- Η εύρυθμη συλλειτουργία Σχολείου-Οικογένειας έχει πολλαπλασιαστικά θετικά αποτελέσματα.
- Οι συναντήσεις του γονέα με τον εκπαιδευτικό του σχολείου αποτελούν χρυσή ευκαιρία για τη διαμόρφωση της αναγκαίας συναντίληψης και εμπιστοσύνης.
- Κάθε βοήθεια που χρειάζεται το παιδί θα πρέπει να του παρέχεται μέσα στο φυσικό του χώρο: στο σχολείο & στην οικογένεια. Έτσι τόσο ο γονέας όσο και ο εκπαιδευτικός μπορεί να κληθούν να συλλειτουργήσουν ως συνθεραπευτές.
Το σχολείο μας στις 25 Σεπτεμβρίου ημέρα Δευτέρα, στο θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού προσκάλεσε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και των τριών τάξεων για έναν «ανοιχτό διάλογο» αλληλοενημέρωσης και αλληλοσυμβουλευτικής μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την όλη λειτουργία του παιδιού στο σχολείο και στο σπίτι.
Η Διευθύντρια του σχολείου κ. Μαυροειδή Αμαλία και ο Υποδιευθυντής κ. Κατσιαδράμης Κωνσταντίνος μαζί με τους εκλεκτούς συναδέλφους από την Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία του σχολείου μας, κ. Κούκνη Μαρία και κ. Κατηνιώτη Παντελή, υποδέχτηκαν τους γονείς-κηδεμόνες ως «ισότιμους συνομιλητές» σε κλίμα ψυχολογικής-παιδαγωγικής συμβουλευτικής.
Στην ομιλία της η Διευθύντρια αρχικά τόνισε ότι καθοριστικός συντελεστής στη λειτουργία κάθε συλλογικής δομής, όπως το σχολείο, είναι το ψυχολογικό κλίμα. Υπογράμμισε, επίσης, ότι για τη βιώσιμη επιτυχή συλλειτουργία σχολείου-οικογένειας πρέπει να εξασφαλίζονται οι παρακάτω τουλάχιστον προϋποθέσεις:
1) Αμοιβαία αποδοχή της αναγκαιότητας για συνεργασία
2) Προγραμματισμός για τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις
3) Επιβεβλημένη η πιστή τήρηση των κανόνων λειτουργίας της σχολικής κοινότητας και από τις δύο πλευρές
4) Παροχή ευκαιριών στους γονείς για να γνωρίσουν και να συμμετάσχουν στις λειτουργίες του σχολείου
Ακολούθως οι γονείς ενημερώθηκαν για:
1. Το προφίλ του σχολείου μας
2. Τα μαθήματα των τριών τάξεων
3. Το όριο των απουσιών
4. Τα τετραμηνιαία διαγωνίσματα
5. Τις ενδοσχολικές εξετάσεις
6. Την τράπεζα θεμάτων
7. Τους προσανατολισμούς της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
Στη συνέχεια η σχολική ψυχολόγος κ. Κούκνη Μαρία αναφέρθηκε στις δυσκολίες στην επικοινωνία με τους εφήβους και στους τρόπους βελτίωσης. Έδωσε έμφαση στο άγχος που διακατέχει τους μαθητές και πώς συμβάλλει η σωστή διαχείριση χρόνου στον περιορισμό του. Επίσης, αναφέρθηκε στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και του τρόπου αντιμετώπισής του. Τέλος, παρέθεσε τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου που δύναται να διαχειριστεί την εφηβική ηλικία.
Ο σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού κ. Παντελής Κατηνιώτης παίρνοντας το λόγο μίλησε για τους στόχους της Συμβουλευτικής Υπηρεσίας Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, η οποία λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2003. Στην εν λόγω υπηρεσία μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές και των τριών τάξεων όλων των Λυκείων, προκειμένου να λάβουν, μέσω ατομικών συναντήσεων, συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση σχετικά με την επιλογή ομάδας προσανατολισμού στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη και Πανεπιστημιακής Σχολής μετά το Λύκειο. Επίσης, οργανώνονται και υλοποιούνται από την Υπηρεσία Ημερίδες παρουσίασης των Α.Ε.Ι., ενημερωτικές συναντήσεις παρουσίασης των επιστημονικών πεδίων, καθώς και προγράμματα οργάνωσης χρόνου και διαχείρισης άγχους σε συνεργασία με την Ψυχολογική Υπηρεσία. Επίσης, ο κ. Κατηνιώτης ενημέρωσε τους γονείς των μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις πανεπιστημιακές σχολές ανά επιστημονικό πεδίο. Ακολούθησαν ερωτήσεις από πλευράς γονέων και δόθηκαν οι απαιτούμενες απαντήσεις-διευκρινίσεις.
Αγαπητοί γονείς
Το σχολείο μας είναι ένα σύγχρονο-δημιουργικό σχολείο. Καλλιεργεί το παραγωγικό δίδυμο: σκέψη-ευρηματικότητα κριτική σκέψη-λογικότητα και δημιουργική. Οι εκπαιδευτικοί μας είναι συνειδητοποιημένοι ψυχοπαιδαγωγοί για το καλό των μαθητών μας. Όμως απαιτείται από όλους μας στοχευμένη προσπάθεια και υπομονή. Δεν υπάρχουν χρυσοί κανόνες. Οι έφηβοι για να έχουν μια ομαλή αναπτυξιακή πορεία πρωτίστως χρειάζονται γονείς αυθεντικούς και δασκάλους συνειδητοποιημένους.
Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος Διδασκόντων