Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Είμαι εδώ και σου φωνάζω

Είμαι εδώ και σου φωνάζω,
δε θα μείνω αφανής,
μπροστά βγαίνω και διατάζω
το δικαίωμα ζωής.

Μιας ζωής ευτυχισμένης,
μιας ζωής ειρηνικής,
στο σχολείο μου να είμαι,
μια για πάντα νικητής.

Με γροθιά θα σου προτάσσω
στιβαρή την άποψη μου,
δε θ’ αντέξω να μ΄ αφήσω
να υπάρχω απαθής.

Είμαι εδώ και μιλώ για εμένα,
είμαι εδώ και μιλώ για εσένα,
είμαι εδώ γιατί αγαπώ,
τής ζωής μου τα γραμμένα.

Αριάννα Φοινίκη, τάξη Α΄, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού

001

xhmeia

Για να δείτε την πρόσκληση πατήστε εδώ

Πρόκριση μαθητών και μαθητριών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στην τελική φάση τού 7ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμό «HACKATHON SELMA 2024»

Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024, αντιπροσωπία από το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού παρακολούθησε τις εργασίες τής 14ς Ημερίδας Ψηφιακής Παιδείας – ορθής χρήσης τής Τεχνολογίας από τα παιδιά και τους νέους, με τίτλο: «Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…». Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.). Την ίδια ημέρα διεξήχθη και η τελική φάση τού 7ου Πανελλήνιου Σχολικού Διαγωνισμού “Hackathon SELMA” 2024 τού Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (για να δείτε την έγκριση από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. πατήστε εδώ).
O διαγωνισμός Hackathon υπάγεται στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα SELMA (Social and Emotional Learning Mutual Awareness), το οποίο στοχεύει στην αντιμετώπιση τού εκφοβισμού και συμβάλλει στην ευημερία των εφήβων μέσω τής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης, καθώς και τής βιωματικής εκπαίδευσης, μέσα από την ομάδα των συνομηλίκων τους. Μάλιστα, ο όρος «Hackathon» (που απαρτίζεται από τις λέξεις hack, που αφορά ενέργειες που σχετίζονται με την παραβίαση των δικαιωμάτων που αφορούν στην ηλεκτρονική δραστηριότητα και marathon, που σχετίζεται με την έννοια τής αντοχής) είναι η αφύπνιση των εφήβων προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρητορική τού μίσους διαδικτυακά (για να δείτε πληροφορίες για τον διαγωνισμό πατήστε εδώ).
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην κεντρική αίθουσα τελετών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (για να δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης πατήστε εδώ).
Το θέμα τού φετινού διαγωνισμού HACKATHON 2024 ήταν: «Προτάσεις των μαθητών μέσω εφαρμογών των μέσων και τής τεχνολογίας για την Προσβασιμότητα για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)».
Με αφορμή τον Διαγωνισμό, οι μαθήτριες τού Σχολείου μας Άννα Αλεξανδρή (Βα), Αναστασία Γαρδικιώτη (Βα), Ίριδα Καραγιάννη(Ββ) και ο μαθητής Στυλιανός Κερκουλάς (Ββ) υπέβαλαν την πρότασή τους κι αφού διακρίθηκαν μέσα στις 10 καλύτερες εργασίες από όλη την Ελλάδα, παρουσίασαν σε πεντάλεπτη παρουσίαση την ιδέα τους που ήταν μία αφίσα με τίτλο «Κάθε μαθητής μπορεί..» ( για να δείτε την αφίσα πατήστε εδώ). Οι 10 ομάδες, με βάση την ανωτέρω παρουσίαση, και με την περαιτέρω εξέλιξη των ιδεών τους θα διεκδικήσουν διάκριση (3 βραβεία).

Εφαρμογή τής εκπαίδευσης STEM στο μάθημα της Τεχνολογίας στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού

Ο όρος STEM δημιουργήθηκε από τα αρχικά των λέξεων Science (επιστήμη), Technology (τεχνολογία), Engineering (μηχανική) και Mathematics (μαθηματικά).
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Προγράμματα για το περιβάλλον και τις φυσικές επιστήμες – διδακτικά σενάρια», στο μάθημα της Τεχνολογίας, σε όλες τις τάξεις τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού γίνεται εκπαίδευση STEM με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την ενίσχυση πρωτοβουλιών και την εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών μας με τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός για το πρόγραμμα αυτό είναι η κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγος ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Για να δείτε μερικές δραστηριότητες STEM πατήστε εδώ.

