Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

19 Σεπτεμβρίου 2022

Οι έφηβοι για να έχουν μια ομαλή αναπτυξιακή πορεία πρωτίστως χρειάζονται «γονείς αυθεντικούς» και «δασκάλους συνειδητοποιημένους».

Λέγεται, σχετλιαστικά, ότι «τα παιδιά φέρνουν στο σχολείο, μαζί τους, και τους γονείς τους!».
Αυτό είναι ευκταίο, γιατί πολυετής εκπαιδευτική έρευνα έδειξε ότι η ενεργός συμμετοχή του γονέα στα σχολικά δρώμενα και στο μαθησιακό έργο του παιδιού μπορεί να βοηθήσει το παιδί να αναπληρώσει ακόμα και έλλειμμα στη νοημοσύνη του. Με απόλυτη βεβαιότητα ότι η έρευνα αυτή αποδίδει την πραγματικότητα, το σχολείο μας στις 19 Σεπτεμβρίου ημέρα Δευτέρα, στο θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού προσκάλεσε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών της Α΄ Λυκείου για έναν «ανοιχτό διάλογο» αλληλοενημέρωσης και αλληλοσυμβουλευτικής μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την όλη λειτουργία του παιδιού στο σχολείο και στο σπίτι.

Η Διευθύντρια του σχολείου κ. Μαυροειδή Αμαλία και ο Υποδιευθυντής κ. Κατσιαδράμης Κωνσταντίνος μαζί με τους εκλεκτούς συναδέλφους από την Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία του σχολείου μας, κ. Κούκνη Μαρία και κ. Κατηνιώτη Παντελή, την υπεύθυνη των Ρητορικών Αγώνων κ. Τσαγκαράκη και την υπεύθυνη για τα Forensics κ. Δημητροπούλου Μαρία, υποδέχτηκαν τους γονείς-κηδεμόνες (η ανταπόκρισή τους ήταν καθολική) ως «ισότιμους συνομιλητές» σε κλίμα ψυχολογικής-παιδαγωγικής συμβουλευτικής. Κοινή πεποίθηση όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι ότι οι συναντήσεις αυτές αποτελούν «χρυσή ευκαιρία» τόσο για τον εκπαιδευτικό όσο για τον γονέα για διαμόρφωση της αναγκαίας συναντίληψης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Στην ομιλία της η Διευθύντρια αρχικά τόνισε ότι καθοριστικός συντελεστής στη λειτουργία κάθε συλλογικής δομής, όπως το σχολείο, είναι το ψυχολογικό κλίμα. Πρόκειται για έναν «αόρατο χρωστήρα» που εμπεριέχει στοιχεία γνωστικά, θυμικά και πραξιακά. Τέθηκε το πλαίσιο πώς πρέπει να οργανώνεται και να διεξάγεται η συλλειτουργία σχολείου-οικογένειας, ώστε να επιτυγχάνεται μεγιστοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων. Με δεδομένο ότι οι σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων απεικονίζονται ως «τρίγωνο σκαληνό», οι σχέσεις είναι ρευστές και οι ρόλοι εναλλασσόμενοι. Από την πλευρά του σχολείου η Διευθύντρια τόνισε ότι για τη βιώσιμη επιτυχή συλλειτουργία σχολείου-οικογένειας πρέπει να εξασφαλίζονται οι παρακάτω τουλάχιστον προϋποθέσεις:
1) Αμοιβαία αποδοχή της αναγκαιότητας για συνεργασία
2) Προγραμματισμός για τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις
3) Επιβεβλημένη η πιστή τήρηση των κανόνων λειτουργίας της σχολικής κοινότητας και από τις δύο πλευρές
4) Παροχή ευκαιριών στους γονείς για να γνωρίσουν και να συμμετάσχουν στις λειτουργίες του σχολείου
5) Για «ατυχείς συναντήσεις» με απρόσμενους αμφιθυμικούς προβληματισμούς: ψυχραιμία, ορθόλογη διαχείριση, συμβουλευτική διαβούλευση!

