Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή εκδήλωση την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 και ώρα 08:55.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε την πρόσκληση.

001
ΣΕΙΣΜΟΣ 4,8 της κλίμακας Richter!!
Οι μαθητές του Αρσακείου Λυκείου Πατρών, παρακολουθούν και επεξεργάζονται τους σεισμούς των τελευταίων ωρών σε πραγματικό χρόνο!
Ο καλύτερος τρόπος για να απομυθοποιήσει κανείς ένα φαινόμενο που προκαλεί φόβο, όπως ο σεισμός, είναι να το μελετήσει και να κατανοήσει τα αίτια που το προκαλούν.
Οι μαθητές των Αρσακείων Σχολείων, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν σε πραγματικό χρόνο τους σεισμούς που λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας το τελευταίο 24-ωρο, αξιοποιώντας τον Σεισμογράφο του Σχολείου τους και τη δυνατότητα εξ’ αποστάσεως πρόσβασης σε αυτόν. Μάλιστα, εντυπωσιάστηκαν όταν, κατά τη διάρκεια του μαθήματος έγινε ένας ακόμα σεισμός και μπόρεσαν να τον επεξεργαστούν την ίδια στιγμή!
Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021 και ώρα Ελλάδος 00:09 π.μ. έλαβε χώρα σεισμός ο οποίος έγινε έντονα αισθητός στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. Το μέγεθος του σεισμού ήταν 4,8 βαθμοί της κλίμακας Richter, το εστιακό βάθος 5,1 χιλιόμετρα και το επίκεντρο εντοπίστηκε περίπου 16 χιλιόμετρα βόρεια του Αιγίου στην Παραλία Σεργούλας. Τη σεισμική δόνηση ακολούθησε πλήθος μικρότερων σεισμών, οι οποίοι συνεχίζουν να εκδηλώνονται μέχρι αυτή τη στιγμή.
Οι μαθητές της Α’ τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών με υπεύθυνη την Καθηγήτρια Πληροφορικής - Δρ. Σεισμολογίας κ. Όλγα Σταυρουλοπούλου, εφάρμοσαν στην ψηφιακή τους τάξη άσκηση εύρεσης επικέντρου με χρήση των καταγραφών από τον σειμογράφο του Σχολείου (Raspberry Shake 4D). Προσδιόρισαν το επίκεντρο του σεισμού περίπου 23 χλμ. βοριοανατολικά των Αρσακείων Σχολείων στο Πλατάνι, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου. Σημειώνουμε ότι, ο σεισμογράφος έχει καταχωριστεί στο παγκόσμιο δίκτυο σεισμογράφων RaspberryShake, και είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο σχολείων του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος H2020-TURNkey, με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Διευθυντή Ερευνών Δρ. Νικόλαο Μελή, Σεισμολόγο στο Γεωδυναμικό.

Το 2015 οι Υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησαν τη Διακήρυξη των Παρισίων, που εξηγεί ότι «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε για τη διαφύλαξη των πλουραλιστικών μας κοινωνιών είναι να προσδώσουμε κοινές θεμελιώδεις αξίες». Συμφώνησαν σε μία κοινή προσπάθεια, να διδάξουν τους μαθητές, να γίνουν ενεργοί πολίτες προωθώντας θεμελιώδη δικαιώματα και δημοκρατικές αξίες.
Το Key-Code αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι μαθητές στην εδραίωση της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, με βάση τις θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες, προσδιορίζει επίσης την ανάγκη ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών για την σύνδεση των διαπροσωπικών βασικών ικανοτήτων με έμφαση στην ενσυναίσθηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων με βάση την ευαισθητοποίηση για τις θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Πατρούλα Καφούσια, καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας.

Το πρόγραμμα RoboSTEM απευθύνεται σε καθηγητές STEM Λυκείων και στους μαθητές τους και έχει ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε θέματα STEM και στη δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που προορίζεται για χρήση στα σχολεία. Το πρόγραμμα αυτό θα περιλαμβάνει περιεχόμενο που αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM στους μαθητές και θα παρουσιάζει παραδείγματα μαθησιακών δραστηριοτήτων και μεθόδων αξιολόγησης. Τέτοιου είδους θέματα αποτελούν εφαρμογές Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Τεχνολογίας.

