Την Τρίτη 6 Μαρτίου 2012, στο Πνευματικό Κέντρο τού Δήμου Αθηναίων, πραγματοποιήθηκε το 13ο Μαθητικό Συνέδριο, που διοργανώνεται από την περιβαλλοντική οργάνωση " Ελλάδα Καθαρή" με θέμα "Ρίο +20". Στο συνέδριο συμμετείχαν μαθητές από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία τής Αττικής.
Αντιπροσωπεία μαθητών τής Ε΄ τάξης των Α΄, Β΄ και Γ΄ Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού, παρουσίασαν τις ομαδικές εργασίες τους που εκπόνησαν στο μάθημα τής Φυσικής με την καθοδήγηση τής κ. Μαίρης Γιαννοπούλου, δασκάλας Φυσικής, και τής κ. Φανής Τριπολιτσιώτου, Γεωλόγου, Υπεύθυνης τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας τής Φ.Ε.
Ειδικότερα, οι μαθητές τού Α΄Αρσακείου Δημοτικού παρουσίασαν την εργασία με θέμα " Προστασία της Δασικής Βιοποικιλότητας".
Οι μαθητές μίλησαν:- για την αξία τής δασικής Βιοποικιλότητας
- τα προβλήματα που υπάρχουν στα δάση τα τελευταία 20 χρόνια
- πώς κάποια από αυτά αντιμετωπίστηκαν
- παρουσίασαν τους εθνικούς δρυμούς
- την αξία των τροπικών δασών και ιδιαιτέρως του Αμαζονίου
- πώς επηρεάζονται τα δάση από την κλιματική αλλαγή.
Οι μαθητές του Β΄ Αρσακείου Δημοτικού παρουσίασαν την εργασία με θέμα ¨Αειφόρες πόλεις¨
Οι μαθητές παρουσίασαν τα χαρακτηριστικά των αειφόρων πόλεων. Ποια τα οφέλη από τη χρησιμοποίηση τής αιολικής και τής ηλιακής Ενέργειας. Πώς χρησιμοποιείται η βιομάζα σε μία αειφόρο πόλη, για τα οφέλη τής χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές και τής κίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς και ποδηλάτων. Αναφέρθηκαν στην προστασία και διατήρηση των τοπικών οικοσυστημάτων (περιαστικά δάση-πάρκα) καθώς και στην προστασία τής αστικής κληρονομιάς και των πολιτιστικών χώρων.
Παρουσιάστηκαν οι μακέτες που είχαν κατασκευασθεί από ομάδες μαθητών στο πλαίσιο τού μαθήματος :
- Μια πόλη με πολύ πράσινο
- Το πράσινο λεωφορείο
- Κατοικία με ανεμογεννήτρια για «καθαρή» παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος
- Μια αειφόρος κατοικία
- Μια αειφόρος γειτονιά
- Θέλω να κολυμπάω σε καθαρές θάλασσες!
- Θέλω τα παιδιά των παιδιών μου να έχουν καθαρό νερό για να πίνουν!
- Θέλω να είναι όλος ο κόσμος υγιής και κανένας μας να μην πάθει κάτι σοβαρό!
- Θέλω πάρκα καθαρά για να παίζω με τους φίλους μου αλλά και για βόλτες!
- Θέλω να κάνω ποδήλατο σε καθαρούς δρόμους και να μην εισπνέω καυσαέρια!
Οι μαθητές μέσα από την εργασία τους και με την παρουσίαση μικρού μήκους ψηφιοποιημένου οπτικοακουστικού υλικού παρουσίασαν τα προβλήματα που μπορούν να υποστούν τα οικοσυστήματα από τις φυσικές καταστροφές. Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν στα ηφαίστεια, στους σεισμούς, στα τsunami, τους τυφώνες, τις πλημμύρες, τις χιονοστιβάδες καθώς και στον καύσωνα, την ξηρασία και τις πυρκαγιές.
Παρουσίασαν τα μέτρα προστασίας, που μπορούν να υπάρξουν και τους τρόπους αντιμετώπισης. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να εμποδίσει την έκρηξη ενός ηφαιστείου ή τη δημιουργία ενός τυφώνα, έχει τα μέσα όμως να τα προβλέψει και να προετοιμαστεί κατάλληλα για την αντιμετώπισή τους.
Σε μερικές περιπτώσεις όμως επιταχύνει με τις δραστηριότητές του την εξέλιξη των φυσικών καταστροφών όπως για παράδειγμα:
- Το μπάζωμα των ρεμάτων εμποδίζει τη φυσική ροή του νερού και προκαλεί πλημμύρες στις γύρω περιοχές.
- Η δημιουργία παράνομων σκουπιδότοπων μπορεί να είναι η αιτία μιας δασικής πυρκαγιάς.
- Τέλος, η καύση του πετρελαίου και των γαιανθράκων παράγει αέρια τού θερμοκηπίου και επιτείνει την κλιματική αλλαγή, με συνέπειες αύξηση της θερμοκρασίας, ξηρασίας, ερημοποίησης, αλλά και λιώσιμο των πάγων και συχνότερη εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινομένων.
Τελικά, ο σεβασμός στο περιβάλλον δεν εμποδίζει την ανάπτυξη, αντίθετα επιτρέπει και στις μελλοντικές γενιές να ζήσουν ευτυχισμένες πάνω στη Γη.
Δείτε το σχετικό βίντεο.