Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31

ja ekalh

Τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία ξεκινούν δυναμικά την εφαρμογή της επιχειρηματικής εκπαίδευσης με το πρόγραμμα «JA More than Money» στο τρέχον σχολικό έτος 2014-2015.

Η επιχειρηματικότητα είναι η σύγχρονη αντίληψη για την παιδεία και την εκπαίδευση των μαθητών στο σημερινό κόσμο. Τα προγράμματα επιχειρηματικότητας συνδέουν την εκπαίδευση με τον κόσμο των επιχειρήσεων και ανοίγουν νέους δρόμους στην μελλοντική πορεία των παιδιών.

Το πρόγραμμα «JA More than Money» (Ξοδεύοντας Έξυπνα) απευθύνεται σε  μαθητές 5ης και 6ης δημοτικού.

Το πρόγραμμα αυτό, το διοργανώνει το ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) / Junior Achievement Greece www.senja.gr  σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.

Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα αυτό;

Τα παιδιά συνήθως έρχονται σε επαφή με έννοιες του οικονομικού συστήματος που δυσκολεύονται να κατανοήσουν. Το πρόγραμμα «JA More than Money» σχεδιάστηκε ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες της Οικονομίας  και να τις εφαρμόσουν στην καθημερινότητα τους. Επιπλέον, αποκτούν δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τη διαχείριση χρημάτων, ώστε να μπορούν να λάβουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους. Το «JA More than Money» δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να παίρνουν έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις ώστε  χρησιμοποιούν με σύνεση τα χρήματα τους.

Και όλα αυτά οι μικροί μας μαθητές και εκκολαπτόμενοι επιχειρηματίες τα μαθαίνουν ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΓΕΛΩΝΤΑΣ!

Το JA More than Money περιέχει δύο διαδραστικά επιτραπέζια παιχνίδια.

Πάνω στα επιτραπέζια αυτά παιχνίδια, οι παίκτες-μαθητές συνεργάζονται σε επιχειρηματικές ομάδες και κινούνται μέσα σε μία πόλη. Σε αυτή την πόλη, την οποία επισκέπτονται ως περιηγητές, συναντούν  πολλές ευκαιρίες. Ευκαιρίες  να κερδίσουν, να ξοδέψουν και να μοιράσουν χρήματα!

Πώς όμως;

Θα μάθουν να ελέγχουν τα χρήματά τους μέσω των τραπεζικών λογαριασμών τους.

Θα μάθουν να αναπτύσουν επιχειρηματικά σχέδια και να δημιουργούν επιχειρήσεις βασισμένες στα προσωπικά τους ενδιαφέροντα.

Θα μάθουν να κάνουν σωστές οικονομικές επιλογές και  να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες τους όσον αφορά στη διαχείριση των χρημάτων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 ενότητες οι οποίες υλοποιούνται μέσα στην τάξη με την εθελοντική υποστήριξη ενός εκπαιδευμένου εθελοντή-επιχειρηματικού στελέχους, πάντα σε συνεργασία με το δάσκαλο. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε 3 διδακτικά 2ωρα.

 Οι ενότητες του προγράμματος παρουσιάζονται συνοπτικά στον παρακάτω πίνακα:


Μάθημα 1ο: Χρήματα στην Τράπεζα

Οι μαθητές μαθαίνουν τί σημαίνει τραπεζικός λογαριασμός. Μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι «Community Game» κατανοούν καλύτερα το ρόλο και τη σημασία του χρήματος στην κοινωνία.
      Κύριες Έννοιες και Ικανότητες
  • Κατανόηση του ρόλου των χρημάτων στην καθημερινή ζωή
  • Τα οφέλη ενός προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού
  • Σωστές χρηματικές επιλογές
  • Διαχείριση προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού κάνοντας καταθέσεις και αναλήψεις
Μάθημα 2ο: Η Αίσθηση της Αξίας

Οι μαθητές βρίσκουν ιδέες για επιχειρήσεις ή επαγγέλματα που θα τους άρεσε να κάνουν προκειμένου να κερδίσουν χρήματα. Συνεχίζουν να παίζουν το παιχνίδι «Community Game» προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα το ρόλο των χρημάτων στην ζωή τους.

  • Διάκριση μεταξύ εργαζόμενου και επιχειρηματία
  • Τρόποι να κερδίσουν ένα εισόδημα μέσα από διάφορα επαγγέλματα ή μια μικρή επιχείρηση
  • Εξάσκηση δεξιοτήτων διαχείρισης των χρημάτων μέσω της  επιχείρησης και των ηθικών πρακτικών
Μάθημα 3ο: Παιχνίδι Ισορροπιών

Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα τους συνδέοντάς με πιθανά μελλοντικά επαγγέλματα. Δουλεύοντας σε ομάδες, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με ζητήματα σχετικά με την έρευνα αγοράς και παίζουν τον τελευταίο γύρο του παιχνιδιού.
  • Σύνδεση προσωπικών δεξιοτήτων με διάφορα επαγγέλματα
  • Κατανόηση της έρευνας αγοράς
  • Αναγνώριση τριών έως πέντε τρόπων να μοιράζονται, αποταμιεύουν και να ξοδεύουν το προσωπικό τους εισόδημα
Μάθημα 4ο: Χτίζοντας μια Επιχείρηση

Οι μαθητές εξερευνούν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες και τους κλάδους των διαφορετικών επιχειρήσεων. Αναγνωρίζουν τα βασικά βήματα έναρξης και λειτουργίας μιας μικρής επιχείρησης.
  • Τα βασικά βήματα σχεδιάζοντας και ξεκινώντας μία επιχείρηση
  • Υπολογισμός εξόδων και εισοδήματος σε μία μικρή επιχείρηση
  • Ανάπτυξη ενός βασικού επιχειρησιακού πλάνου βασισμένου στα ενδιαφέροντά τους και τις επαγγελματικές τους δεξιότητες
Μάθημα 5ο: Έξυπνος Καταναλωτής

Οι μαθητές συνεχίζουν να εξασκούνται αποταμιεύοντας και ξοδεύοντας σαν επιχειρηματικές ομάδες. Μέσω του παιχνιδιού, εισάγεται στα παιδιά η φιλοσοφία να κάνουν έξυπνες καταναλωτικές κινήσεις. Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες προκειμένου να παίξουν τον πρώτο γύρο του «Business Game».
  • Έξυπνες καταναλωτικές κινήσεις
  • Κατανόηση της διαφοράς μεταξύ προσωπικών και επιχειρηματικών εξόδων
  • Διαχείριση χρημάτων μέσω έξυπνων επιχειρηματικών και καταναλωτικών κινήσεων
  • Εφαρμογή των βημάτων που απαιτούνται για την επίλυση προβλημάτων στην κατοχή και λειτουργία μιας μικρής επιχείρησης
Μάθημα 6ο: Υπεύθυνη Επιχείρηση

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνάντησης οι μαθητές μαθαίνουν τι σημαίνει δυσφήμηση καθώς και τη σημαντικότητα των ηθικών επιχειρηματικών πρακτικών. Συνεχίζοντας να δουλεύουν σε επιχειρηματικές ομάδες, τα παιδιά ολοκληρώνουν το πρόγραμμα παίζοντας τον 2ο και τελευταίο γύρο του Business Game.
  • Αναγνώριση δυσφήμησης
  • Εφαρμογή δεξιοτήτων διαχείρισης χρημάτων με προσομοίωση
  • Κέρδη και ζημίες σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης
  • Προώθηση της επιχείρησης μέσω της διαφήμισης




Το πρόγραμμα JA More than Money εξοικειώνει τους μαθητές με έννοιες όπως: Διαφήμιση, Επιχείρηση, Επιχειρησιακό πλάνο, Καταναλωτής, Κατάθεση, Κέρδος, Υπάλληλος, Επιχειρηματίας, Εκτίμηση, Έξοδα, Εισόδημα, Ενδιαφέροντα, Επαγγελματικές δεξιότητες, Έρευνα Αγοράς, Διαχείριση χρημάτων, Αποταμίευση, Μοιράζω, Ξοδεύω.

Στόχος:

Οι μικροί επίδοξοι μελλοντικοί επιχειρηματίες μαθαίνουν να:

1)     Να εξασκούν την κριτική τους σκέψη

2)     Να λαμβάνουν αποφάσεις

3)     Να εργάζονται ομαδικά

4)     Να επιλύουν προβλήματα

5)     Να πλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και

6)     Να αναδύουν την  καινοτόμο σκέψη  και τη δημιουργικότητά τους

Παγκόσμιος χορηγός του προγράμματος είναι η:

Ευχόμαστε στους μικρούς μας μαθητές να γεμίσουν το μυαλουδάκι τους γνώση και την καρδούλα τους χαρά μέσα από αυτό το συναρπαστικό πρόγραμμα εκπαιδευτικής επιχειρηματικότητας!

Καλή σας επιτυχία!

Αγγελική Ζήση

(Νομικός)

National Trainer στα Προγράμματα Επιχειρηματικότητας του JuniorAchievement

Υπεύθυνη Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων