450 μαθητές σε ρόλο "διπλωμάτη" στο 5ο ATSMUN

Τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών διοργανώνουν το 5ο Διεθνές Μαθητικό Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, ένα τριήμερο Συνέδριο Προσομοίωσης των Συνεδριάσεων τού ΟΗΕ - MODEL UNITED NATIONS (MUN), το ATSMUN. Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, το προσεχές τριήμερο 7-10 Νοεμβρίου 2019, στον χώρο των Αρσακείων Σχολείων, στο Πλατάνι.
Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν 450 μαθητές και μαθήτριες, σε ρόλο διπλωματών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με τη συνοδεία 35 καθηγητών τους (MUN advisors)! Η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Royal Theater στις 9:30.
Το Συνέδριο λειτουργεί ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκεκριμένα προσομοιώνονται οι εργασίες των Επιτροπών τής Γενικής Συνέλευσης, τού Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τού Συμβουλίου Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε. Εκπαιδευτικός σκοπός τού Συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα που αφορούν σε θέματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.
Κατά τους κανόνες τού MUN, οι μαθητές συζητούν εκπροσωπώντας μια χώρα που δεν είναι η δική τους, όπως ακριβώς θα έκανε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών, ενώ τα θέματα συζητούνται στις διάφορες επιτροπές τού ΟΗΕ. Οι μαθητές διαλέγονται, αντιπαρατίθενται και συμβιβάζονται, προκειμένου να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση στα διάφορα προβλήματα.
Η επίσημη γλώσσα τού Συνεδρίου είναι η Αγγλική. Έτσι οι μαθητές βελτιώνουν τις ρητορικές τους ικανότητες, τελειοποιούν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα, μαθαίνουν να σέβονται τον συνομιλητή και αποδέχονται τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.
Η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων με μαθητές από άλλες περιοχές στην Ελλάδα και το εξωτερικό κάνει τους νέους να αισθανθούν πολίτες τού κόσμου και να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι νέοι ανεξαρτήτου καταγωγής, θρησκείας, γλώσσας, μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες και τα ίδια όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον! Άλλωστε, όπως είπε ο Γκαίτε: «Η τύχη των εθνών, σε οποιαδήποτε εποχή, εξαρτάται από τις ιδέες των νέων τους».

Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση παρέχονται στην ειδική ιστοσελίδα atsmun.gr

Από τις Διευθύνσεις
των Αρσακείων Σχολείων Πατρών

G-Guidance Erasmus+ Project
Εξαιρετικά επιτυχημένη η πρώτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο ISMAI στην ΜΑΙΑ, στο Πόρτο της Πορτογαλίας, 22-23 Νοεμβρίου 2019, στο πλαίσιο του ERASMUS+ προγράμματος G-Guidance. Ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που στοχεύει στη δημιουργία ενός ψηφιακού εργαλείου για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, μέσω του οποίου θα μπορούν να διαμορφώσουν ασφαλή κριτήρια για τις μελλοντικές τους επιλογές. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από σχολεία και πανεπιστήμια, μαθητές και γονείς από τις χώρες: Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Βουλγαρία και Ελλάδα.
Το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πατρών εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή κ. Εμμανουήλ Πετράκη, Φυσικό PhD.

Το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών συνεργάζονται για την αειφορία

Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019 δέκα εκπαιδευτικοί από τρεις ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν σε μια επιμορφωτική/εκπαιδευτική συνάντηση στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών τού Πανεπιστημίου Πατρών, με συντονιστή καθηγητή τον κ. Μιχαήλ Κορνάρο.

SELFIE 2019-2020

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στη διαδικασία αναστοχασμού "SELFIE 2019-2020, session 1" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το SELFIE είναι ένα δωρεάν, εύχρηστο, προσαρμόσιμο εργαλείο που βοηθά τα σχολεία να αναστοχαστούν ως προς την πρόοδό τους τους για τη μάθηση στην ψηφιακή εποχή.
Τα αποτελέσματα της διαδικασίας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν στο έπακρο τις ψηφιακές τεχνολογίες στον τομέα της διδασκαλίας και της μάθησης με περιθώρια εξέλιξης στον τομέα της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης των μαθητών τους.
Οι ίδιοι οι μαθητές είναι ικανοποιημένοι από τη χρήση των ψηφιακών μέσων στη διαδικασία μάθησης. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου από το σπίτι τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Η αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων ως προς την ψηφιακή τεχνολογία

Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πάτρας διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:
«SELFIE: Εργαλείο Αυτοαξιολόγησης και Αναστοχασμού Σχολικών Μονάδων για την Ψηφιακή Τεχνολογία».

