Στο πλαίσιο τής συνεργασίας τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού με τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις τού κ. Παντελή Κατηνιώτη, καθηγητή-Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού, και τής κ. Μαρίας Κούκνη, σχολικού ψυχολόγου, με τις μαθήτριες και τους μαθητές τής Α΄ και τής Γ΄ τάξης. Σκοπός των συναντήσεων αυτών, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024, ήταν η παροχή στήριξης στα παιδιά αναφορικά με την αποδοτικότερη οργάνωση τής μελέτης τους, την αποτελεσματική διαχείριση τού χρόνου τους, καθώς και την προαγωγή τής ψυχικής τους υγείας.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια τής συνάντησης με την Γ΄ τάξη, η οποία έλαβε χώρα την 4η διδακτική ώρα, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις αγωνίες τους σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να μιλήσουν για τους παράγοντες που διευκολύνουν την προσπάθειά τους αλλά και εκείνους που την παρεμποδίζουν. Επίσης, μοιράστηκαν με τις συμμαθήτριες και τους συμμαθητές κοινούς προβληματισμούς που συνδέονται με τις ιδιαιτερότητες τής παρούσας κατάστασης και συζήτησαν σχετικά με τρόπους χαλάρωσης, αποτελεσματικής διαχείρισης τού άγχους, αλλά και μεθόδους αποδοτικής οργάνωσης τής μελέτης.
Από τους εκπροσώπους των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φ.Ε. τονίστηκε στα παιδιά, ότι ο χρόνος που απομένει μέχρι τις Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι επαρκής, αρκεί να υπάρξει από την πλευρά τους συστηματικά οργανωμένη μελέτη με ιεράρχηση των προτεραιοτήτων τους βάσει των στόχων που έχουν θέσει. Στη συνέχεια επισημάνθηκε η αναγκαιότητα κατάρτισης ενός προγράμματος με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητή. Τέλος, αναδείχθηκε η σημασία τής επικοινωνίας και τής αναζήτησης στήριξης από την οικογένεια, τους φίλους και τους συμμαθητές, ενώ επισημάνθηκε και η σημασία τής διατήρησης ενός υγιεινού τρόπου ζωής (επαρκείς ώρες ύπνου, σωστή διατροφή, σωματική άσκηση).
Κατά τη διάρκεια τής συνάντησης με το τμήμα τής Α΄ τάξης, που διεξήχθη την 7η διδακτική ώρα, δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να μιλήσουν σχετικά με τις απαιτήσεις τού Λυκείου σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τού Γυμνασίου, τις ποικίλες δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν, καθώς και για τις μεθόδους μελέτης που χρησιμοποιούν.
Επίσης, οι μαθητές αναφέρθηκαν σε θετικές καθημερινές τους συνήθειες και ενασχολήσεις που αποτελούν πηγές προσωπικής στήριξης στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή διαχείριση τού χρόνου τους. Επιπλέον, επισημάνθηκαν σε αυτούς από τα στελέχη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών ποικίλοι παράγοντες που δυσχεραίνουν τις προσπάθειές τους, αλλά και δυσλειτουργικές αντιλήψεις σχετικά με τη διαχείριση των ποικίλων υποχρεώσεών τους.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε συζήτηση, από την οποία αναδείχθηκε η ανάγκη κατάρτισης ενός εξατομικευμένου προγράμματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο μελέτης, αλλά και θα προβλέπει επαρκή χρόνο ξεκούρασης και ενασχόλησης με δραστηριότητες αναψυχής (συναντήσεις με φίλους, συμμετοχή σε αθλητικές, καλλιτεχνικές και κοινωνικές δραστηριότητες, επικοινωνία με τους γονείς κ.ά.).