Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31
Πού αρχίζει κάτι και πού τελειώνει; Πώς ξεκινά μια προσπάθεια και πώς ευοδώνεται; Πότε γνωρίζουμε την κατάλληλη στιγμή, για να ορίσουμε την πρώτη αρχή ή να καθορίσουμε το τέλος;

Για τη Μαθητική Κοινότητα τα πράγματα είναι απλά: στις 11 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο γίνεται ο Αγιασμός στο σχολείο και τα μαθήματα ξεκινούν. Για τους εκπαιδευτικούς οι εργασίες έναρξης του νέου σχολικού έτους τρέχουν ήδη από την 1η Σεπτεμβρίου. Αντιστοίχως στις 30 Ιουνίου ολοκληρώνεται μια φάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για μικρούς και μεγάλους και ακολουθεί η ανασυγκρότηση του θέρους. Για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο που θέτει στόχους και αγωνίζεται να τους πραγματοποιήσει ο κύκλος «αρχή και τέλος» δεν σταματά ποτέ.

Για άλλη μια φορά στις 11 Σεπτεμβρίου και φέτος το σχολείο γέμισε φωνές, ζωντάνεψε και πάλι ύστερα από τρεις μήνες χάρη στη δύναμη της νιότης που εισέβαλε «με ηχολόγισμα δικό της», κατά τον Διονύσιο Σολωμό. Κάθε αίθουσα, τα εργαστήρια, οι αυλές, τα πάντα έγιναν ο χωροχρόνος  των μαθητών, ξανάγιναν δικά τους, ώσπου να ολοκληρωθεί και ο κύκλος αυτός, να συμπληρωθεί το σχολικό έτος 2014-2015 και να αφεθούν άπαντες στη θερινή ραστώνη. Ένα τέλος που έρχεται προγραμματισμένα στις 30 Ιουνίου 2015, μόνο που, για να συνεχίσουμε τη σκέψη του Σολωμού, «τέτοιο τέλος είναι αρχή».

Τα χρονικά σημεία (11 Σεπτεμβρίου, 30 Ιουνίου) σηματοδοτούν πράξεις, ανοίγουν και κλείνουν έναν κύκλο που συνεχίζεται αέναα. Το σημαντικό στην υπόθεση είναι η δυναμική του κύκλου, ο αγώνας που δίνεται καθημερινά, η προσπάθεια που καταβάλλεται, ο «πόνος» που διατρέχει την πορεία, το σθένος που διασφαλίζει τη συνέχεια, αλλά, πάνω από όλα, πριν από όλα, παντού και πάντα, το σημαντικό είναι ο άνθρωπος: ο μαθητής, ο δάσκαλος, ο γονιός. Οι τρεις αυτές ομάδες κινούν το σχολείο, ενεργοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία, απελευθερώνουν τη δύναμη της γνώσης και ενώνουν κάθε πτυχή του παιδαγωγικού λειτουργήματος. Οι τρεις αυτές ομάδες συνεργάζονται σταθερά, συζητούν γόνιμα και συμπράττουν δημιουργικά. Οι τρεις αυτές ομάδες είναι στο τέλος μία, γιατί μία είναι η «ἀρχή» που ενώνει το έργο και των τριών: η αγάπη για τον άνθρωπο.

Καλή χρονιά σε όλους

Θεσσαλονίκη, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Δρ Ιωακειμίδου Αικατερίνη