Το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεότητας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, στο πλαίσιο τού Ψηφιακού Σχεδίου Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέπτυξε το πρόγραμμα SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) με σκοπό τον αναστοχασμό για αποτελεσματικότερη μάθηση με ενίσχυση της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.

"Κλιματική Κρίση: Συνθέτοντας το παζλ"
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ατμοσφαίρας του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών διοργανώνουν στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μετεωρολογίας μαθητική ημερίδα με τίτλο «Κλιματική Κρίση: Συνθέτοντας το παζλ», η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Εστία Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών την Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020 και μπορούν να συμμετάσχουν:
Μαθητές και μαθήτριες της Β΄ & Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και της Α΄ και Β΄ τάξης του Λυκείου από όλα τα Σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, που υπάγονται στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
4η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης!!

Ο μαθητής Αλέξανδρος Λιαρόπουλος της Β’ Τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών διακρίθηκε στον διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras 2019-2020, καταλαμβάνοντας την 4η θέση σε Πανελλήνιο επίπεδο στην Κατηγορία Α’ - Β’ Λυκείου.
Ο διαγωνισμός Bebras αποτελεί διεθνή πρωτοβουλία με σκοπό την προώθηση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών, όπως επίσης και εννοιών πληροφορικής, που έχουν να κάνουν με την ικανότητα ανάλυσης σύνθετων διαδικασιών σε απλούστερες επιμέρους, τη σχεδίαση αλγορίθμων, αλλά και με τον εντοπισμό και τη γενίκευση μοτίβων. Οργανώνεται τα τελευταία χρόνια σε περισσότερες από 70 χώρες, με την Ελλάδα να έχει φέτος τη δεύτερη συμμετοχή της.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό Χρήστο Ζώτο, καθηγητή πληροφορικής, που τον καθοδήγησε.
Συγχαρητήρια Αλέξανδρε!

Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2020.
Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ) υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. 
Διαβάστε εδώ τις λεπτομέρειες που έστειλε το Υπουργείο παιδείας.

Η αξιολόγηση στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών θεωρείται εργαλείο για την βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με το ψηφιακό εργαλείο SELFIE, του οποίου η χρήση έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Σχολεία έδωσαν τη δυνατότητα σε μαθητές και καθηγητές να αξιολογήσουν ανώνυμα την ποιότητα εκπαίδευσης, κυρίως σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και τις ψηφιακές δεξιότητες.
Η πρόοδος των ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων είναι αλματώδης και για κάθε σχολείο η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και καθηγητών πρέπει να θεωρείται προτεραιότητα αιχμής. Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία πάντα πρωτοπόρος, αξιοποιεί εδώ και δέκα χρόνια την εκπαιδευτική ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio στην οποία είναι αναρτημένο πλούσιο πρωτογενές ψηφιακό υλικό για κάθε μάθημα σε κάθε τάξη και σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα. Τα Αρσάκεια αναγνωρίζοντας τη σημασία της φυσικής παρουσίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, καθώς και της δια ζώσης διδασκαλίας, στοχεύουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.

Συμμετοχή στο τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+Erasmus+: Gamified Career Guidance

Σε μια εποχή υψηλών απαιτήσεων, απρόβλεπτων εξελίξεων και έντονων κοινωνικοοικονομικών μεταβολών, ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων προϋποθέτει πιο επιτακτικές διεργασίες.
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, αναγνωρίζοντας τη σημασία τής κατάλληλης επιλογής αντικειμένου σπουδών, η οποία θα εξασφαλίζει στους νέους μια πολλά υποσχόμενη επαγγελματική πορεία, συμμετέχει μαζί με άλλους εννέα εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Πανεπιστήμια και Σχολεία) από την Πορτογαλία, την  Ισπανία, την  Ιταλία και τη  Βουλγαρία στο τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+  G-Guidance, που έχει ως σκοπό:

α) Τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για την υλοποίηση ολοκληρωμένων και αποτελεσματικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού.

β) Την εκπαίδευση και υποστήριξη εκπαιδευτικών, γονέων, σχολικών ψυχολόγων σχετικά με τη χρήση τής διαδικτυακής πλατφόρμας ως εργαλείου, για να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλλουν στην επαγγελματική καθοδήγηση των νέων.

γ) Τη δημιουργία μιας ανοιχτής βάσης δεδομένων (π.χ. συνεντεύξεων) με τη χρήση υψηλής ποιότητας πολυμέσων,  που θα δίνει τη δυνατότητα στους νέους να αξιοποιούν τα δεδομένα της και να αντλούν τις κατάλληλες πληροφορίες για τις μελλοντικές τους επιλογές.

100% επιτυχία του Αρσακείου Λυκείου Πατρών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

Μετά την ανακοίνωση των βάσεων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η λαμπρή αρσακειακή παράδοση των επιτυχιών και φέτος επιβεβαιώνεται! Μία μακρά μαθητική πορεία για τους αποφοίτους τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών επισφραγίσθηκε με τις πλέον ευοίωνες προοπτικές. Όλοι οι απόφοιτοι του Αρσακείου Λυκείου Πατρών πέτυχαν (ποσοστό 100%!!) και οι περισσότεροι εξ’ αυτών σε Πανεπιστημιακά Τμήματα πρώτης προτίμησης.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι δεν είναι τυχαία η φήμη τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών. Πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο επιλογής, το οποίο σήμερα – αντάξιο της ιστορίας του – παρέχει παιδεία και γνώση, καλλιεργεί αξίες και αρχές, διδάσκει ήθος και αισθητική, κάνει έναν μεγάλο αγώνα για την ποιότητα της αγωγής.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τους μαθητές για τις επιτυχίες τους, και τους εύχονται καλή τύχη στο νέο τους ξεκίνημα.

6o ATSMUN (Web Edition)

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα οργανώνεται μαθητική διαδικτυακή προσομοίωση των συνεδριάσεων
του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (MUN = Model United Nations Conference)!

Το συνέδριο οργανώνουν τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών σε συνεργασία με τον Συντονισμό του Αγγλικού Τμήματος των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Υπενθυμίζουμε ότι τα συνέδρια αυτά είναι μια προσομοίωση των πραγματικών συνεδριάσεων του Ο.Η.Ε., όπου οι μαθητές μετατρέπονται σε διπλωμάτες εκπροσωπώντας μια χώρα που ΔΕΝ είναι η δική τους και πρέπει να επιλύσουν διεθνή προβλήματα μέσω τού διαλέγεσθαι (debate), της διαπραγμάτευσης (negotiation), της αντιπαράθεσης (juxtaposition) και του συμβιβασμού (compromising).
H επίσημη γλώσσα του διήμερου συνεδρίου είναι τα Αγγλικά.
Κατά τη διάρκεια τής προετοιμασίας τους, οι μαθητές επισκέπτονται την πρεσβεία τής χώρας που εκπροσωπούν και συνομιλούν με τον πρέσβη για την πολιτική που θα ακολουθήσουν, η οποία αποτυπώνεται σε γραπτό κείμενο (resolution) που συζητιέται και κατατίθεται στο συνέδριο.
MUN με Διεθνή Πιστοποίηση
Το συνέδριο των Αρσακείων Σχολείων Πατρών (ATS MUN) έχει λάβει τη διεθνή πιστοποίηση από τον Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης Μαθητικών Συνεδρίων Ο.Η.Ε. μετά από ετήσια αξιολόγηση.
Going digital: μια ακόμη πρόκληση!
Το φετινό συνέδριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά. Είναι η πρώτη φορά που θα επιχειρηθεί κάτι τέτοιο σε μαθητικό συνέδριο. Οι μαθητές όχι μόνο θα αποκομίσουν τα αναγνωρισμένα διεθνώς οφέλη αυτού του τύπου των συνεδρίων, αλλά και θα προετοιμαστούν για τη μετέπειτα φοιτητική και επαγγελματική ζωή τους συμμετέχοντας σε ψηφιακές δραστηριότητες. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 7-8 Νοεμβρίου 2020. Όλες οι χρήσιμες λεπτομέρειες αναρτώνται στον ιστότοπο του συνεδρίου http://www.atsmun.gr/

Από τη Διεύθυνση
του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών

Το πρόγραμμα RoboSTEM απευθύνεται σε καθηγητές STEM Λυκείων και στους μαθητές τους και έχει ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε θέματα STEM και στη δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που προορίζεται για χρήση στα σχολεία. Το πρόγραμμα αυτό θα περιλαμβάνει περιεχόμενο που αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM στους μαθητές και θα παρουσιάζει παραδείγματα μαθησιακών δραστηριοτήτων και μεθόδων αξιολόγησης. Τέτοιου είδους θέματα αποτελούν εφαρμογές Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Τεχνολογίας.

Η συνεργασία Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Κέντρων και Σχολείων από έξι ευρωπαϊκές χώρες στοχεύει στο σχεδιασμό, στον προγραμματισμό και στην αξιοποίηση ενσωματωμένων συστημάτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα συστήματα αυτά επικεντρώνονται κυρίως σε θέματα STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Η εφαρμογή των μαθησιακών δραστηριοτήτων στις αίθουσες διδασκαλίας εστιάζει στην εξοικείωση των μαθητών με νέες τεχνολογίες που βασίζονται σε μικροελεγκτές. 

Αποτέλεσμα των εργασιών θα είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας μελέτης μέσω της οποίας θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε μαθησιακούς πόρους με θέμα την κατασκευή και την ανάπτυξη εφαρμογών με μικροελεγκτές. Η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει νέες συνεργασίες μεταξύ μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύοντας στη μεταφορά ορθών πρακτικών και καινοτομιών μεταξύ ιδρυμάτων που έχουν ως αντικείμενό τους την ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM.

Η υλοποίηση των εφαρμογών ήδη έχει ξεκινήσει για το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ISLab (Intelligent Systems Laboratory), το οποίο άρχισε τη λειτουργία του στο τρέχον σχολικό έτος. Η ομάδα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών αποτελείται από τους: Χρήστο Ζώτο, Μηχανικό Η/Υ και Πληροφορικής και υπεύθυνο του προγράμματος και του ISLab, Νικόλαο Γιαννακόπουλο, Χημικός MSc, Αναστάσιο Ψήνα, Φυσικό PhD, Γεώργιο Θεοδωρόπουλο, Μαθηματικό, Νικολία Ηλιοπούλου, Βιολόγο, Ηλία Καραδήμα, Φυσικό, Όλγα Σταυρουλοπούλου, Γεωλόγο PhD, καθηγήτρια Πληροφορικής, και Αντρέα Γιαννακόπουλο, Χημικό.


Το 2015 οι Υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησαν τη Διακήρυξη των Παρισίων, που εξηγεί ότι «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε για τη διαφύλαξη των πλουραλιστικών μας κοινωνιών είναι να προσδώσουμε κοινές θεμελιώδεις αξίες». Συμφώνησαν σε μία κοινή προσπάθεια, να διδάξουν τους μαθητές, να γίνουν ενεργοί πολίτες προωθώντας θεμελιώδη δικαιώματα και δημοκρατικές αξίες.
Το Key-Code αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι μαθητές στην εδραίωση της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, με βάση τις θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες, προσδιορίζει επίσης την ανάγκη ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών για την σύνδεση των διαπροσωπικών βασικών ικανοτήτων με έμφαση στην ενσυναίσθηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων με βάση την ευαισθητοποίηση για τις θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Πατρούλα Καφούσια, καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας.

