Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31

H EN AΘHNAIΣ

ΦIΛEKΠAIΔEYTIKH ETAIPEIA

(έτος ιδρύσεως 1836)

ΑΡΣΑΚΕΙΑ _ΤΟΣΙΤΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΑΘΗΝΩΝ-ΠΑΤΡΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ

 

Έκδοση 2018

1. Η ΦΙΛΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Αρσάκεια _Τοσίτσεια Σχολεία

Τα Αρσάκεια _Τοσίτσεια Σχολεία ανήκουν στη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 1836. Τρεις φωτισμένοι Έλληνες, ο Ιωάννης Κοκκώνης (1796-1864), επιθεωρητής Στοιχειώδους Εκπαιδεύσεως και εμπνευστής τής ιδέας ίδρυσης τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, ο Διδάσκαλος τού Γένους Γεώργιος Γεννάδιος (1786-1854) και ο Αρχιμανδρίτης Μισαήλ Αποστολίδης (1789-1862), μαζί με άλλους εβδομήντα συμπατριώτες, μεταξύ των οποίων και αγωνιστές τού 1821, ίδρυσαν ένα Σωματείο με την επωνυμία «Η εν Αθήναις Φιλεκπαιδευτική   Eταιρεία».

Τα Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, με παράδοση εκπαιδευτικής πρωτοπορίας που θεμελιώθηκε από τη στιγμή τής ίδρυσής τους, συνεχώς προσαρμόζονται στις εκάστοτε νέες συνθήκες εκπαιδευτικές και γενικότερες. Έτσι, διαμορφώνεται ένα διευρυμένο πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την ουσιαστική καλλιέργεια των μαθητών σε ό,τι αφορά στη σύγχρονη πνευματική και κοινωνική πραγματικότητα τής πατρίδας μας αλλά και τού κόσμου, μέσα από σειρά δραστηριοτήτων.

Το εκπαιδευτικό έργο στα Αρσάκεια _Τοσίτσεια Σχολεία στηρίζεται στις διαχρονικές αξίες τής κλασικής παιδείας σε συνδυασμό με τη σύγχρονη δυναμική τής επιστημονικής και τεχνολογικής κατάρτισης.

Πυρήνας τού εκπαιδευτικού προγράμματος είναι το πρόγραμμα τού Υπουργείου Παιδείας, το οποίο είναι εμπλουτισμένο με διδακτικά αντικείμενα, εκπαιδευτικές δραστηριότητες κ.ά. (στο πρωινό πρόγραμμα και στο πλαίσιο των Απογευματινών Ομίλων).

Η εκπαιδευτική καθημερινή διαδικασία γίνεται σύμφωνα με τις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, με πλούσιο υποστηρικτικό υλικό και με τη χρήση εποπτικών τεχνολογικών μέσων.

Στα Αρσάκεια _Τοσίτσεια εργάζονται εκπαιδευτικοί απόλυτα εξειδικευμένοι στα αντικείμενα που διδάσκουν. Αντιμετωπίζουν τη διδασκαλία ως λειτούργημα και όχι ως απλή διεκπεραίωση, πιστοί στον ρόλο τού αληθινού δασκάλου και όχι τού απλού διδάσκοντος. Με τη λογική αυτή, ουσιαστικό κριτήριο για τη στελέχωση των Σχολείων είναι όχι μόνο η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, -μολονότι είναι απαραίτητος όρος επιλογής-, αλλά και το παιδαγωγικό ήθος τού δασκάλου.

Στα Αρσάκεια _Τοσίτσεια Σχολεία (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια) σκοπός τής παιδευτικής διαδικασίας και τής εκπαιδευτικής εργασίας είναι:

- Η αγωγή με τη διπλή της αποστολή, δηλαδή την ψυχική και την πνευματική καλλιέργεια και τη σύμμετρη ανάπτυξη των πνευματικών δυνάμεων τού μαθητή, ώστε αυτός να διαπλάσσει σταδιακά πολύπλευρη και ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

- Η γνώση, δηλαδή η κατάκτηση από τον μαθητή σταθερών και χρήσιμων γνώσεων από τα δεδομένα τής επιστήμης, δεξιοτήτων, μεθόδων έρευνας και μηχανισμών εμπέδωσης και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, πάντα με τη βοήθεια τής σύγχρονης διδακτικής και παιδαγωγικής.

Ο σκοπός αυτός τής αριστείας επιτυγχάνεται με τη διδασκαλία και το παράδειγμα, τη συμμετοχή στην καθημερινή σχολική ζωή, την ψυχική και την πνευματική καλλιέργεια. Επιτυγχάνεται με τη συμμόρφωση σε κανόνες συμπεριφοράς, την πειθαρχία ως άσκηση και μέσο διαμόρφωσης τού χαρακτήρα, την ενίσχυση τής αυτοπειθαρχίας και τής αυτοεκτίμησης, τη βιωματική αίσθηση τού μέτρου, την αναγνώριση και τον σεβασμό τής προσωπικότητας των άλλων, την καλλιέργεια κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς και, βέβαια, με τη φροντίδα και την προστασία τού σχολικού και τού φυσικού περιβάλλοντος. Όλα αυτά υλοποιούνται με τρόπο που προσαρμόζεται στην ηλικία των παιδιών, στο στάδιο αντιληπτικής ανάπτυξής τους, στην ψυχική τους ωριμότητα και στις ατομικές διαφορές.

Τα νέα παιδιά έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους, αλλά και να γνωρίσουν και να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τις κλίσεις τους.

ΙΙ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Α. Λειτουργία Σχολείων

1.   Εγγραφές:  Η εγγραφή των μαθητών για το επόμενο σχολικό έτος γίνεται από τους γονείς/τους ασκούντες τη γονική μέριμνα πριν από τη λήξη τού διδακτικού έτους, σε ημερομηνίες που τους γνωστοποιούνται εγκαίρως. Για την εγγραφή απαιτείται: α) η καταβολή ενός ποσού έναντι των διδάκτρων και τού κόστους των λοιπών υποχρεώσεων (κόμιστρα κ.ά.), και β) η δήλωση εγγραφής με τα στοιχεία τού μαθητή στο Τμήμα Διδάκτρων τής Φ.Ε.

Οι γονείς των οποίων τα παιδιά θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη οφείλουν επιπλέον να προσκομίσουν τον Σεπτέμβριο στη Γραμματεία τού Σχολείου: α) βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο, β) το Βιβλιάριο Υγείας τού Παιδιού (Β.Υ.Π.) στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια, γ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).

2.   Έναρξη-Λήξη μαθημάτων: Το διδακτικό έτος, η έναρξη και η λήξη των μαθημάτων, ορίζεται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Παιδείας.

3.   Ωράριο λειτουργίας: Τα Δημοτικά Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας λειτουργούν τις πέντε εργάσιμες ημέρες τής εβδομάδας, επί οκτώ διδακτικές ώρες την ημέρα, όπως ορίζεται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Παιδείας. Οι ημέρες των αργιών καθώς και τυχόν διαφοροποιήσεις τού καθημερινού ωραρίου γνωστοποιούνται εγκαίρως στους γονείς και στους μαθητές από τις Διευθύνσεις των Σχολείων.

4.   Σχολικό πρόγραμμα:

       Ι. Το πρόγραμμα μαθημάτων των Δημοτικών Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας περιλαμβάνει όσα προβλέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα τού Υπουργείου Παιδείας, ενώ ενισχύεται:

       • με επιπλέον διδακτικές ώρες σε υπάρχοντα γνωστικά αντικείμενα (ελληνικά, μαθηματικά, ξένες γλώσσες, μουσική, εικαστικά, φυσική αγωγή)

       • με νέα γνωστικά αντικείμενα (δημιουργική/μαθηματική σκέψη, φιλαναγνωσία, πληροφορική, μουσικοκινητική αγωγή, θεατρική αγωγή, ελληνική παράδοση, πολιτιστικές δράσεις).

       Τα επιπλέον διδακτικά αντικείμενα και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως και το  πέραν τού οριζομένου από τον Νόμο διδακτικό ωράριο, τελούν υπό την έγκριση τού Υπουργείου Παιδείας.

      

ΙΙ. Ξένες Γλώσσες: Στα Αρσάκεια _Τοσίτσεια Σχολεία διδάσκεται η Αγγλική σε όλες τις τάξεις τού Δημοτικού (Α’ έως Στ’) ως κύρια ξένη γλώσσα. Από την Γ΄ τάξη Δημοτικού ως δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται η Γαλλική ή η Γερμανική, κατόπιν επιλογής.

      

ΙΙΙ. Ο προγραμματισμός και η οργάνωση τού Σχολικού Προγράμματος και ειδικότερα τής διδακτέας ύλης γίνεται με βάση τους νόμους και τις αποφάσεις τού Υπουργείου Παιδείας, τις αρχές και τη μακροχρόνια παράδοση των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, αλλά και σύμφωνα με τις απαιτήσεις των καιρών για άρτια παιδεία και εκπαίδευση. Η μετάδοση των γνώσεων γίνεται σύμφωνα με τις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, με πλούσιο υποστηρικτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, και με τη χρήση εποπτικού-τεχνολογικού υλικού καθώς και άλλων βοηθητικών μέσων διδασκαλίας, όπως είναι οι διαδραστικοί πίνακες και η χρήση τής ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-arsakeio. Παράλληλα, οργανώνονται εκπαιδευτικές ημερίδες από εκπαιδευτικούς, υποδειγματικές διδασκαλίες και διαθεματικά προγράμματα, με στόχο τη συνειδητοποίηση από τους μαθητές τού ενιαίου τής γνώσης και την εισαγωγή τους στον ερευνητικό-επιστημονικό τρόπο σκέψης. Ορισμένα μαθήματα διδάσκονται σε ειδικές αίθουσες (εργαστήρια Φυσικής και Καλλιτεχνικών, αίθουσες Πληροφορικής, Μουσικής κ.ά.).

       Συμπλήρωμα και απαραίτητη προέκταση και συνέχεια τής καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι εκπαιδευτικές εξορμήσεις, οι σχολικές εκδρομές, ο εκκλησιασμός, οι επετειακές, μορφωτικές, αθλητικές και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάζει και οργανώνει η Υπηρεσία Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Πολιτιστικών Εκδηλώσεων τής Εποπτείας των Σχολείων, όπως:

       • περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

       • αγωγής υγείας

       • ευρωπαϊκά ή διεθνή προγράμματα (Comenius κ.λπ.).

       Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην επαφή των μαθητών με τις ποικίλες εκφάνσεις τού πολιτισμού (θέατρο, κινηματογράφο, εικαστικά, ποίηση, πεζογραφία κ.ά.), μέσω τής διοργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων, διαγωνισμών και αφιερωμάτων σε σημαντικές προσωπικότητες και γεγονότα. Για ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο στη σχολική ιστοσελίδα διανέμεται έντυπο γονικής συγκατάθεσης κατά την έναρξη του διδακτικού έτους.

       Στις περιπτώσεις που απαιτείται μετακίνηση των μαθητών με μεταφορικό μέσο, λόγω συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες, είναι αναγκαία η ενυπόγραφη συγκατάθεση τού γονέα/τού ασκούντα τη γονική μέριμνα.

Β. Σχολική ζωή - Αγωγή μαθητών

Ι. Φοίτηση

1.   Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων τής αγωγής. Οι εκπαιδευτικοί σκοποί που εφαρμόζονται στα Σχολεία μας, όπως είναι κωδικοποιημένοι στα νομοθετήματα τής Πολιτείας, η εξειδικευμένη επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, η εγκυρότητα των διδακτικών και των παιδαγωγικών μεθόδων, καθώς και η προσπάθεια τού Σχολείου να ενεργοποιήσει το πλήθoς των ενδιαφερόντων, των κλίσεων και των προσδοκιών των μαθητών μας καθιστούν το σχολικό περιβάλλον αναντικατάστατο παράγοντα αγωγής.

Για την αποτελεσματικότητα τού παράγοντα αυτού πρέπει η συμμετοχή των μαθητών vα είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους. Για όλους αυτούς τους λόγους ο νόμος ορίζει πως η φοίτηση των μαθητών είναι υποχρεωτική.

2.   Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να σέβονται και να τηρούν το ωράριο τού καθημερινού προγράμματος, ιδιαίτερα την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινής προσευχής, εορταστικών εκδηλώσεων, εκπαιδευτικών εξορμήσεων, εκδρομών κ.ά.). Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης, οι μαθητές προσέρχονται στη Γραμματεία τού Σχολείου, αναφέρουν την αιτία τής καθυστέρησης και λαμβάνουν ειδικό σημείωμα εισόδου στην τάξη.

Οι γονείς οι οποίοι μεταφέρουν με δικό τους μέσο μεταφοράς τα παιδιά τους στο Σχολείο παρακαλούνται να είναι αυστηρά συνεπείς ως προς την ώρα άφιξης και αναχώρησης των παιδιών τους. Σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη, για ειδικό λόγο, κάποιος γονέας να παραλάβει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, πρέπει να ενημερώσει εγκαίρως την ίδια ημέρα τη Διεύθυνση τού Σχολείου. Ο γονέας παραλαμβάνει από το Γραφείο τού Διευθυντή δελτίο εξόδου τού μαθητή εις διπλούν: παραδίδει το ένα στο Γραφείο Κινήσεως και επιδεικνύει το άλλο στην πύλη εξόδου.

3.   Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

4.   Σε περίπτωση ασθένειας η απουσία δηλώνεται εγκαίρως από τους γονείς στη Διεύθυνση τού Σχολείου. Κατά την επάνοδο τού μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία άνω των δύο (2) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση. Όταν η απουσία παραταθεί πέραν των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση στην οποία πρέπει να αναφέρεται η ασθένεια και να τονίζεται σαφώς η δυνατότητα τού μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης τής νόσου.

5.   Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα τής Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες τού Σχολείου, είναι απαραίτητη η προσκόμιση τού Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ τάξεων, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο τού Υπουργείου Παιδείας.

6.   Απαλλαγές: Σύμφωνα με τις διατάξεις τής εκπαιδευτικής νομοθεσίας, προκειμένου να απαλλαγεί ένας μαθητής από το μάθημα τής Φυσικής Αγωγής για λόγους υγείας πρέπει ο γονέας του να υποβάλει στο Σχολείο, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, αίτηση απαλλαγής με σχετική ιατρική βεβαίωση. Για περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών η υπoβoλή των δικαιολογητικών πρέπει να γίνεται το συντομότερο δυνατόν. Επίσης, για την απαλλαγή από κάποιο μάθημα ή κάποιο είδος εξέτασης πρέπει να τηρείται αυστηρά η εκπαιδευτική νομοθεσία.

ΙΙ. Συμπεριφορά και υποχρεώσεις

Βασική αποστολή τής εκπαιδευτικής-παιδευτικής διαδικασίας στα Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας είναι η πνευματική καλλιέργεια και η σωστή αγωγή των μαθητών. Για την επίτευξη αυτών των στόχων και για την εύρυθμη λειτουργία τής σχολικής κοινότητας οι μαθητές έχουν καθήκον να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς:

1.   Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο τού Σχολείου (όπως συνοδούς, κυρίες τής καθαριότητας, εργατοτεχνικό προσωπικό).