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το ευρωπαϊκό  eTwinning έργο "Robotics Tour"

Τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024 το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικούβραβεύτηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το ευρωπαϊκό eTwinning έργο "Robotics Tour" από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης (ΚΥΥ) της δράσης eTwinning με έδρα τις Βρυξέλλες. Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται σε έργα που πληρούν τα κριτήρια του Πλαισίου Ετικέτας Ποιότητας (Quality Label Framework) και έχουν λάβει υψηλή βαθμολογία. Αυτή η Ετικέτα υπογραμμίζει την αριστεία της εργασίας που πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές και τη συνεργασία των συνεργατών στο έργο, παρέχοντας αναγνώριση σε διεθνές επίπεδο. Ως αποτέλεσμα της βράβευσης, το eTwinning έργο "Robotics Tour" θα παρουσιαστεί σε ειδικό χώρο στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης. Πριν τη βράβευση με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας, το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού είχε βραβευτεί με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το ευρωπαϊκό έργο eTwinning "Robotics Tour" στις 9 Σεπτεμβρίου 2023. Το eTwinning έργο "Robotics Tour" ίδρυσε και συντόνισε η εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών, Scientix Ambassador, EU CodeWeek Leading Teacher, δρ Κατερίνα Γλέζου, σε στενή συνεργασία με τη συνιδρύτρια τού έργου Iva Naranda, εκπαιδευτικό Πληροφορικής στο σχολείο "II. osnovna škola Čakovec", στην πόλη Čakovec τής Κροατίας. Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές της Ζώνης Ρομποτικής της Β' τάξης Γυμνασίου με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου κατά το σχολικό έτος 2022-2023.

Σημαντική διάκριση για το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού

Το 1ο Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού (1st Arsakeio Junior High School Psychikou) και το 1ο Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού (1st Arsakeio Senior High School Psychikou) επιλέχθηκαν για να λάβουν την «Ετικέτα Σχολείου Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα» (EU Code Week School Label) για την περίοδο 2022-2024.
Ο τίτλος "Εurope Code Week School" (https://blog.codeweek.eu/eu-code-week-is-piloting-its-school-label/) απονέμεται στα Ευρωπαϊκά Σχολεία τα οποία έχoυν αποδεδειγμένα συμβάλει στην Εβδομάδα Κώδικα τα προηγούμενα χρόνια μέσω της οργάνωσης υψηλής ποιότητας δραστηριοτήτων Code Week και έχουν σε εφαρμογή ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση της υπολογιστικής σκέψης στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, μέσω της οργάνωσης δραστηριοτήτων της Εβδομάδας Κώδικα, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και της ευαισθητοποίησης για τη σημασία της διδασκαλίας της κωδικοποίησης και της υπολογιστικής σκέψης.
Η πιστοποίηση αυτή δίνεται στα σχολεία ως επιβράβευση του έργου τους, ύστερα από αίτηση και κατάθεση διετούς σχεδίου δράσης του σχολείου και επιλογή βάσει αντικειμενικών κριτηρίων από ομάδα αξιολογητών της Κεντρικής Υπηρεσίας EU Code Week.
Η απονομή της «Ετικέτας Σχολείου Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα» (EU Code Week School Label) αποτελεί τιμή και ευθύνη για τα σχολεία, καθώς βάσει του σχεδίου δράσης που κατέθεσαν, δεσμεύεται η σχολική κοινότητα να συνεχίσει με συνεργατικό πνεύμα τις επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς και την υλοποίηση διαθεματικών υπολογιστικών δραστηριοτήτων για τους μαθητές ανακαλύπτοντας τη δύναμη και την ομορφιά της κωδικοποίησης, του προγραμματισμού και της ρομποτικής.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week)
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week) (https://codeweek.eu/) είναι ένα κίνημα βάσης, το οποίο προωθεί την ένταξη του προγραμματισμού και του ψηφιακού γραμματισμού στα σχολεία, την υπολογιστική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία. Χαίρει της υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των Υπουργείων Παιδείας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Δυτικών Βαλκανίων. Κεντρικό άξονα αποτελεί η διοργάνωση δράσεων στα κράτη – μέλη της ΕΕ προκειμένου να γίνει ο προγραμματισμός και ο ψηφιακός γραμματισμός προσιτός σε όλους, μέσω ενδιαφερουσών και παιγνιώδους χαρακτήρα δραστηριοτήτων.
Η πρωτοβουλία EU Code Week έχει ως στόχους να προβληθεί η αξία του προγραμματισμού και να παρουσιαστεί στα άτομα όλων των ηλικιών, με έμφαση στους μαθητές στην Ευρώπη αλλά και ολόκληρο τον κόσμο, πώς μπορείς να δώσεις πνοή στις ιδέες σου μέσω της συγγραφής κώδικα, να απομυθοποιηθούν οι προγραμματιστικές και ψηφιακές δεξιότητες και να έρθουν σε επαφή οι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να συνεργαστούν και να οικοδομήσουν νέες γνώσεις και δεξιότητες, απαραίτητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα.