ΣΕΙΣΜΟΣ 4,8 της κλίμακας Richter!!
Οι μαθητές του Αρσακείου Λυκείου Πατρών, παρακολουθούν και επεξεργάζονται τους σεισμούς των τελευταίων ωρών σε πραγματικό χρόνο!
Ο καλύτερος τρόπος για να απομυθοποιήσει κανείς ένα φαινόμενο που προκαλεί φόβο, όπως ο σεισμός, είναι να το μελετήσει και να κατανοήσει τα αίτια που το προκαλούν.
Οι μαθητές των Αρσακείων Σχολείων, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν σε πραγματικό χρόνο τους σεισμούς που λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας το τελευταίο 24-ωρο, αξιοποιώντας τον Σεισμογράφο του Σχολείου τους και τη δυνατότητα εξ’ αποστάσεως πρόσβασης σε αυτόν. Μάλιστα, εντυπωσιάστηκαν όταν, κατά τη διάρκεια του μαθήματος έγινε ένας ακόμα σεισμός και μπόρεσαν να τον επεξεργαστούν την ίδια στιγμή!
Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021 και ώρα Ελλάδος 00:09 π.μ. έλαβε χώρα σεισμός ο οποίος έγινε έντονα αισθητός στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. Το μέγεθος του σεισμού ήταν 4,8 βαθμοί της κλίμακας Richter, το εστιακό βάθος 5,1 χιλιόμετρα και το επίκεντρο εντοπίστηκε περίπου 16 χιλιόμετρα βόρεια του Αιγίου στην Παραλία Σεργούλας. Τη σεισμική δόνηση ακολούθησε πλήθος μικρότερων σεισμών, οι οποίοι συνεχίζουν να εκδηλώνονται μέχρι αυτή τη στιγμή.
Οι μαθητές της Α’ τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών με υπεύθυνη την Καθηγήτρια Πληροφορικής - Δρ. Σεισμολογίας κ. Όλγα Σταυρουλοπούλου, εφάρμοσαν στην ψηφιακή τους τάξη άσκηση εύρεσης επικέντρου με χρήση των καταγραφών από τον σειμογράφο του Σχολείου (Raspberry Shake 4D). Προσδιόρισαν το επίκεντρο του σεισμού περίπου 23 χλμ. βοριοανατολικά των Αρσακείων Σχολείων στο Πλατάνι, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου. Σημειώνουμε ότι, ο σεισμογράφος έχει καταχωριστεί στο παγκόσμιο δίκτυο σεισμογράφων RaspberryShake, και είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο σχολείων του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος H2020-TURNkey, με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Διευθυντή Ερευνών Δρ. Νικόλαο Μελή, Σεισμολόγο στο Γεωδυναμικό.

Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή εκδήλωση την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 και ώρα 08:55.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε την πρόσκληση.

001

Στο πλαίσιο του εορτασμού για την συμπλήρωση των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών,  με την καθοδήγηση των καθηγητών τους δημιούργησαν ένα ψηφιακό λεύκωμα αποτελούμενο από επτά ενότητες στις οποίες αποτυπώνονται όψεις του 1821 μέσα από τη μάτια των μαθητών. Είναι ένα έργο 260 περίπου σελίδων και έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη Ελληνική Επανάσταση.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Αρσακείου Λυκείου Πατρών συγχαίρουν μαθητές και εκπαιδευτικούς.

eksofyllo 1

Μετά την ανακοίνωση των βάσεων των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το Υπουργείο Παιδείας, η λαμπρή αρσακειακή παράδοση των επιτυχιών και φέτος επιβεβαιώνεται! Μία μακρά μαθητική πορεία για τους αποφοίτους τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών επισφραγίσθηκε με τις πλέον ευοίωνες προοπτικές. Όλοι οι απόφοιτοι πέτυχαν και οι περισσότεροι εξ’ αυτών σε Πανεπιστημιακά Τμήματα πρώτης προτίμησης.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι δεν είναι τυχαία η φήμη τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών. Πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο επιλογής, το οποίο σήμερα – αντάξιο της ιστορίας του – παρέχει παιδεία και γνώση, καλλιεργεί αξίες και αρχές, διδάσκει ήθος και αισθητική, κάνει έναν μεγάλο αγώνα για την ποιότητα της αγωγής.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τους μαθητές για τις επιτυχίες τους, και τους εύχονται καλή τύχη στο νέο τους ξεκίνημα.

Δείτε τις σχολές και τους επιτυχόντες, εδώ