2.   Η θετική συμπεριφορά προς τους συνανθρώπους εκδηλώνεται με τον πρέποντα και καλό λόγο, την ορθή στάση και την αποφυγή βίαιων ενεργειών ή παρεκκλινουσών πράξεων. Η απρεπής συμπεριφορά μαθητή, η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση λεκτικής, σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές, καθώς και οι άκοσμες εκφράσεις ελέγχονται αυστηρά, θεωρούνται παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον Διευθυντή τού Σχολείου ή από τον Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Τα παραπάνω ισχύουν και για τη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη μετακίνησή τους με τα σχολικά λεωφορεία.

3.   Οι μαθητές οφείλουν όχι μόνον να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία αλλά και να μην παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Οφείλουν να έχουν μαζί τους τα βιβλία τους και ό,τι απαιτείται για τη σχολική εργασία τους. Δεν επιτρέπονται είδη αξίας και παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.

4.   Δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών από το Σχολείο κατά τη διάρκεια τής λειτουργίας του. Η αναίτια απουσία από διδακτική ώρα αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται από τον Διευθυντή τού Σχολείου, σύμφωνα με τις αποφάσεις τού Συλλόγου των διδασκόντων για το θέμα αυτό.

5.   Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τον σχολικό χώρο. Ο σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία τού Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των μαθητών.

Γι’ αυτό πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και στους τοίχους, να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται πειθαρχικά. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.

6.   Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε καμία περίπτωση να μη τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.

7.   Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα, συσκευές αναπαραγωγής εικόνας ή/και ήχου, ηλεκτρονικά παιχνίδια. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται, καθ’ όλη τη διάρκεια τής παραμονής του εντός τού σχολικού χώρου, να το θέτει εκτός λειτουργίας και να το παραδίδει στη Γραμματεία τού Σχολείου από όπου θα το παραλαμβάνει μετά το πέρας των μαθημάτων. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου.

8.   Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία. Απαγορεύονται θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους τού Σχολείου κατά τη διάρκεια τής λειτουργίας του.

9.   Στα εργαστήρια (Φυσικής, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών) οι μαθητές συνοδεύονται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Πρέπει να χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα τα όργανα, τις συσκευές και τους υπολογιστές, να τηρούν με σχολαστικότητα τις οδηγίες τού διδάσκοντος και τους κανόνες ασφαλείας τού εργαστηρίου.

10.   Οι μαθητές παροτρύνονται να κάνουν χρήση τής Βιβλιοθήκης τού Σχολείου για να εξοικειώνονται με το βιβλίο, να αναζητούν πηγές για τη σύνθεση-σύνταξη εργασιών και να εισάγονται σταδιακά στη διαδικασία τής έρευνας. Στον χώρο τής Βιβλιοθήκης οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται σύμφωνα με τις υποδείξεις των βιβλιοθηκονόμων και να τηρούν τους κανόνες λειτουργίας της.

11.   Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται για λόγους υγιεινής καθαροί και οι μαθητές να χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες τού Σχολείου στο οποίο φοιτούν.

12.   Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους από το Σχολείο τους χώρους, φροντίζοντας οι χώροι να διατηρούνται, για λόγους υγιεινής και ευπρέπειας, καθαροί. Επίσης οι μαθητές πρέπει να σέβονται τους Κανονισμούς Λειτουργίας των γυμναστηρίων και των γηπέδων. Αυτά είναι επιβεβλημένα όχι μόνο για λόγους εύρυθμης λειτουργίας τού Σχολείου, αλλά και για λόγους ασφαλείας των παιδιών.

13.   Στις σχολικές εκδηλώσεις και κατά την έξοδό τους από το Σχολείο οι μαθητές οφείλουν να υπακούουν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και να συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Η εν γένει συμπεριφορά τους πρέπει να τιμά τους ίδιους, την οικογένειά τους και το Σχολείο. Σε περίπτωση που ένας μαθητής επιδεικνύει συμπεριφορά που παραβαίνει τις αρχές τού Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών, τού επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.

14.   Οι μαθητές υποχρεούνται να επιδίδουν στους γονείς τους τις γραπτές ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωσή τους.

15.   Η προσοχή και η αυστηρή τήρηση των οδηγιών τού Σχολείου επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας των μαθητών.

16.   Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό τού Σχολείου. Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές τής παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία.

ΙΙΙ. Ενδυμασία - Εμφάνιση

Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο με την καθιερωμένη από το Σχολείο ενδυμασία, καθημερινή και επίσημη, για τις οποίες ενημερώνονται κατά την εγγραφή τους στο Σχολείο.

Η εμφάνιση των μαθητών είναι φροντίδα των γονέων τους, αποτελεί βασικό στοιχείο τής καθημερινής παρουσίας τους στο Σχολείο και λόγοι παιδαγωγικοί επιβάλλουν τον έλεγχό της.

IV. Πειθαρχία

Στο Σχολείο η κατάκτηση τής γνώσης και η αγωγή απαιτούν εκ μέρους κάθε μαθητή τον σεβασμό του σε αρχές και κανόνες συμπεριφοράς.

Η σταδιακή προσαρμογή των παιδιών στους κανόνες πειθαρχίας, ως βασική επιδίωξη τού Σχολείου, επιβάλλει να λαμβάνονται διάφορα παιδαγωγικά μέτρα και να γίνονται διακριτικές προσωπικές επισημάνσεις.

Αν όμως διαπιστωθεί ότι κάποιοι μαθητές παραβαίνουν αυτούς τους κανόνες συμπεριφοράς και ότι με τη συμπεριφορά τους παρακωλύουν το έργο τού Σχολείου ή ότι η συμπεριφορά τους είναι βλαπτική για τους συμμαθητές τους, τότε είναι αναγκαίο να επιβληθούν κυρώσεις (ποινές), σύμφωνα πάντοτε με τη σχολική νομοθεσία και με τις αρχές τής Παιδαγωγικής και τής Ψυχολογίας.

Βέβαια η σχέση κανόνας-παράβαση-τιμωρία διαμορφώνεται στο πλαίσιο λειτουργίας τού Σχολείου και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.

Οι γονείς ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών τους και την επιβολή κυρώσεων. Η στενή συνεργασία Σχολείου-Γονέων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

Η συνέπεια στην τήρηση τού σχολικού Κανονισμού και των καθιερωμένων κανόνων από το Υπουργείο Παιδείας και η εξαίρετη συμπεριφορά -τόσο η ατομική των μαθητών, όσο και η ομαδική των μαθητικών κοινοτήτων- εκτιμάται αναλόγως και επαινείται κατά την κρίση τού Συλλόγου των Διδασκόντων κάθε Σχολείου.

V.  Σχολικά λεωφορεία

Οι μαθητές που χρησιμοποιούν σχολικό λεωφορείο είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν μόνο το σχολικό λεωφορείο και τη στάση που έχουν επιλέξει. Αν υπάρχει ειδικός λόγος αλλαγής, γνωστοποιείται γραπτώς στη Διεύθυνση τού Σχολείου από τον γονέα και στη συνέχεια η Διεύθυνση ενημερώνει το Γραφείο Κινήσεως.

Ενημερωτικό σημείωμα που αναφέρεται σε όλα τα θέματα τα σχετικά με την
κίνηση των μαθητών με τα σχολικά λεωφορεία δίδεται στους γονείς με την έναρξη τού σχολικού έτους από τη Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών.

Γ. Συνεργασία Σχολείου - Γονέων

Το Σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς των μαθητών μας και με τον εκλεγμένο Σύλλογό τους, διότι η προσπάθεια τού Σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και τη βοήθεια των γονέων και τής οικογένειας.