Ημερίδα «Πέφτω από τα σύννεφα 2024»

«Πέφτω από τα σύννεφα»! Είναι η απάντηση των γονέων όταν το σχολείο τούς ενημερώνει για συμπεριφορές εκτός ορίων...

Η Ημερίδα «Πέφτω από τα σύννεφα 2024» είχε δύο κεντρικά ζητήματα: τη διαχείριση θυμού εφήβων και ενηλίκων και την κυβερνοασφάλεια.
Στο πλαίσιο των σχεδίων δράσης: «Διαχείριση θυμού και συμπεριφοράς» και «Ασφαλές Διαδίκτυο», με στόχο την ανάδειξη τού ευαίσθητου ψυχισμού των εφήβων και παράλληλα την ενδυνάμωση των σχέσεων και τής συνεργασίας σχολείου και γονέων, την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 17:00 με 20:30, το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού διοργάνωσε επιμορφωτική συνάντηση για γονείς και εκπαιδευτικούς με ομιλίες ειδικών οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Ευχαριστούμε τον Καθηγητή τού Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων τού Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Χρήστο Ξενάκη, την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αρτέμιδα Τσίτσικα, τη Χειρουργό Οφθαλμίατρο MD, MSc κ. Δέσποινα Δ. Καφετζή, την Ψυχολόγο – Ερευνήτρια τού Πανεπιστημίου τής Uppsala κ. Ακριβή Κονιδάρη και την Προϊσταμένη Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Ψυχολόγο MSc, PhD(c) κ. Ξένια Ι. Παρασκευοπούλου.
Δείτε εδώ την πρόσκληση και το πρόγραμμα.

Οι εισηγήσεις ήταν οι εξής:
1. «Κυβερνοασφάλεια: προβλήματα και προοπτικές», Χρήστος Ξενάκης, Καθηγητής τού Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων τού Πανεπιστημίου Πειραιώς.
2. «Παιδιά, έφηβοι και διαδίκτυο-ενίσχυση τής λειτουργικής γονεϊκότητας», Άρτεμις Τσίτσικα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Επιστημονική Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β Παιδιατρική Κλινική ΕΚΠΑ, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού»,Υπεύθυνη Προγραμμάτων Κατάρτισης του Υπουργείου Υγείας, Διευθύντρια ΠΜΣ «Στρ. Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας», Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (ΕΕΕΙ).
3. «Πέφτω από τα σύννεφα, κίνδυνοι των ματιών των εφήβων στην καθημερινότητα», Δέσποινα Δ. Καφετζή, MD, MSc, Χειρουργός Οφθαλμίατρος, Συνεργάτης τής Οφθαλμολογικής Κλινικής και τού Οφθαλμολογικού Τμήματος τού Νοσοκομείου «Υγεία».
4. «Επικαλυπτόμενα συναισθήματα – Διαφορετικές μορφές έκφρασης θυμού στην εφηβική ηλικία», Ακριβή Κονιδάρη, Ψυχολόγος, Ερευνήτρια Πανεπιστημίου Uppsala-Sweden.
5. «Πέφτουμε που πέφτουμε από τα σύννεφα, ας πέφτουμε με αλεξίπτωτο!», Ξένια Ι. Παρασκευοπούλου, Προϊσταμένη Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Ε. Ψυχολόγος - MSc Σχολικής Ψυχολογίας, PhD(c).

 
Ένα άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει δίπλα.
Χτύπησα την πόρτα και μπήκα.

Μου ‘δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό ξύλινο σταυρό.
«Είδες –μου λέει- γεννήθηκε η ευσπλαχνία!
Έσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ.
Γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες
και δε θα ‘χαμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό.

Τάσος Λειβαδίτης
 

Ευχόμαστε καλά Χριστούγεννα και με το νέο έτος να χαράξει ο καθένας μας έναν λαμπρό δρόμο για το μέλλον των ανθρώπων.
Η μαθητική κοινότητα, οι εκπαιδευτικοί
και η Διευθύντρια
τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού

Aφιέρωμα στον σημαντικό ποιητή Αντώνη Φωστιέρη