Με αφορμή τον διαδικτυακό διαγωνισμό diagonismos 2012 με θέμα “Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές τού τόπου σας”, δημιουργήθηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας μία πενταμελής ομάδα από μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού για την εκπόνηση σχετικής εργασίας με την καθοδήγηση τής γεωλόγου, υπεύθυνης τού Μουσείου κ. Φανής Τριπολιτσιώτου.
Στόχος τής εργασίας ήταν η ανάδειξη τού παλαιοντολογικού πλούτου τού Πικερμίου, περιοχής τής Αττικής. Τα μοναδικά απολιθώματα τού Πικερμίου, μειοκαινικής ηλικίας περίπου 7 εκατομμυρίων ετών, είναι παγκοσμίως γνωστά ως ¨πικερμική πανίδα¨. Η ανάδειξη τής Γεωλογίας και τής Παλαιοντολογίας ως πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου ήταν ένα επιπλέον θεματικό κέντρο τής μελέτης αυτής.
Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε ιστοσελίδα όπου παρουσιάζονται τα ζώα που έζησαν στο Πικέρμι την περίοδο εκείνη, ενώ παράλληλα φάνηκε με ποιο τρόπο μπορεί να δημιουργηθεί ένα in situ μουσείο. Η εργασία εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, ιδιαίτερα στο μάθημα Γεωγραφίας- Γεωλογίας. Ακόμη αναδείχθηκε και ο τρόπος μάθησης μέσα από το Μουσείο, αφού η Μουσειακή Εκπαίδευση θεωρείται ότι αποτελεί συνέχεια τής διδασκαλίας στην τάξη, όταν αυτή συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα.
Παράλληλα με τη δράση τους στο Μουσείο τού Σχολείου, οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες αλλά και ο καθένας ατομικά. Μοιράστηκαν οι αρμοδιότητες και τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο και από την επίσκεψη στο Μουσείο Παλαιοντολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ανακάλυψαν για μία ακόμη φορά τη δυναμική τής μάθησης μέσα από το Μουσείο. Ανακάλυψαν τον ατελείωτο κόσμο των απολιθωμάτων και συζήτησαν με ειδικό επιστήμονα που έχει ασχοληθεί με τις ανασκαφές στο Πικέρμι.
Επειδή η ομαδοσυνεργατική μάθηση είναι μέρος τής σχολικής ζωής και εφαρμόζεται σε πολλά μαθήματα στην τάξη καθώς και στα περισσότερα προγράμματα τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, οι μαθητές δεν είχαν δυσκολία στο θέμα τής συνεργασίας.
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου τού Σχολείου, που έμαθαν για την εργασία αυτή παρατηρώντας τους συμμετέχονταες να εργάζονται στα διαλείμματα, ζήτησαν πληροφορίες, ενθάρρυναν και βοήθησαν σε κάποιες περιπτώσεις που έπρεπε μέσα στο μικρό χρονικό διάστημα τού διαλείμματος να κατέβουν πληροφορίες από το διαδίκτυο ή να πραγματοποιηθούν σύντομες εργασίες στον υπολογιστή. Την ομάδα ενθάρρυναν επίσης ο Συντονιστής Φυσικών Μαθημάτων κ. Σταύρος Μαργαρίτης, καθώς και η Διευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου κ. Δ. Καπογιάννη, προτρέποντάς τους να συνεχίσουν τη δράση τους και με άλλες τέτοιες δραστηριότητες.
Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη ήταν το δέσιμο τής ομάδας, που αποτελούνταν από άτομα διαφορετικών τμημάτων και τάξεων αλλά είχαν κοινό την αγάπη τους για τους απολιθωμένους οργανισμούς καθώς και το ενδιαφέρον τους για τον ιδιαίτερο χώρο τού Μουσείου τού Σχολείου.
Από την Α΄ τάξη συμμετείχαν οι μαθητές Χάρης Κατσανάκης, Ανδρέας Κυρβασίλης, Μανώλης Σκούρης και από τη Β΄ οι Αλέξανδρος Σαρρής και Θωμάς Χατζόπουλος.
Η εργασία βρίσκεται αναρτημένη στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.wix.com/phnhtrip/hipparion.