Στις 26, 28 και 29 Ιανουαρίου 2021, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, έγιναν παρουσιάσεις για τους Τρεις Ιεράρχες και συζήτηση με τους μαθητές από τις θεολόγους τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού (Κλασικού) κ. Φ. Κατσαμπάνη και Ό. Ζευκιλή.
«Εφέτος η γιορτή των Τριών Ιεραρχών ήταν διαφορετική… Γι’ αυτό στη διαδικτυακή μας σύνδεση παρουσιάσαμε σε power point τους αγίους ως γιατρούς.
Οι φωτισμένοι αυτοί Ιεράρχες είχαν σπουδάσει γιατροί και παρουσίασαν πρωτοπόρο για την εποχή τους έργο με τη δημιουργία ιδρυμάτων που προσέφεραν φροντίδα σε όλους τους ανθρώπους και για όλες τις ασθένειες, χωρίς αμοιβή. Ζώντας στη σημερινή εποχή, με την covid-19, και μελετώντας το έργο τους έχουμε να εμπνευστούμε από την αγάπη, την παρηγοριά και την με αυτοθυσία προσφερόμενη ιατρική φροντίδα προς τον συνάνθρωπο».
Φωτεινή Κατσαμπάνη, θεολόγος
Η παιδεία μέσα από σκέψεις των τριών Ιεραρχών:
"Η παιδεία είναι η αγωγή που ωφελεί την ψυχή, αυτή που με κόπο και πόνο την καθαρίζει από τις κηλίδες τής κακίας. Κι αν ακόμη πρόσκαιρα φαίνεται ότι δεν προκαλεί χαρά, αλλά λύπη, αργότερα θα δώσει σε όσους την δεχθούν καρπούς εσωτερικής ειρήνης, πού θα βοηθήσουν στη σωτηρία... "
"Τρία πράγματα είναι απαραίτητα στον άνθρωπο: παιδεία, εργασία και υγεία"
Μέγας Βασίλειος
"Νομίζω πως έχει γίνει παραδεκτό απ’ όλους τους συνετούς ανθρώπους ότι η παιδεία είναι το πρώτο από τα αγαθά που έχουμε. Και όχι μόνο η χριστιανική μας παιδεία, που είναι η εκλεκτότερη και επιδιώκει τη σωτηρία και το κάλλος των θείων πραγμάτων, τα οποία μόνο με τον νου συλλαμβάνονται ,αλλά και η εξωχριστιανική παιδεία, την οποία πολλοί χριστιανοί, έχοντας σχηματίσει λανθασμένη αντίληψη γι’ αυτήν, την περιφρονούν, επειδή, λέγουν, κρύβει δόλιους σκοπούς, είναι επικίνδυνη και απομακρύνει από τον Θεό. Γιατί, όπως ακριβώς δεν πρέπει να περιφρονούμε τον ουρανό, τη γη και τον αέρα και όσα υπάρχουν σ’ αυτά, επειδή μερικοί έχουν σχηματίσει λανθασμένη αντίληψη και, αντί να λατρεύουν τον Θεό, λατρεύουν τα δημιουργήματά Του, αλλά αφού παίρνουμε απ’ αυτά ό,τι είναι χρήσιμο για τη ζωή και την απόλαυσή μας, αποφεύγουμε ό,τι είναι επικίνδυνο, κατά τον ίδιο τρόπο και από αυτά που μας προσφέρει η εξωχριστιανική παιδεία παραδεχτήκαμε ό,τι είναι χρήσιμο στην έρευνα και στις θεωρητικές αναζητήσεις, ενώ αποκρούσαμε καθετί που οδηγεί στην ειδωλολατρία, στην πλάνη και στο βάθος τής καταστροφής. Μάλιστα από την εξωχριστιανική παιδεία έχουμε και ωφεληθεί στην ευσέβεια και στη λατρεία τού Θεού, γιατί γνωρίσαμε καλά το ανώτερο από το χειρότερο και έχουμε κάμει δύναμη τής διδασκαλίας μας τις αδυναμίες εκείνης. Λοιπόν δεν πρέπει να περιφρονούμε την παιδεία, επειδή μια τέτοια περιφρόνηση φαίνεται καλό σε μερικούς. Αντίθετα πρέπει να θεωρούμε αμαθείς και αμόρφωτους τους ανθρώπους που έχουν αυτή την αντίληψη".
Γρηγόριος ο Θεολόγος
"Όποιος επιπλήττει τους νέους χωρίς συγχρόνως να τους παρηγορεί, τους κάνει σκληρότερους. Διότι δεν μπορούν να σηκώσουν το φορτίο των συνεχών ελέγχων και γι΄ αυτό και με βιαιότητα αντιδρούν. Για να προλάβουμε λοιπόν τους πόνους που προκαλούν οι έλεγχοι, πρέπει να τους συνοδεύουμε με λόγια καλοσύνης."
Ιωάννης ο Χρυσόστομος