Στο πλαίσιο τού σχεδίου δράσης τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού«Πιστεύω στον εαυτό μου και μπορώ» οι μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης αρχικά πραγματεύτηκαν διεξοδικά το πρόβλημα τού σχολικού εκφοβισμού στις μέρες μας, ανιχνεύοντας τα αίτιά του και εκφράζοντας γενικά τους προβληματισμούς τους.
Με τη διδασκαλία, μάλιστα, τού ποιήματος τής Ελένης Βακαλό«Πως έγινε ένας κακός άνθρωπος», από τον κ. Χριστόπουλο στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Λογοτεχνίας, προέκυψε η επιθυμία για περαιτέρω συζήτηση και βαθύτερη διερεύνηση των αιτιών που συνθέτουν αυτό το περίπλοκο πρόβλημα το οποίο πλήττει τη σύγχρονη κοινωνία.
Εξάλλου, και οι ίδιοι οι μαθητές/-τριες κατέθεσαν τα βιώματά τους, καθώς δεν είναι, δυστυχώς, λίγες οι φορές που έχουν γίνει και εκείνοι μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού. Άλλωστε, θυμήθηκαν και το «Συμβόλαιο συνεργασίας» το οποίο συμφώνησαν με την καθηγήτριά τους κ. Δ. Χατζηαγγελάκη να ακολουθούν. Κατόπιν, αποφάσισαν να εκφράσουν έμπρακτα την αγωνία τους και, λειτουργώντας σε ομάδες, επέλεξαν να αναζητήσουν, αρχικά, στο διαδίκτυο εικόνες σχετικές με τον σχολικό εκφοβισμό, καθώς και τίτλους βιβλίων και ταινιών, στίχους τραγουδιών και συνθήματα.
Στη συνέχεια, φιλοτέχνησαν ταμπλό με το πλούσιο αυτό υλικό. Επίσης, η μαθήτρια Μάιρα Σπανού της Α΄ τάξης, που βραβεύτηκε στους Α.ΛΟ.ΤΕ με το Α΄ Βραβείο Ποίησης, ανήρτησε στο ίδιο ταμπλό δύο στροφές του βραβευθέντος ποιήματός της οι οποίες «συνομιλούν» τόσο με τον θύτη όσο και το θύμα του bullying.
Τέλος, η ίδια μαθήτρια εξέφρασε την πρόθεση να συνθέσει ποίημα για το θέμα.
Όλες οι προαναφερθείσες δράσεις πραγματοποιήθηκαν υπηρετώντας τον στόχο της ψυχικής ενδυνάμωσης των μαθητών/τριών για πρόληψη και αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων στον χώρο του σχολείου στο πλαίσιο μιας πραγματικότητας όπου κρίνεται αναγκαίο τόσο να αποφευχθούν όσο και να αντιμετωπιστούν περιστατικά βίας και εκφοβισμού.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-lyceum/ta-nea-mas/events-activities/55135-agapa-ton-anthropo-giati-eisai-esy-n-kazantzakis#sigProId8c18860961