Η συνεργασία Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Κέντρων και Σχολείων από έξι ευρωπαϊκές χώρες στοχεύει στο σχεδιασμό, στον προγραμματισμό και στην αξιοποίηση ενσωματωμένων συστημάτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα συστήματα αυτά επικεντρώνονται κυρίως σε θέματα STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Η εφαρμογή των μαθησιακών δραστηριοτήτων στις αίθουσες διδασκαλίας εστιάζει στην εξοικείωση των μαθητών με νέες τεχνολογίες που βασίζονται σε μικροελεγκτές. 

Αποτέλεσμα των εργασιών θα είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας μελέτης μέσω της οποίας θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε μαθησιακούς πόρους με θέμα την κατασκευή και την ανάπτυξη εφαρμογών με μικροελεγκτές. Η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει νέες συνεργασίες μεταξύ μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύοντας στη μεταφορά ορθών πρακτικών και καινοτομιών μεταξύ ιδρυμάτων που έχουν ως αντικείμενό τους την ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM.

Η υλοποίηση των εφαρμογών ήδη έχει ξεκινήσει για το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ISLab (Intelligent Systems Laboratory), το οποίο άρχισε τη λειτουργία του στο τρέχον σχολικό έτος. Η ομάδα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών αποτελείται από τους: Χρήστο Ζώτο, Μηχανικό Η/Υ και Πληροφορικής και υπεύθυνο του προγράμματος και του ISLab, Νικόλαο Γιαννακόπουλο, Χημικός MSc, Αναστάσιο Ψήνα, Φυσικό PhD, Γεώργιο Θεοδωρόπουλο, Μαθηματικό, Νικολία Ηλιοπούλου, Βιολόγο, Ηλία Καραδήμα, Φυσικό, Όλγα Σταυρουλοπούλου, Γεωλόγο PhD, καθηγήτρια Πληροφορικής, και Αντρέα Γιαννακόπουλο, Χημικό.


6o ATSMUN (Web Edition)

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα οργανώνεται μαθητική διαδικτυακή προσομοίωση των συνεδριάσεων
του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (MUN = Model United Nations Conference)!

Το συνέδριο οργανώνουν τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών σε συνεργασία με τον Συντονισμό του Αγγλικού Τμήματος των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Υπενθυμίζουμε ότι τα συνέδρια αυτά είναι μια προσομοίωση των πραγματικών συνεδριάσεων του Ο.Η.Ε., όπου οι μαθητές μετατρέπονται σε διπλωμάτες εκπροσωπώντας μια χώρα που ΔΕΝ είναι η δική τους και πρέπει να επιλύσουν διεθνή προβλήματα μέσω τού διαλέγεσθαι (debate), της διαπραγμάτευσης (negotiation), της αντιπαράθεσης (juxtaposition) και του συμβιβασμού (compromising).
H επίσημη γλώσσα του διήμερου συνεδρίου είναι τα Αγγλικά.
Κατά τη διάρκεια τής προετοιμασίας τους, οι μαθητές επισκέπτονται την πρεσβεία τής χώρας που εκπροσωπούν και συνομιλούν με τον πρέσβη για την πολιτική που θα ακολουθήσουν, η οποία αποτυπώνεται σε γραπτό κείμενο (resolution) που συζητιέται και κατατίθεται στο συνέδριο.
MUN με Διεθνή Πιστοποίηση
Το συνέδριο των Αρσακείων Σχολείων Πατρών (ATS MUN) έχει λάβει τη διεθνή πιστοποίηση από τον Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης Μαθητικών Συνεδρίων Ο.Η.Ε. μετά από ετήσια αξιολόγηση.
Going digital: μια ακόμη πρόκληση!
Το φετινό συνέδριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά. Είναι η πρώτη φορά που θα επιχειρηθεί κάτι τέτοιο σε μαθητικό συνέδριο. Οι μαθητές όχι μόνο θα αποκομίσουν τα αναγνωρισμένα διεθνώς οφέλη αυτού του τύπου των συνεδρίων, αλλά και θα προετοιμαστούν για τη μετέπειτα φοιτητική και επαγγελματική ζωή τους συμμετέχοντας σε ψηφιακές δραστηριότητες. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 7-8 Νοεμβρίου 2020. Όλες οι χρήσιμες λεπτομέρειες αναρτώνται στον ιστότοπο του συνεδρίου http://www.atsmun.gr/

