Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Erasmus+ Robostem

Στο πλαίσιο τού ευρωπαϊκού προγράμματος RoboSTEM οι καθηγητές τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών κ. Χρήστος Ζώτος και Ηλίας Καραδήμας συμμετείχαν στη δεύτερη διά ζώσης συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο τής Πορτογαλίας, με τη συμμετοχή σχολείων-εταίρων από έξι χώρες.

Στόχος τού προγράμματος είναι η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού το οποίο θα αξιοποιηθεί από τα συμμετέχοντα σχολεία, συνδυάζοντας τη ρομποτική τεχνολογία με τις Φυσικές Επιστήμες.

Εκπαιδευτικοί και συνεργάτες από τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Μάλτα, την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με τους στόχους τού προγράμματος, αλλά και να θέσουν ένα κατάλληλο πλάνο δράσης για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Οι μαθητές των σχολείων θα κληθούν να υλοποιήσουν τις προτεινόμενες κατασκευές και θα συμβάλουν με τη σειρά τους στην αποτύπωση τής εμπειρίας που απέκτησαν.

Το RoboSTEM αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο τού 2022.

Erasmus Project: G-Guidance

Το G-Guidance είναι ένα χρηματοδοτούμενο από το ERASMUS+ έργο που προτείνει μια καινοτόμο μεθοδολογία επαγγελματικού προσανατολισμού, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από το Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας στο πλαίσιο της παροχής ουσιαστικής γνώσης των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από ένα ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο. Στο έργο αυτό συμμετέχουν πανεπιστήμια και σχολεία από πέντε ευρωπαϊκές χώρες, την Πορτογαλία (συντονιστής έργου), την Ελλάδα (Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας και Πανεπιστήμιο Πάτρών - Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής), την Ιταλία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία. Η παιδαγωγική ομάδα του Αρσακείου Λυκείου Πάτρας απαρτίζεται από τους: Ε. Πετράκης (Φυσικός), Ν. Γιαννακόπουλος (Χημικός), Γ. Θεοδωρόπουλος (Μαθηματικός), Χ. Ζώτος (Πληροφορικής), Ο. Σταυρουλοπούλου (Πληροφορικής) και Α. Λάσκαρης (Οικονομολόγος).
Στο πλαίσιο του προγράμματος έχει γίνει μια πρώτη παρουσίαση από το Διευθυντή του Σχολείου κ. Εμ. Πετράκη στους γονείς των μαθητών (Εrasmus Days 2021), τον κ. Χ. Ζώτο σε ορισμένους μαθητές της Α΄ Λυκείου στο μάθημα της Ζώνης (Εrasmus Days 2021) ενώ ο κ. Ν. Γιαννακόπουλος έχει παρακολουθήσει την πρώτη εξ αποστάσεως συνάντηση-επιμόρφωση.
Η μεθοδολογία που θα χρησιμοποιηθεί βασίζεται στον συνδυασμό τεκμηριωμένων μοντέλων και μεθόδων επαγγελματικού προσανατολισμού και μιας ψηφιακής πλατφόρμας (εδώ), η οποία θα καταστήσει τον επαγγελματικό προσανατολισμό πιο ελκυστικό και παρακινητικό για τους νέους (13 και 17 ετών). Αυτή η πλατφόρμα μπορεί να θεωρηθεί ως ένα χρήσιμο και ενημερωμένο μέσο αυτο-ανάπτυξης και διαχείρισης σταδιοδρομίας για τους μαθητές, καθώς και ένα σημαντικό επαγγελματικό εργαλείο για τους σχολικούς ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς για να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν, να διαχειριστούν και να επεκτείνουν τη σταδιοδρομία τους.
Δείτε περισσότερα στο link εδώ

Μετά την ανακοίνωση των βάσεων των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το Υπουργείο Παιδείας, η λαμπρή αρσακειακή παράδοση των επιτυχιών και φέτος επιβεβαιώνεται! Μία μακρά μαθητική πορεία για τους αποφοίτους τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών επισφραγίσθηκε με τις πλέον ευοίωνες προοπτικές. Όλοι οι απόφοιτοι πέτυχαν και οι περισσότεροι εξ’ αυτών σε Πανεπιστημιακά Τμήματα πρώτης προτίμησης.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι δεν είναι τυχαία η φήμη τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών. Πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο επιλογής, το οποίο σήμερα – αντάξιο της ιστορίας του – παρέχει παιδεία και γνώση, καλλιεργεί αξίες και αρχές, διδάσκει ήθος και αισθητική, κάνει έναν μεγάλο αγώνα για την ποιότητα της αγωγής.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τους μαθητές για τις επιτυχίες τους, και τους εύχονται καλή τύχη στο νέο τους ξεκίνημα.

Δείτε τις σχολές και τους επιτυχόντες, εδώ

Στο πλαίσιο του εορτασμού για την συμπλήρωση των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών,  με την καθοδήγηση των καθηγητών τους δημιούργησαν ένα ψηφιακό λεύκωμα αποτελούμενο από επτά ενότητες στις οποίες αποτυπώνονται όψεις του 1821 μέσα από τη μάτια των μαθητών. Είναι ένα έργο 260 περίπου σελίδων και έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη Ελληνική Επανάσταση.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Αρσακείου Λυκείου Πατρών συγχαίρουν μαθητές και εκπαιδευτικούς.

eksofyllo 1

Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή εκδήλωση την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 και ώρα 08:55.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε την πρόσκληση.

001
ΣΕΙΣΜΟΣ 4,8 της κλίμακας Richter!!
Οι μαθητές του Αρσακείου Λυκείου Πατρών, παρακολουθούν και επεξεργάζονται τους σεισμούς των τελευταίων ωρών σε πραγματικό χρόνο!
Ο καλύτερος τρόπος για να απομυθοποιήσει κανείς ένα φαινόμενο που προκαλεί φόβο, όπως ο σεισμός, είναι να το μελετήσει και να κατανοήσει τα αίτια που το προκαλούν.
Οι μαθητές των Αρσακείων Σχολείων, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν σε πραγματικό χρόνο τους σεισμούς που λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας το τελευταίο 24-ωρο, αξιοποιώντας τον Σεισμογράφο του Σχολείου τους και τη δυνατότητα εξ’ αποστάσεως πρόσβασης σε αυτόν. Μάλιστα, εντυπωσιάστηκαν όταν, κατά τη διάρκεια του μαθήματος έγινε ένας ακόμα σεισμός και μπόρεσαν να τον επεξεργαστούν την ίδια στιγμή!
Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021 και ώρα Ελλάδος 00:09 π.μ. έλαβε χώρα σεισμός ο οποίος έγινε έντονα αισθητός στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. Το μέγεθος του σεισμού ήταν 4,8 βαθμοί της κλίμακας Richter, το εστιακό βάθος 5,1 χιλιόμετρα και το επίκεντρο εντοπίστηκε περίπου 16 χιλιόμετρα βόρεια του Αιγίου στην Παραλία Σεργούλας. Τη σεισμική δόνηση ακολούθησε πλήθος μικρότερων σεισμών, οι οποίοι συνεχίζουν να εκδηλώνονται μέχρι αυτή τη στιγμή.
Οι μαθητές της Α’ τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών με υπεύθυνη την Καθηγήτρια Πληροφορικής - Δρ. Σεισμολογίας κ. Όλγα Σταυρουλοπούλου, εφάρμοσαν στην ψηφιακή τους τάξη άσκηση εύρεσης επικέντρου με χρήση των καταγραφών από τον σειμογράφο του Σχολείου (Raspberry Shake 4D). Προσδιόρισαν το επίκεντρο του σεισμού περίπου 23 χλμ. βοριοανατολικά των Αρσακείων Σχολείων στο Πλατάνι, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου. Σημειώνουμε ότι, ο σεισμογράφος έχει καταχωριστεί στο παγκόσμιο δίκτυο σεισμογράφων RaspberryShake, και είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο σχολείων του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος H2020-TURNkey, με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Διευθυντή Ερευνών Δρ. Νικόλαο Μελή, Σεισμολόγο στο Γεωδυναμικό.

Το 2015 οι Υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησαν τη Διακήρυξη των Παρισίων, που εξηγεί ότι «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε για τη διαφύλαξη των πλουραλιστικών μας κοινωνιών είναι να προσδώσουμε κοινές θεμελιώδεις αξίες». Συμφώνησαν σε μία κοινή προσπάθεια, να διδάξουν τους μαθητές, να γίνουν ενεργοί πολίτες προωθώντας θεμελιώδη δικαιώματα και δημοκρατικές αξίες.
Το Key-Code αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι μαθητές στην εδραίωση της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, με βάση τις θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες, προσδιορίζει επίσης την ανάγκη ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών για την σύνδεση των διαπροσωπικών βασικών ικανοτήτων με έμφαση στην ενσυναίσθηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων με βάση την ευαισθητοποίηση για τις θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Πατρούλα Καφούσια, καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας.

Το πρόγραμμα RoboSTEM απευθύνεται σε καθηγητές STEM Λυκείων και στους μαθητές τους και έχει ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε θέματα STEM και στη δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που προορίζεται για χρήση στα σχολεία. Το πρόγραμμα αυτό θα περιλαμβάνει περιεχόμενο που αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM στους μαθητές και θα παρουσιάζει παραδείγματα μαθησιακών δραστηριοτήτων και μεθόδων αξιολόγησης. Τέτοιου είδους θέματα αποτελούν εφαρμογές Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Τεχνολογίας.

Η συνεργασία Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Κέντρων και Σχολείων από έξι ευρωπαϊκές χώρες στοχεύει στο σχεδιασμό, στον προγραμματισμό και στην αξιοποίηση ενσωματωμένων συστημάτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα συστήματα αυτά επικεντρώνονται κυρίως σε θέματα STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Η εφαρμογή των μαθησιακών δραστηριοτήτων στις αίθουσες διδασκαλίας εστιάζει στην εξοικείωση των μαθητών με νέες τεχνολογίες που βασίζονται σε μικροελεγκτές. 

Αποτέλεσμα των εργασιών θα είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας μελέτης μέσω της οποίας θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε μαθησιακούς πόρους με θέμα την κατασκευή και την ανάπτυξη εφαρμογών με μικροελεγκτές. Η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει νέες συνεργασίες μεταξύ μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύοντας στη μεταφορά ορθών πρακτικών και καινοτομιών μεταξύ ιδρυμάτων που έχουν ως αντικείμενό τους την ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM.

Η υλοποίηση των εφαρμογών ήδη έχει ξεκινήσει για το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ISLab (Intelligent Systems Laboratory), το οποίο άρχισε τη λειτουργία του στο τρέχον σχολικό έτος. Η ομάδα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών αποτελείται από τους: Χρήστο Ζώτο, Μηχανικό Η/Υ και Πληροφορικής και υπεύθυνο του προγράμματος και του ISLab, Νικόλαο Γιαννακόπουλο, Χημικός MSc, Αναστάσιο Ψήνα, Φυσικό PhD, Γεώργιο Θεοδωρόπουλο, Μαθηματικό, Νικολία Ηλιοπούλου, Βιολόγο, Ηλία Καραδήμα, Φυσικό, Όλγα Σταυρουλοπούλου, Γεωλόγο PhD, καθηγήτρια Πληροφορικής, και Αντρέα Γιαννακόπουλο, Χημικό.