Οι γονείς οφείλουν να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το εκπαιδευτικό προσωπικό τού Σχολείου και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις τού Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά στο παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη τού μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των γονέων προς το Σχολείο και τον δάσκαλο.

Υποχρέωση των γονέων είναι να συμμετέχουν στις κοινές παιδαγωγικές συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικού προσωπικού που οργανώνονται από τα Σχολεία και θεωρούνται απαραίτητες, με σκοπό την ενημέρωση των γονέων για το παιδαγωγικό έργο τού Σχολείου και για τη γενικότερη συμπεριφορά των παιδιών τους. Οι ενημερωμένοι γονείς συμβάλλουν θετικά στη διαμόρφωση τού σχολικού κλίματος προς όφελος των μαθητών μας. Για ειδικότερη στήριξη και καθοδήγηση των γονέων και των μαθητών των Σχολείων λειτουργεί η Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία των Σχολείων.

Οι γονείς οφείλουν να λαμβάνουν γνώση και να μελετούν με προσοχή τις ανακοινώσεις και τις οδηγίες που στέλνει το Σχολείο.

Συναντήσεις των γονέων με τη Διεύθυνση και τους διδάσκοντες γίνονται μία φορά την εβδομάδα σε ημέρα και ώρα η οποία ανακοινώνεται σε αυτούς με την έναρξη τής σχολικής χρονιάς. Μετά το τέλος τού Α’ και τού Β’ διδακτικού τριμήνου οι γονείς καλούνται στο Σχολείο για να παραλάβουν τους ελέγχους προόδου των μαθητών και να συζητήσουν με τους διδάσκοντες για την εν γένει επίδοση, πρόοδο και διαγωγή των παιδιών τους.

Υπενθυμίζουμε ότι οι γονείς έχουν εξ ολοκλήρου την ευθύνη τής τακτικής και ανελλιπούς φοίτησης των παιδιών τους. Οφείλουν, λοιπόν, να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο.

Οι γονείς για οποιοδήποτε αίτημά τους πρέπει να απευθύνονται στο Γραφείο τής Διεύθυνσης. Η παρουσία τους σε χώρους άμεσα συνδεόμενους με τις αίθουσες διδασκαλίας παρακωλύει τη διδακτική διαδικασία. Σε περίπτωση ανάγκης οι μαθητές μπορούν να επικοινωνούν μαζί τους, με την άδεια τής Διεύθυνσης, από το τηλέφωνο τού Σχολείου. Η είσοδος των γονέων στον χώρο τού Σχολείου επιτρέπεται μετά την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή σχετικής κάρτας εισόδου στην πύλη τού Σχολείου.

Οι γονείς υποχρεούνται να τηρούν τα οριζόμενα από τον Κανονισμό αυτό κατά το μέρος που τους αφορά. Επίσης, υποχρεούνται να εξοφλούν εγκαίρως και εντός των καθοριζομένων χρόνων τις οικονομικές υποχρεώσεις τους έναντι τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, όπως αυτές τους έχουν γνωστοποιηθεί. Τυχόν παραβιάσεις των όρων τού παρόντος είναι δυνατόν να επιφέρουν τις υπό των νόμων και των κανόνων προβλεπόμενες κυρώσεις.

Ευελπιστούμε στην πρόθυμη συνεργασία των γονέων με το προσωπικό όλων των φορέων τού Σχολείου, ώστε να διευκολύνουν το έργο τους. Κοινή επιδίωξη όλων είναι η αγωγή, η κατάρτιση, η καλλιέργεια και η ασφάλεια των μαθητών.

Δ. Κανονισμός

Η τήρηση όλων των κανόνων συμπεριφοράς τού παρόντος Κανονισμού από τους μαθητές και τις μαθήτριες αποτελεί βασική και απαρέγκλιτη υποχρέωσή τους.

Όλοι οι γονείς των μαθητών δηλώνουν ενυπόγραφα ότι διάβασαν και αποδέχονται τον Κανονισµό.