Από τη Διεύθυνση
του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών

100% επιτυχία του Αρσακείου Λυκείου Πατρών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

Μετά την ανακοίνωση των βάσεων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η λαμπρή αρσακειακή παράδοση των επιτυχιών και φέτος επιβεβαιώνεται! Μία μακρά μαθητική πορεία για τους αποφοίτους τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών επισφραγίσθηκε με τις πλέον ευοίωνες προοπτικές. Όλοι οι απόφοιτοι του Αρσακείου Λυκείου Πατρών πέτυχαν (ποσοστό 100%!!) και οι περισσότεροι εξ’ αυτών σε Πανεπιστημιακά Τμήματα πρώτης προτίμησης.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι δεν είναι τυχαία η φήμη τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών. Πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο επιλογής, το οποίο σήμερα – αντάξιο της ιστορίας του – παρέχει παιδεία και γνώση, καλλιεργεί αξίες και αρχές, διδάσκει ήθος και αισθητική, κάνει έναν μεγάλο αγώνα για την ποιότητα της αγωγής.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τους μαθητές για τις επιτυχίες τους, και τους εύχονται καλή τύχη στο νέο τους ξεκίνημα.
Συμμετοχή στο τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+Erasmus+: Gamified Career Guidance

Σε μια εποχή υψηλών απαιτήσεων, απρόβλεπτων εξελίξεων και έντονων κοινωνικοοικονομικών μεταβολών, ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων προϋποθέτει πιο επιτακτικές διεργασίες.
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, αναγνωρίζοντας τη σημασία τής κατάλληλης επιλογής αντικειμένου σπουδών, η οποία θα εξασφαλίζει στους νέους μια πολλά υποσχόμενη επαγγελματική πορεία, συμμετέχει μαζί με άλλους εννέα εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Πανεπιστήμια και Σχολεία) από την Πορτογαλία, την  Ισπανία, την  Ιταλία και τη  Βουλγαρία στο τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+  G-Guidance, που έχει ως σκοπό:

α) Τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για την υλοποίηση ολοκληρωμένων και αποτελεσματικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού.

β) Την εκπαίδευση και υποστήριξη εκπαιδευτικών, γονέων, σχολικών ψυχολόγων σχετικά με τη χρήση τής διαδικτυακής πλατφόρμας ως εργαλείου, για να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλλουν στην επαγγελματική καθοδήγηση των νέων.

γ) Τη δημιουργία μιας ανοιχτής βάσης δεδομένων (π.χ. συνεντεύξεων) με τη χρήση υψηλής ποιότητας πολυμέσων,  που θα δίνει τη δυνατότητα στους νέους να αξιοποιούν τα δεδομένα της και να αντλούν τις κατάλληλες πληροφορίες για τις μελλοντικές τους επιλογές.

Η αξιολόγηση στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών θεωρείται εργαλείο για την βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με το ψηφιακό εργαλείο SELFIE, του οποίου η χρήση έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Σχολεία έδωσαν τη δυνατότητα σε μαθητές και καθηγητές να αξιολογήσουν ανώνυμα την ποιότητα εκπαίδευσης, κυρίως σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και τις ψηφιακές δεξιότητες.
Η πρόοδος των ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων είναι αλματώδης και για κάθε σχολείο η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και καθηγητών πρέπει να θεωρείται προτεραιότητα αιχμής. Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία πάντα πρωτοπόρος, αξιοποιεί εδώ και δέκα χρόνια την εκπαιδευτική ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio στην οποία είναι αναρτημένο πλούσιο πρωτογενές ψηφιακό υλικό για κάθε μάθημα σε κάθε τάξη και σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα. Τα Αρσάκεια αναγνωρίζοντας τη σημασία της φυσικής παρουσίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, καθώς και της δια ζώσης διδασκαλίας, στοχεύουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.

Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2020.
Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ) υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. 
Διαβάστε εδώ τις λεπτομέρειες που έστειλε το Υπουργείο παιδείας.