Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
Με την ευκαιρία τής έναρξης τού νέου σχολικού έτους εύχομαι ολόψυχα σε όλα τα μέλη τής εκπαιδευτικής κοινότητας καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη, πρόοδο, δύναμη, δημιουργία, χαρά!
Θερμές ευχές στους μαθητές και τις μαθήτριες για καλή πρόοδο. Με επιμονή και υπομονή να κατακτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες και ήθος.
Εύχομαι θερμά στους γονείς καλή δύναμη και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία.
Ιδιαιτέρως εύχομαι στους εκπαιδευτικούς δύναμη, αισιοδοξία, έμπνευση και αντοχές στο δύσκολο παιδαγωγικό έργο τους.
Όλοι μαζί να συνεργαστούμε δημιουργικά σε όλη τη διάρκεια τής νέας σχολικής χρονιάς, προκειμένου να συνδράμουμε στην αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να συμβάλουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών μας, ώστε να προχωρήσουν δυναμικά στον στίβο τής ζωής.

Καλή σχολική χρονιά!

Η Διευθύντρια 
τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
Αμαλία Μαυροειδή
kalh-sx-xronia
apofoit1 apofoit2
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση

Πανελλαδικές εξετάσεις

Για το Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 πατήστε εδώ.

Για το Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων πατήστε εδώ.

Για το Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων πατήστε εδώ.

Ενδοσχολικές εξετάσεις

Για το Πρόγραμμα Ενδοσχολικών Εξετάσεων τής Α΄ τάξης 2014 πατήστε εδώ.
 
Για την ύλη τής Α' Λυκείου πατήστε εδώ. 

Για το Πρόγραμμα Ενδοσχολικών Εξετάσεων τής Β΄ τάξης  πατήστε εδώ.
 
Για την ύλη τής Β' Λυκείου πατήστε εδώ.

Για το Πρόγραμμα Ενδοσχολικών Εξετάσεων τής Γ΄ τάξης  πατήστε εδώ.
Για την ύλη τής Γ' Λυκείου πατήστε εδώ.
"Έαρ μικρό έαρ βαθύ έαρ συντετριμμένο"kalopasxa

                 Νίκος Καρούζος, Άσμα μικρό


Η άνοιξη στην Ελλάδα σημαίνει Ανάσταση.
Η Ανάσταση σημαίνει τη ζωή, τη νίκη πάνω στον θάνατο και τη φθορά.
Αλλά αυτή η νίκη προϋποθέτει τη συντριβή, το βάθος, την αίσθηση του ελαχίστου.
Αυτή η νίκη προϋποθέτει την αλήθεια, την ουσία, την ευχαριστία.
Το έαρ είναι γλυκύτατο, ακόμα κι όταν το στιγματίζει ο πόνος γιατί η Ανάσταση είναι κοντά.
Το έαρ διά της Αναστάσεως δοξάζεται!
Κι ο άνθρωπος μαζί του, εξαιτίας του Θεανθρώπου.
Θεός και άνθρωπος μαζί, έαρ γλυκύ.
Ας μη φοβηθούμε αυτή την άνοιξη να δοκιμάσουμε το βάθος της συντριβής, που οδηγεί ίσα στην Ανάσταση.

Καλό Πάσχα!  

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Καθηγητών
του Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού 




«…ιερείς και πουλιά να τραγουδούν το χαίρε»

 xairetismoi
Την εικόνα φιλοτέχνησε η μαθήτρια της Α΄ Λυκείου του 
Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού 

Σούτη Κωνσταντίνα-Αθηνά.
Κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση.

Η ακολουθία των Χαιρετισμών, που ψάλλεται στους ναούς τις Παρασκευές της Μ. Τεσσαρακοστής είναι ίσως η πιο λαοφιλής ακολουθία της Εκκλησίας.  
Ο πολύς λαός ίσως δεν ξέρει πολλά πράγματα για το ιστορικό της συνθέσεως του «Ακαθίστου Ύμνου», ούτε για τον πιθανό ποιητή του. Ξέρει μόνο και προσέχει ότι τα «χαίρε» στην ταπεινή κόρη της Ναζαρέτ απευθύνονται την άνοιξη, που όλα ανθίζουν και αισθάνεται τέτοια οικειότητα προς την Παναγία, σα να είναι Αυτή η μητέρα όλων.


