν 52 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Με τον τρόπο αυτό η επιχειρηματικότητα μπαίνει δυναμικά στο Σχολείο και χτίζει γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σχολική τάξη και τον κόσμο των επιχειρήσεων!

Το πρόγραμμα τού Junior Achievement«Οικονομία και εγώ» απευθύνεται στους μαθητές τής Γ΄ Γυμνασίου και φιλοδοξεί να χαράξει ένα νέο δρόμο γνώσης. Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές αξιολογούν και αξιοποιούν προσωπικές τους δεξιότητες και ενδιαφέροντα σε θέματα οικονομίας. Διευρύνουν τους ορίζοντές τους για την επιλογή τής μελλοντικής καριέρας τους και εμπλέκονται βιωματικά με την πραγματικότητα τής αγοράς. Αποκτούν βασικές χρηματοοικονομικές γνώσεις και μαθαίνουν πώς να συντάσσουν ατομικό και οικογενειακό προϋπολογισμό.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα στη σχολική τάξη, από συμβούλους – εθελοντές τής Εθνικής Τράπεζας, με τη συμβολή του καθηγητή τού ΣΕΠ. Ολοκληρώνεται σε 6 διδακτικές ενότητες ,που αντιστοιχούν σε έξι (6) διδακτικές ώρες ΣΕΠ, δηλαδή 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα. Διάρκεια: 6 εβδομάδες.

Η υλοποίηση τού προγράμματος ξεκινά στις 20 Νοεμβρίου 2014 στo πλαίσιo τής διδασκαλίας τού μαθήματος τού Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) με τον καθηγητή κ. Παντελή Κατηνιώτη. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές των Γ΄β και Γ΄γ τμημάτων με σύμβουλο εθελοντή τον κ. Δημήτριο Γιαννακόπουλο, στέλεχος τής Εθνικής Τράπεζας.

Την ευθύνη τής υλοποίησης τού προγράμματος και την καθοδήγηση των μαθητών έχει η εκπαιδευτικός κ. Αγγελική Ζήση, νομικός, nationaltrainer στα προγράμματα επιχειρηματικότητας τού JuniorAchievement, υπεύθυνη προγραμμάτων επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων.


Σύντομη περιγραφή των ενοτήτων που καλύπτονται από το Πρόγραμμα «Οικονομία και εγώ»

Δραστηριότητα

Περιγραφή

Κύριες έννοιες και δεξιότητες

Η θετική παρουσίαση τού εαυτού μας

Οι μαθητές αναγνωρίζουν τον ρόλο τους μέσα στην ελεύθερη οικονομία και σχεδιάζουν την προσωπική τους επαγγελματική κάρτα

  • Διερεύνηση ιδεών – επαγγελματικές κάρτες
  • Η οικονομία, η συναλλαγή, η αγορά
  • Η σημασία τής θετικής παρουσίασης τού εαυτού μας
Η διερεύνηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων μας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους και τα συσχετίζουν με τις επιλογές τους για σταδιοδρομία

  • Η λήψη αποφάσεων
  • Επιλογές σταδιοδρομίας
Ευκαιρίες εργασίας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τα βήματα για την εύρεση εργασίας

  • Η ανάλυση καταστάσεων
  • Η συμπλήρωση αιτήσεων
  • Η ερμηνεία πληροφοριών
Η συνέντευξη

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τα προσόντα που αναζητούν οι εργοδότες στους υποψήφιους

  • Η αγορά εργασίας
  • Η συνέντευξη
  • Η ευκαιρία
Ατομικός προϋπολογισμός

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη χρησιμότητα τού ατομικού προϋπολογισμού και τα βασικά χαρακτηριστικά του

  • Ο προϋπολογισμός
  • Η αποταμίευση
  • Έσοδα και έξοδα
Τα οικονομικά μιας οικογένειας

Οι μαθητές ετοιμάζουν έναν οικογενειακό προϋπολογισμό και εξοικειώνονται με τις επιλογές και με τις αποφάσεις μιας οικογένειας στον προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων

  • Η διανομή εσόδων
  • Το «κόστος (τής χαμένης) ευκαιρίας»
  • Επίλυση προβλημάτων
Η εξόφληση των λογαριασμών

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τη χρήση τραπεζικών λογαριασμών και επιταγών

  • Πιστωτικά ιδρύματα
  • Επιθυμίες και ανάγκες
  • Ομαδική εργασία
Η σωστή χρήση τής πιστωτικής χρέωσης

Οι μαθητές προσδιορίζουν το κόστος και τα οφέλη τής πιστωτικής χρέωσης και υπολογίζουν το κόστος ενός δανείου

  • Η πιστωτική χρέωση
  • Το χρήμα
  • Ερμηνεία δεδομένων και υπολογισμοί
Το Χρηματιστήριο

Οι μαθητές εντοπίζουν ευκαιρίες επένδυσης, διαβάζουν τον πίνακα μετοχών και καταχωρούν τις συναλλαγές τους

  • Η επένδυση
  • Οι μετοχές
  • Ο κίνδυνος
  • Οι γραφικές παραστάσεις
Η ανάλυση τής επένδυσής μας

Οι μαθητές «πουλάνε» τις μετοχές τους και υπολογίζουν εάν έχασαν ή κέρδισαν χρήματα

  • Τιμές
  • Κέρδος
  • Αγορά και πώληση
Οι τρόποι εξυπηρέτησης μέσω των Τραπεζών

Οι μαθητές μαθαίνουν τους εναλλακτικούς τρόπους τραπεζικών συναλλαγών

  • Παρουσίαση μορφών τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω καταστημάτων, ΑΤΜ (Αυτόματων Ταμειολογιστικών Μηχανών), Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών, διαδικτύου, σταθερού / κινητού τηλεφώνου, εντολών πληρωμών
    • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
    • Βελτίωση τού οικογενειακού προϋπολογισμού
Μέθοδοι πληρωμών: μετρητά, επιταγές, ηλεκτρονικές συναλλαγές

Οι μαθητές μαθαίνουν και συζητούν σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και το τι πρέπει να προσέχουν

  • Χρήση μετρητών
  • Χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών, προπληρωμένων, εικονικών)
  • Ηλεκτρονικό πορτοφόλι
  • Ασφάλεια πληρωμών μέσω καρτών
  • Ασφάλεια πληρωμών στο διαδίκτυο


Χορηγός τού Προγράμματος:



nbg


Αγγελική Ζήση


(Νομικός)

National Trainer στα Προγράμματα Επιχειρηματικότητας του JuniorAchievement

Υπεύθυνη Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων