Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Γεώργα Ευφροσύνη συμμετείχε ως εισηγήτρια στο επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Από τη Θεωρία στην Εφαρμογή». Το επιστημονικό συνέδριο διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, το Τμήμα Φιλολογίας τής Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών τού Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας, όπου και διεξήχθη από τις 15 έως και τις 17 Μαρτίου 2024.
Η εισήγηση τής καθηγήτριας, με θέμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Ευρωπαϊκά Προγράμματα e Twinning στη Γαλλική Γλώσσα: αξιοποίηση καινοτόμων πρακτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων τού 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμάτας, το Σάββατο 16 Μαρτίου 2024, στην γ΄ απογευματινή συνεδρία με θεματική «Καινοτομίες και Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών», στις 19.00-21.00.
Μέσα από τη σύμπραξη των δράσεων «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και e Twinning, παρουσιάστηκαν συλλογικά συνεργατικά έργα στη Γαλλική Γλώσσα, τα οποία οι μαθητές/-τριες των Γ΄2, Δ΄2, Ε΄ και Στ΄ τάξεων τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης δημιούργησαν και υλοποίησαν, από τις 16 Δεκεμβρίου 2021 έως και τις 15 Ιουνίου 2022, παράλληλα με το μάθημά τους, και τις διδακτικές μεθόδους τις οποίες διδάχτηκαν.
Οι στόχοι των εκπαιδευτικών δράσεων ήταν η χρήση των εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), οι συνεργατικές σχέσεις με μαθητές/-τριες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών για την πολυπολιτισμικότητα και την ετερότητα, η ελεύθερη και σωστή έκφραση στη γαλλική γλώσσα και η επαφή με τον γαλλικό πολιτισμό, η ενίσχυση τής δημιουργικότητας και τής συνθετικής ικανότητας των μαθητών/τριών, καθώς και η βελτίωση τής παιδαγωγικής διαδικασίας.
Παρουσιάστηκαν τεχνικές, τρόποι παιδαγωγικής και διδακτικής προσέγγισης και βιωματικές δραστηριότητες, που μπορούν να εφαρμοστούν και από εκπαιδευτικούς και μαθητές/-τριες τού Γυμνασίου, που αποφασίζουν να υλοποιήσουν ευρωπαϊκά προγράμματα e Twinning, είτε αυτόνομα είτε στο πλαίσιο τής συνεργασίας και των δύο βαθμίδων, με στόχο την ανταλλαγή και το μοίρασμα γνώσεων και εμπειριών προς όφελος όλων των εμπλεκομένων.
Συγκεκριμένα, τα τέσσερα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
Γ΄2 τάξη: “Je protège l’ environnement”: Προστατεύω τα ζωάκια τής θάλασσας υπό εξαφάνιση - Ζήτω η ανακύκλωση!" (πατήστε εδώ)
Δ΄2 τάξη: e Twinning “Les capitales Européennes”: ο λόγος στα παιδιά! (πατήστε εδώ)
Ε΄ τάξη: «Η Selana και ο Luno μάς αδελφοποιούν στο e Twinning... α λα γαλλικά» (πατήστε εδώ)
Στ΄τάξη: «e Twinning στα Γαλλικά: Χτίζουμε γέφυρες για τη σταδιοδρομία μας!» (πατήστε εδώ)
Επίσης, την Κυριακή 17 Μαρτίου 2024, η κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρακολούθησε την εργαστηριακή παρουσίαση με τίτλο «Το χιούμορ και η αξιοποίησή του στη διδακτική τής Γαλλικής ως ξένης γλώσσας: εργαστήριο εφαρμογής», στην α’ πρωινή συνεδρία, με θεματική «Εργαστήρια Εφαρμοσμένης Διδακτικής εστιασμένα στην Καινοτομία», στις 9.00 - 14.00.
Βασικός σκοπός τού συνεδρίου ήταν η αποτύπωση αξιόλογων διδακτικών προτάσεων σε όλα τα γνωστικά πεδία, αφορμώμενες από διαφορετικά παιδαγωγικά μοντέλα ή ευθυγραμμισμένα με διάφορα εκπαιδευτικά σχέδια, και στόχος του ήταν να αποτελέσει βήμα διαλόγου και παρουσίασης των νέων καινοτόμων επιστημονικών ερευνητικών και διδακτικών πρακτικών στον τομέα τής εκπαίδευσης με την ανάδειξη σημαντικών θεμάτων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι σήμερα.
Ενδεικτικές θεματικές ενότητες τού επιστημονικού συνεδρίου ήταν :
▪ Καινοτομία - Παιδαγωγικά/Διδακτικά Μοντέλα
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στα φιλολογικά (ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα) μαθήματα, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών και στις Μαθηματικές Επιστήμες, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στα καλλιτεχνικά μαθήματα, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στα μαθήματα Τεχνολογίας, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στην Πληροφορική, Θεωρία και Εργαστηριακή Εφαρμογή
▪ Πειραματικά/Πρότυπα Σχολεία και Καινοτομία
▪ Καινοτόμες Δράσεις - Διδακτικές και Διοικητικές Πρωτοβουλίες στην εκπαιδευτική πραγματικότητα