Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Την ΄Ανοιξη, αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις ...

001

003
  • Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021), εδώ
  • Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022), εδώ
  • Συλλογικός προγραμματισμός σχολικής μονάδας, εδώ
  • Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2021-22, εδώ
  • Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2022-23, εδώ

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024), εδώ.

B΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-2023

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα εδώ

Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας,

κάθε νέα αρχή είναι πρόκληση για δημιουργία και εξέλιξη. Η μετάβαση στο Γυμνάσιο είναι μια τέτοια πρόκληση. Είναι σημαντικό και εμείς οι εκπαιδευτικοί και εσείς οι γονείς να δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά μας να χαίρονται με την ίδια την προσπάθεια που καταβάλλουν για την πραγμάτωση των στόχων τους, να τα μάθουμε να αγωνίζονται, να είναι ελεύθερες προσωπικότητες. Οι δυσκολίες στην πορεία τους είναι δεδομένες, ο τρόπος αντιμετώπισής τους όμως είναι το μέγιστο μάθημα.

Είμαστε εδώ μαζί τους και μαζί σας.

Θερμές ευχές για μια γόνιμη σχολική χρονιά.
1475-25h
ja sen

Β
΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ»

Διοργανωτής:
ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) /
Junior Achievement Greece, www.senja.gr, υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας.

Δυναμικά μπαίνει η επιχειρηματικότητα στο Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού και χτίζει γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σχολική τάξη και τον κόσμο των επιχειρήσεων!

Το πρόγραμμα του Junior Achievement «Οικονομία κι Εγώ» απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και φιλοδοξεί να χαράξει ένα νέο δρόμο γνώσης.

Με το πρόγραμμα «Οικονομία κι Εγώ», οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου αξιολογούν και αξιοποιούν προσωπικές τους δεξιότητες και ενδιαφέροντα σε θέματα οικονομίας. Διευρύνουν τους ορίζοντές τους για την επιλογή της μελλοντικής καριέρας τους και εμπλέκονται βιωματικά με την πραγματικότητα της αγοράς. Αποκτούν βασικές χρηματοοικονομικές γνώσεις και μαθαίνουν πώς να συντάσσουν ατομικό και οικογενειακό προϋπολογισμό.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα στη σχολική τάξη, από συμβούλους – εθελοντές της Εθνικής Τράπεζας, με τη συμβολή του καθηγητή του ΣΕΠ. Ολοκληρώνεται σε 6 διδακτικές ενότητες που αντιστοιχούν σε έξι (6) διδακτικές ώρες ΣΕΠ δηλαδή 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα. Διάρκεια: 6 εβδομάδες

To B΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού ξεκινά την υλοποίηση του προγράμματος στις 12 Νοεμβρίου 2014 στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) με την καθηγήτρια κ. Αικατερίνη Σουφλιά. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου των τμημάτων Γ3 και Γ4.

Το πρόγραμμα θα υλοποιήσουν οι σύμβουλοι εθελοντές και στελέχη της Εθνικής Τράπεζας κ. Αθηνά Ηλιάδη και κ. Αναστάσιος Κλαυδιανός.

Την ευθύνη τής υλοποίησης τού προγράμματος και την καθοδήγηση των μαθητών έχει η εκπαιδευτικός κ. Αγγελική Ζήση, νομικός, national trainer στα προγράμματα επιχειρηματικότητας τού Junior Achievement, υπεύθυνη προγραμμάτων επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων.

Σύντομη περιγραφή των ενοτήτων που καλύπτονται από το Πρόγραμμα «Οικονομία και εγώ»

Δραστηριότητα

Περιγραφή

Κύριες έννοιες και δεξιότητες

Η θετική παρουσίαση τού εαυτού μας

Οι μαθητές αναγνωρίζουν τον ρόλο τους μέσα στην ελεύθερη οικονομία και σχεδιάζουν την προσωπική τους επαγγελματική κάρτα

  • Διερεύνηση ιδεών – επαγγελματικές κάρτες
  • Η οικονομία, η συναλλαγή, η αγορά
  • Η σημασία τής θετικής παρουσίασης τού εαυτού μας
Η διερεύνηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων μας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους και τα συσχετίζουν με τις επιλογές τους για σταδιοδρομία

  • Η λήψη αποφάσεων
  • Επιλογές σταδιοδρομίας
Ευκαιρίες εργασίας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τα βήματα για την εύρεση εργασίας

  • Η ανάλυση καταστάσεων
  • Η συμπλήρωση αιτήσεων
  • Η ερμηνεία πληροφοριών
Η συνέντευξη

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τα προσόντα που αναζητούν οι εργοδότες στους υποψήφιους

  • Η αγορά εργασίας
  • Η συνέντευξη
  • Η ευκαιρία
Ατομικός προϋπολογισμός

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη χρησιμότητα τού ατομικού προϋπολογισμού και τα βασικά χαρακτηριστικά του

  • Ο προϋπολογισμός
  • Η αποταμίευση
  • Έσοδα και έξοδα
Τα οικονομικά μιας οικογένειας

Οι μαθητές ετοιμάζουν έναν οικογενειακό προϋπολογισμό και εξοικειώνονται με τις επιλογές και με τις αποφάσεις μιας οικογένειας στον προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων

  • Η διανομή εσόδων
  • Το «κόστος (τής χαμένης) ευκαιρίας»
  • Επίλυση προβλημάτων
Η εξόφληση των λογαριασμών

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τη χρήση τραπεζικών λογαριασμών και επιταγών

  • Πιστωτικά ιδρύματα
  • Επιθυμίες και ανάγκες
  • Ομαδική εργασία
Η σωστή χρήση τής πιστωτικής χρέωσης

Οι μαθητές προσδιορίζουν το κόστος και τα οφέλη τής πιστωτικής χρέωσης και υπολογίζουν το κόστος ενός δανείου

  • Η πιστωτική χρέωση
  • Το χρήμα
  • Ερμηνεία δεδομένων και υπολογισμοί
Το Χρηματιστήριο

Οι μαθητές εντοπίζουν ευκαιρίες επένδυσης, διαβάζουν τον πίνακα μετοχών και καταχωρούν τις συναλλαγές τους

  • Η επένδυση
  • Οι μετοχές
  • Ο κίνδυνος
  • Οι γραφικές παραστάσεις
Η ανάλυση τής επένδυσής μας

Οι μαθητές «πουλάνε» τις μετοχές τους και υπολογίζουν εάν έχασαν ή κέρδισαν χρήματα

  • Τιμές
  • Κέρδος
  • Αγορά και πώληση
Οι τρόποι εξυπηρέτησης μέσω των Τραπεζών

Οι μαθητές μαθαίνουν τους εναλλακτικούς τρόπους τραπεζικών συναλλαγών

  • Παρουσίαση μορφών τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω καταστημάτων, ΑΤΜ (Αυτόματων Ταμειολογιστικών Μηχανών), Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών, διαδικτύου, σταθερού / κινητού τηλεφώνου, εντολών πληρωμών
    • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
    • Βελτίωση τού οικογενειακού προϋπολογισμού
Μέθοδοι πληρωμών: μετρητά, επιταγές, ηλεκτρονικές συναλλαγές

Οι μαθητές μαθαίνουν και συζητούν σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και το τι πρέπει να προσέχουν

  • Χρήση μετρητών
  • Χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών, προπληρωμένων, εικονικών)
  • Ηλεκτρονικό πορτοφόλι
  • Ασφάλεια πληρωμών μέσω καρτών
  • Ασφάλεια πληρωμών στο διαδίκτυο


Χορηγός τού Προγράμματος:



nbg


Αγγελική Ζήση

(Νομικός)

National Trainer στα Προγράμματα Επιχειρηματικότητας του JuniorAchievement

Υπεύθυνη Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων