Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31

Την Τετάρτη 17 και την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019 πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης το 7ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Σύγχρονος άνθρωπος και ψηφιακή τεχνολογία: προκλήσεις και προβληματισμοί». Στο Συνέδριο συμμετείχαν 45 μαθητές από το Αρσάκεια Ιωαννίνων.

Κεντρικός ομιλητής του Συνεδρίου ήταν ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του Massachusetts Institute of Technology (MIT), ο οποίος τιμήθηκε το 2018 με την κορυφαία διάκριση Rolf Nevanlinna Prize για τη συμβολή του στα μαθηματικά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ο τίτλος της ομιλίας του καθηγητή Κ. Δασκαλάκη ήταν «Πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν τον κόσμο γύρω μας;». Με την καθηλωτική ομιλία του κατάφερε να διευρύνει τον ορίζοντα των μαθητών, αναφορικά με τη δυναμική της τεχνολογίας σήμερα και να καταστήσει αντιληπτό ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για τον σημερινό νέο είναι να επινοήσει το μέλλον του.
Σκοπός του Συνεδρίου, που διεξάγεται στα πρότυπα επιστημονικών συνεδρίων, ήταν να φέρει τους μαθητές αντιμέτωπους με τον δυναμικό κόσμο της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας και τους πολλαπλούς δρόμους που αυτή ανοίγει στο μέλλον. Μέσα από την προσωπική τους έρευνα και μελέτη οι μαθητές εστίασαν σε επιμέρους πτυχές του τεχνολογικού θαύματος που βιώνουμε, ενέκυψαν στις δυνατότητες που ανοίγονται στο μέλλον για την ανθρωπότητα και συγχρόνως προβληματίστηκαν για το πώς όλη αυτή η τεχνολογική εργαλειοθήκη μπορεί να εξυπηρετήσει τον άνθρωπο ουσιαστικά.
Το Συνέδριο υποστηρίχθηκε επιστημονικά από έντεκα διακεκριμένους Πανεπιστημιακούς και ανθρώπους των γραμμάτων, οι οποίοι προέδρευαν των συνεδριών και ανέπτυξαν κριτικό διάλογο με τους μαθητές - εισηγητές. Συνολικά στο συνέδριο συμμετείχαν 700 μαθητές με την καθοδήγηση 120 περίπου εκπαιδευτικών. Ως αποτέλεσμα προέκυψαν 130 εργασίες που οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν δημόσια ως εισηγήσεις, poster, εργαστήρια, ταινίες μικρού μήκους, δρώμενα, έκθεση εικαστικού υλικού, ρητορικά αγωνίσματα, ψηφιακές εφαρμογές.