Η τμηματική ανάγνωση του Ύμνου σε 4 στάσεις (από 6 οίκους την κάθε φορά) και στο τέλος η επανάληψη και των 24 οίκων, βοηθάει τους πιστούς να «χαιρετίζουν» την Θεοτόκο, ως ο αρχάγγελος, με αλλεπάλληλα «χαίρε» που δίνουν κάποτε την εντύπωση ότι συντροφεύουν λαϊκά δίστιχα με ομοιοκαταληξία.

Οι Χαιρετισμοί ενέπνευσαν πολλούς καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους, οι οποίοι έκαναν τους δικούς τους «χαιρετισμούς», χωρίς να μπορούν να ξεφύγουν από την ανεπανάληπτη φόρμα των Χαιρετισμών της Θεοτόκου.

drast paideias
                                                        Πατήστε στην εικόνα για να δείτε τις δραστηριότητες παιδείας
Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος
να ‘ν’ ήμερος να ‘ναι άκακος
λίγο φαΐ λίγο κρασί
Χριστούγεννα κι Ανάσταση
(Ελύτης, Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας)

Έχει δίκιο ο ποιητής. Τόσα αρκούν. Αλλά, μάλλον, παραμένει αδικαίωτος....
Εργασίες μαθητών στο πλαίσιο δραστηριότητας «Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο πολυμεσικό προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch» στο εργαστήριο Πληροφορικής.

Τα Χριστούγεννα ταυτίστηκαν με το πολύ, και το λίγο είναι αδιανόητο.
Κι έτσι φτάσαμε στα Χριστούγεννα της κατανάλωσης, ενώ το μήνυμα της φάτνης είναι το ακριβώς αντίθετο: “η εσχάτη πτωχεία”.
Μέσα στη γενικότερη κρίση πολλές είναι οι φωνές που προτρέπουν αντίσταση στο πνεύμα της κατανάλωσης, το οποίο τελικά μόνο δεινά σωρεύει. Οικονομικά, αλλά –κυρίως– ψυχικά, αφού το καταναλώνειν δεν έχει τέλος και οι εξαρτήσεις πληθύνονται.
Τα Χριστούγεννα θα πρέπει να τα δούμε –όπως τα βλέπουμε– ως γιορτή αγάπης, αλλά μιας αγάπης συγκεκριμένης κι όχι συγκεχυμένης. Μιας αγάπης πρώτα προς τον εαυτό μας, ο οποίος δεν μπορεί να είναι καταναλωτική μονάδα. Της αγάπης προς τους κοντινούς μας ανθρώπους, που δεν είναι κι αυτοί καταναλωτικά όντα, αλλά πρόσωπα, ψυχοσωματικές οντότητες. Της αγάπης προς τον οιονδήποτε άλλο, ο οποίος ίσως δεν έχει “λίγο φαΐ λίγο κρασί” και εναπόκειται στη δική μας μέριμνα να έχει.
Κι ακόμα πρέπει, ίσως, να προσέξουμε και την κατανάλωση σχέσεων, δηλαδή σχέσεων επιδερμικών κι όχι αληθινών. Τέτοιες σχέσεις διασκεδάζουν πρόσκαιρα τη μοναξιά, όπως ακριβώς τα ψώνια, αλλά δεν την εξαλείφουν, γιατί απλώς δεν μπορούν.



Έκθεση υλικού για την 28η Οκτωβρίου 1940


Εορτή 28ης Οκτωβρίου 1940

28h


eisagvgiko092013

Γ. Τσαρούχης

"Οι τέσσερις εποχές"



Με την ευκαιρία τής έναρξης τού νέου σχολικού έτους εύχομαι ολόψυχα σε όλα τα μέλη τής εκπαιδευτικής κοινότητας καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη, πρόοδο, δύναμη, δημιουργία, χαρά!
Θερμές ευχές στους μαθητές και τις μαθήτριες για καλή πρόοδο. Με επιμονή και υπομονή να κατακτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες και ήθος.
Εύχομαι θερμά στους γονείς καλή δύναμη και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία.
Ιδιαιτέρως εύχομαι στους εκπαιδευτικούς δύναμη, αισιοδοξία, έμπνευση και αντοχές στο δύσκολο παιδαγωγικό έργο τους.
Όλοι μαζί να συνεργαστούμε δημιουργικά σε όλη τη διάρκεια τής νέας σχολικής χρονιάς, προκειμένου να συνδράμουμε στην αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να συμβάλουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών μας, ώστε   να προχωρήσουν δυναμικά στον στίβο τής ζωής.

Καλή σχολική χρονιά!
Η Διευθύντρια
Αμαλία Μαυροειδή