Οι καθηγήτριες Aγγλικών τού Αρσακείου Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης κ. Άννα Οικονόμου και Παναγιώτα Οικονόμου και η καθηγήτρια Οικονομικών τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης κ. Μαρία-Αμαλία Βέργουλα, ολοκλήρωσαν με επιτυχία την τηλεκπαίδευση 20 ωρών με τίτλο «Ένταξη τής μάθησης μέσω ερευνητικής εργασίας στην τάξη» (“Introducing Project-Based Learning in your Classroom”), που πραγματοποιήσαν μέσω τής διαδικτυακής πλατφόρμας School Education Gateway. Τα σχετικά πιστοποιητικά τους απονεμήθηκαν στις 10 Ιουλίου 2016.
Το επιμορφωτικό MOOC πραγματοποιήθηκε από τις 6 Ιουνίου έως και τις 10 Ιουλίου 2016 και διοργανώθηκε από τη νεοσύστατη «Ακαδημία εκπαιδευτικών», τμήμα τού «Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου» που είναι ο επίσημος φορέας τής Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προώθηση τής καινοτομίας στην εκπαίδευση και συνεργάζεται με τριάντα εθνικά Υπουργεία Παιδείας τής ΕΕ.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο προσέλκυσε εκπαιδευτικoύς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλον τον κόσμο, που ασχολήθηκαν με θέματα όπως: εξασφάλιση επιτυχούς και αποτελεσματικής συνεργατικότητας των μαθητών, αυτονόμηση των μαθητών στη διάρκεια τής ερευνητικής εργασίας, δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων (learning scenarios) και αξιολόγηση τής μαθησιακής διαδικασίας στην αίθουσα διδασκαλίας από άλλους μαθητές. Οι ενότητες τού σεμιναρίου εμπλουτίστηκαν με περιπτώσεις μελέτης από διάφορα σχολεία χωρών τής ΕΕ, ενώ οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με συγκεκριμένες διαδικτυακές εφαρμογές και εργαλεία για την ενσωμάτωση τής μεθοδολογίας PBL στη σχολική πράξη. Oι περίπου 2.000 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν πρακτικές, εκπόνησαν εργασίες και συμμετείχαν στην αξιολόγηση των συναδέλφων τους.
Η τελική αξιολόγηση των συμμετασχόντων πραγματοποιήθηκε μέσα από την τήρηση διαδικτυακού «Ημερολογίου μάθησης» και διαδικτυακά τεστ καθ’ όλη τη διάρκεια τού σεμιναρίου. Στο τέλος, κάθε εκπαιδευτικός οργάνωσε ένα λεπτομερές σχέδιο μαθήματος για το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκει με εμφανή χρήση των tablets, το οποίο αξιολόγησαν δύο άλλοι εκπαιδευτικοί. Για τη δημιουργία και την υποβολή τού ατομικού σχεδίου μαθήματος χρησιμοποιήθηκε το “Learning Designer” («Σχεδιαστής μάθησης»), ένα πιλοτικό διαδικτυακό εργαλείο τού Ινστιτούτου Εκπαίδευσης τού Λονδίνου.