Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31
Η νέα σχολική χρονική βρίσκεται στο ξεκίνημα της. Μια χρονιά ιδιαίτερα σημαντική, καθώς φέτος υλοποιείται ένας από τους βασικούς εκπαιδευτικούς μας στόχους, η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας.

Η διεύρυνση του ωραρίου θα ωφελήσει πολλαπλά μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς.

Καταρχήν, δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η διδακτική διαδικασία και οι μαθησιακές ικανότητες των παιδιών. Επιμηκύνει τον χρόνο  για την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο, (καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση της διδακτέας ύλης, επίλυση αποριών κ.ά). Επιτρέπει την πιο ουσιαστική και ευκολότερη εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης (υλοποίηση ομαδικών διαθεματικών εργασιών στο σχολείο, αξιοποίηση διαθέσιμων στο σχολείο ηλεκτρονικών πηγών και βιβλιοθήκης, κ.ά). Καθιστά πιο ενεργή τη συμμετοχή του παιδιού στην κατάκτηση της γνώσης και καλλιεργεί ανάλογες δεξιότητες.  Διευκολύνει την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και τη μεγαλύτερη ενασχόληση με δράσεις που καλλιεργούν πολύπλευρα το μαθητή και αναπτύσσουν την κριτική και δημιουργική του σκέψη. Όπως είναι ο πολιτισμός, η φιλαναγνωσία, η μαθηματική σκέψη, η αγωγή λόγου, οι φυσικές επιστήμες. Περιορίζει δραστικά τις κατ’ οίκον εργασίες, μια πρακτική που έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως ως ξεπερασμένη και παιδαγωγικά ανώφελη. Αποσυμφορεί τον πολύτιμο οικογενειακό χρόνο από το «διάβασμα» των παιδιών και απαλλάσσει τους γονείς από καθήκοντα άμεσης διδασκαλίας.

Θερμά συγχαρητήρια για μια ακόμη φορά στον μαθητή μας Παπαστεργίου Αλέξανδρο για το ποσοστό 100%, με το οποίο βαθμολογήθηκε στις εξετάσεις του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας επιπέδου Β1, P.E.T. του Πανεπιστημίου του Cambridge αλλά και σε όλους τους μαθητές της Στ’ τάξης του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης. Πέρασαν και οι 25 μαθητές που συμμετείχαν, εκ των οποίων οι 11 με διάκριση και οι 12 με έπαινο

Οι επιτυχόντες μαθητές/μαθήτριες είναι:

prwtia-fysiki
Μεγέθυνση
Θερμά συγχαρητήρια στον μαθητή της Στ΄ τάξης του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης
Αλέξανδρο Παπαστεργίου που έλαβε το πρώτο βραβείο στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικών Δημοτικού 2013. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, με την επιστημονική ευθύνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συγχαρητήρια, επίσης, αξίζουν και οι παρακάτω μαθητές του σχολείου μας, οι οποίοι διακρίθηκαν ως εξής: 

Ελεύθερη Απόδοση

eleftheri-apodosi
Πατήστε για μεγέθυνση
Την Παρασκευή 24 Μαΐου 2013 στην Αίθουσα Β' της γκαλερί TinT (Χρυσοστόμου Σμύρνης 13, Θεσσαλονίκη), θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής με τίτλο "Ελεύθερη απόδοση" των μαθητών της Ε’ και Στ’ τάξεων του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Το σχολείο μας αναγνωρίζοντας ότι η ενεργή και ουσιαστική ενασχόληση των παιδιών με την Τέχνη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια, υλοποιεί ποικίλες δράσεις προς την κατεύθυνση αυτή. Φέτος, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄ και Στ τάξεων, έχουν έρθει σε επαφή και γνωριμία με έργα τέχνης του 21ου αιώνα και υλοποιούν σε γκαλερί της πόλης μας, τη δική τους έκθεση ζωγραφικής με δημιουργίες τους, εμπνευσμένες από τα έργα των καλλιτεχνών που γνώρισαν.

Γίνεται κατανοητό ότι τα παιδιά με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα, που διήρκησε ένα ολόκληρο διδακτικό έτος, απεκόμισαν ποικίλα παιδαγωγικά οφέλη. Μετατράπηκαν από παθητικοί καταναλωτές εικόνων σε ενεργοί μελετητές έργων τέχνης. Αφού γνώρισαν τα έργα και τους δημιουργούς τους, άσκησαν την παρατηρητικότητα και την κρίση τους, καθώς επιχείρησαν με την εμπνευσμένη καθοδήγηση του καθηγητή τους, να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν, στο βαθμό που η ηλικία τους το επιτρέπει, τα μηνύματα των έργων και να αναγνωρίσουν την εκφραστική τους ποιότητα. Στη συνέχεια, εμπνευσμένα από αυτά, ενεργοποίησαν τη φαντασία τους και αναπτύσσοντας τις δημιουργικές τους ικανότητες, αντιμετώπισαν την πρόκληση να γίνουν τα ίδια δημιουργοί της προσωπικής τους έκφρασης, την οποία εκθέτουν στο ευρύ κοινό.

Φιλανθρωπικό παζάρι – Γιορτή Άνοιξης
kalo-pasxaΜε ξεχωριστή χαρά και ιδιαίτερη ικανοποίηση σας ενημερώνουμε ότι τα έσοδα από το Πασχαλινό μας Παζάρι ανέρχονται σε 4.500€.
Για άλλη μια φορά οι κόποι και η προσπάθεια όλων απέδωσαν. Σας ευχαριστούμε για την πολύτιμη συνεισφορά, συμμετοχή και συμπαράστασή σας. 
Ύστερα από συνεδρίαση των συλλόγων διδασκόντων (∆ημοτικού – Γυμνασίου) αποφασίστηκε το ποσό να διατεθεί στους φορείς :

1.       ́Ιδρυμα Ορφανοτροφείο Θηλέων «Η ΜΕΛΙΣΣΑ»: 1.000€
2.      Εταιρεία Σπαστικών Βορείου Ελλάδος: 950€
3.      Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης: 1.000€
4.     Τράπεζα Αλληλεγγύης 6ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης: 1.000€
5.     Στην οικογένεια της Βαφτιστήρας των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης,Μηλίδου Ελένης: 550€

Οι ∆ιευθύντριες
                                                    
Θεοδώρα Κωνσταντινίδου (∆ημοτικού)                                                
Αλεξάνδρα Πολυζοπούλου (
Γυμνασίου)
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η συμβολή της λογοτεχνίας στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού είναι αδιαμφισβήτητη. Το Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στην επαφή του παιδιού με το καλό λογοτεχνικό βιβλίο, έχει εντάξει τη λογοτεχνία στην εκπαιδευτική διαδικασία με πολλούς τρόπους. 


Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, προσκαλεί αγαπημένους συγγραφείς των παιδιών και πραγματοποιεί σειρά επισκέψεων σε βιβλιοπωλεία και χώρους πολιτισμού. Φυσικά ωθεί τους/τις μαθητές /τριες να διαβάσουν πολλά βιβλία αλλά και να εκφράσουν τα συναισθήματα που αυτά τους προκάλεσαν. Το αποτέλεσμα αυτής της έκφρασης είναι πραγματικά εντυπωσιακό: παραγωγές γραπτού λόγου, εικαστικές δημιουργίες, ακόμη και μικρά θεατρικά έργα.

 Η λογοτεχνία αποτελεί, κατά κοινή ομολογία, ένα άριστο παιδαγωγικό εργαλείο για την επίτευξη των σκοπών τής αγωγής, καθώς συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας τού παιδιού. Το Σχολείο, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητά της, την έχει εντάξει στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και υλοποιεί ποικίλες δράσεις με κύριο, φυσικά, άξονα τη φιλαναγνωσία. Είναι ιδιαίτερο σημαντικό να γνωρίζουν τα παιδιά από κοντά και να συνομιλούν με τους συγγραφείς των αγαπημένων τους βιβλίων.

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013 επισκέφθηκε το Σχολείο μας ο πολυβραβευμένος συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας και υποψήφιος για το Διεθνές Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν 2012 κ. Χρήστος Μπουλώτης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Μπουλώτης δεν κάνει συχνά επισκέψεις σε σχολεία και έτσι αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή και χαρά η επίσκεψή του.

Πατήστε εδώ για να δείτε τα υλικά για τους μαθητές Δημοτικού για το σχολικό έτος 2012-2013 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ελαιώνες Πυλαίας, Θεσσαλονίκη, 555 35

Τηλ. Κέντρο: 2310-304000, εσωτ. 409, 410

Fax: 2310-328198 

dhm-t@arsakeio.gr


Θἐση των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης στο Google Maps

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη
                                                                    Επίσκεψη Συγγραφέων

 Με τη νέα χρόνια ξεκίνησαν οι επισκέψεις στο σχολείο μας γνωστών και αγαπημένων συγγραφέων. Είναι ιδιαίτερο σημαντικό να γνωρίζουν τα παιδιά από κοντά και να συνομιλούν με τους συγγραφείς των αγαπημένων τους βιβλίων. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013 επισκέφθηκαν το σχολείο η κ. Ναννίνα Σακκά- Νικολακοπούλου και η Σοφία Μαντουβάλου.

Α΄ Τάξη

Οι μαθητές της Α΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την αγαπημένη τους συγγραφέα και να συζητήσουν για το παραμύθι που διάβασαν και επεξεργάστηκαν,  «Μια φορά… ήταν η Κολοτούμπα που μπέρδευε τα γέλια με τα κλάματα», το οποίο σχετίζεται με το πρόγραμμα Ψυχικής Υγείας που εκπονούν τη φετινή χρονιά και αφορά στα συναισθήματα. Στη συνέχεια, πέρασαν διασκεδαστικές και δημιουργικές  στιγμές, παίζοντας και διαβάζοντας το παραμύθι της «Αλφαβήτα Χάχανα». Τέλος, την αποχαιρέτησαν χαρίζοντάς της ένα βιβλιαράκι που ετοίμασαν τα ίδια τα παιδιά για τα «συναισθήματα της Κολοτούμπας».

Κοινωνική Δράση