Αρσάκεια Ιωαννίνων

Εκπαιδευτικοί τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν σεμινάριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με εφαρμογές στις Φυσικές Επιστήμες. Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών ΔΔΕ Α΄ Αθήνας κ. Νικόλαος Παπαδημητρόπουλος, χημικός με μεταπτυχιακό στη Φυσικοχημεία από το ΕΚΠΑ, ο οποίος έχει εκπονήσει τη διδακτορική του διατριβή στο ΕΜΠ, στη σχολή Χημικών Μηχανικών, με  τίτλο «Ανάπτυξη και αξιοποίηση κατασκευών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών». Είναι, επίσης, επιμορφωτής Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ.

Στο σεμινάριο ήταν παρόντες ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής ΔΔΕ Α΄ Αθήνας κ. Παναγιώτης Μπεγέτης, καθώς και οι Συντονιστές των Αρσακείων Σχολείων κ. Άννα Τζώρτζη, Συντονίστρια Πληροφορικής, και Ιωάννης Πουλόπουλος, Συντονιστής Φυσικών Επιστημών.

Από το Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού παρακολούθησαν το σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί κ. Βασιλάκη, Γεωργίου, Μεταλληνός, Φιλιππάκου,  Διακομανώλη, Καρατσιώλη, Καλλής, Καρποδίνη, ο κ. Χατζηορφανός, από το Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης, καθώς και οι παρασκευάστριες των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού κ. Δεληγιάννη και Αθανασάκου.

Το σεμινάριο αφορούσε στη σταδιακή ένταξη τού Arduino στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Ο κ. Παπαδημητρόπουλος παρουσίασε τα χαρακτηριστικά τού μικροελεγκτή ARD:icon, που βασίζεται στην ανοιχτή αρχιτεκτονική τής οικογένειας ελεγκτών ARDUINO και είναι ειδικά σχεδιασμένος από την Polytech για απλή χρήση "plug and pla" από μαθητές.

Στους συμμετέχοντες έγινε  παρουσίαση των θυρών και τού προγραμματισμού τού Arduino, μέσω τής υλοποίησης ποικιλίας εφαρμογών (χρήση αισθητήρων, βαθμονόμηση οργάνου με ποτενσιόμετρο, μέτρηση ταχύτητας ήχου), καθώς και κατασκευών εργαστηριακών οργάνων, όπως το pHμετρο, ο αισθητήρας για μέτρηση περιεκτικότητας διαλύματος, ο αισθητήρας υγρασίας εδάφους, ο έξυπνος αισθητήρας σε καλοριφέρ κ.λπ.

Το Arduino, με τους αισθητήρες που το συνοδεύουν, επιτρέπει το άνοιγμα του ‘’μαύρου κουτιού’’ (πολύπλοκα εργαστηριακά όργανα), ώστε να γίνει κατανοητή η αρχή λειτουργίας για το φυσικό μέγεθος που θέλει κάποιος να μετρήσει, αλλά και την κατασκευή οργάνων που δεν υπάρχουν στα σχολικά εργαστήρια, όπως το φωτόμετρο.

Ήταν μια γόνιμη και εποικοδομητική επιμόρφωση, η οποία θα αποτελέσει την αφετηρία για μελλοντική αξιοποίηση τής τεχνολογίας Arduino από τους εκπαιδευτικούς μας, εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με καινοτόμες προσεγγίσεις.