Στη συνέχεια οι γονείς ενημερώθηκαν για τα μαθήματα της Α΄ Λυκείου, για το όριο των απουσιών, για τα τετραμηνιαία διαγωνίσματα, για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, για την τράπεζα θεμάτων και για τους μελλοντικούς προσανατολισμούς της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Η σχολική ψυχολόγος κ. Κούκνη Μαρία, αφού πήρε τον λόγο, αναφέρθηκε στην εφηβική ηλικία. Γιατί η επικοινωνία με τον έφηβο είναι δύσκολη και πώς μπορούμε να τη βελτιώσουμε. Έδωσε έμφαση στη διαχείριση του χρόνου για τον μαθητή και για το άγχος που τον διακατέχει. Τέλοςν αναφέρθηκε στο σχολικό εκφοβισμό και ποιο σχολείο μπορεί να διαχειρίζεται την εφηβική ηλικία.
Ο σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού κ. Παντελής Κατηνιώτης μίλησε για τους στόχους της Συμβουλευτικής Υπηρεσίας Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, η οποία λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2003. Στην εν λόγω υπηρεσία μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές και των τριών τάξεων όλων των Λυκείων, προκειμένου να λάβουν, μέσω ατομικών συναντήσεων, συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση σχετικά με την επιλογή ομάδας προσανατολισμού στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη και Πανεπιστημιακής Σχολής μετά το Λύκειο. Επίσης, τόνισε ότι οργανώνονται και υλοποιούνται από την Υπηρεσία Ημερίδες παρουσίασης των Α.Ε.Ι., ενημερωτικές συναντήσεις παρουσίασης των επιστημονικών πεδίων, καθώς και προγράμματα οργάνωσης χρόνου και διαχείρισης άγχους σε συνεργασία με την Ψυχολογική Υπηρεσία.

Για το πρόγραμμα Debate & Forensics έγινε ενημέρωση από την κα Δημητροπούλου, καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου μας και υπεύθυνη του Προγράμματος στα Σχολεία της Φ.Ε. Το Πρόγραμμα αφορά στη ρητορική στην αγγλική γλώσσα και υλοποιείται για τα Σχολεία του Ψυχικού στη ζώνη της Γ’ Γυμνασίου, της Α’ Λυκείου, στο μάθημα των Αγγλικών της Β’ Λυκείου, καθώς και μέσω των απογευματινών ομίλων.

Τέλος, η κα Τσαγκαράκη, υπεύθυνη των Ρητορικών Ομίλων της Φ.Ε., μίλησε για την προώθηση της ρητορικής τέχνης και συνολικά της καλλιέργειας του προφορικού ελληνικού λόγου, που αποτελούν σταθερή προτεραιότητα των Αρσακείων Σχολείων. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη συστηματική καλλιέργεια του προφορικού λόγου, γιατί αποσκοπεί στη διαμόρφωση ομιλητών ασκουμένων στον πολιτισμένο διάλογο και στην τεκμηριωμένη προσωπική έκφραση.

Ακολούθησαν ερωτήσεις από πλευράς γονέων και δόθηκαν οι απαιτούμενες απαντήσεις-διευκρινίσεις.

Αγαπητοί γονείς,
Το σχολείο μας είναι ένα σύγχρονο-δημιουργικό σχολείο. Καλλιεργεί το παραγωγικό δίδυμο: σκέψη-ευρηματικότητα, κριτική σκέψη-λογικότητα και δημιουργική. Οι εκπαιδευτικοί μας είναι συνειδητοποιημένοι ψυχοπαιδαγωγοί για το καλό των μαθητών μας. Όμως απαιτείται από όλους μας στοχευμένη προσπάθεια και υπομονή. Το σίγουρο είναι ότι «κάθε βοήθεια που χρειάζεται το παιδί θα πρέπει να του παρέχεται μέσα στο φυσικό του χώρο: στο σχολείο και στην οικογένεια.» Έτσι, τόσο ο εκπαιδευτικός, ο σχολικός σύμβουλος, όσο και ο γονέας μπορεί να κληθούν να συλλειτουργήσουν ως «συνθεραπευτές».

Κυρίες και κύριοι, κρατήστε ψηλά στα μάτια του παιδιού σας την εικόνα του εκπαιδευτικού.