Αρσάκεια Ιωαννίνων

Η καθηγήτρια Γερμανικών τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Αγγέλα Μεταλληνού παρακολούθησε την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012, από τις 10.00 έως τις 17.30, το διαδραστικό σεμινάριο "Unterrichten Sie noch oder produzieren Sie schon?“ (Διδάσκετε ακόμα ή είστε ήδη παραγωγοί;), που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Geothe και με την συνεργασία τἠς ομάδας Musicisthelanguage στο Πολιτιστικό Κέντρο Φιλαδέλφια, στο Μαρούσι.


Στο εργαστήριο αυτό η εκπαιδευτικός μαζί με άλλους καθηγητές Γερμανικών ιδιωτικών και δημοσίων σχολείων τής ευρύτερης ελλαδικής επικράτειας έκαναν χρήση των νέων τεχνολογιών και συζήτησαν πώς μπορούν να εφαρμοστούν στη διδακτική διαδικασία.
Μέσα από τη χρήση προκατασκευασμένων μελωδιών, ο μουσικός τής ομάδας Musicisthelanguage τούς υπέδειξε τρόπους εμπέδωσης γραμματικών, συντακτικών ή λεξιλογικών φαινομένων, κάτι που δημιουργεί στον μαθητή την αίσθηση τού συνεχούς παιχνιδιού και έτσι διευκολύνεται η διαδικασία τής μάθησης και τής μελέτης.
Άλλος συνεργάτης τής ομάδας τούς παρουσίασε τρόπους διδασκαλίας με τη χρήση μαριονέτας ή με φιγούρες από χαρτί, που κατασκεύασαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και πρόβαλαν στον τοίχο με το φως τού προβολέα, δημιουργώντας αυθόρμητα κάποια ιστορία.
Στο τέλος ο τρίτος συνεργάτης τής ομάδας τούς παρουσίασε τον γερμανικό ραδιοφωνικό σταθμό Deutschradio24sieben, έμπνευση και δημιουργία τού Γερμανού εκπαιδευτικού και ραδιοφωνικού παραγωγού Werner Nowitzki, που εδρεύει μεν στην Ν. Ζηλανδία, αλλά φιλοξενεί ηχογραφημένες ραδιοφωνικές εκπαιδευτικές παραγωγές Γερμανών καθηγητών και των μαθητών τους από όλο τον κόσμο.
Με τίτλο «Meine Liebe Deutsch» κλήθηκαν οι παρευρισκόμενοι καθηγητές τής γερμανικής γλώσσας να παραγάγουν μια ολιγόλεπτη προφορική τοποθέτηση για τον λόγο που αγαπούν τη γερμανική γλώσσα. Ο λόγος τους ηχογραφήθηκε και, μετά από επεξεργασία με το απλό τεχνολογικό εργαλείο Audacity, αναμεταδόθηκε από τον εν λόγω ραδιοφωνικό σταθμό. Ο βαθύτερος σκοπός τού ραδιοφωνικού σταθμού είναι να κινητοποιήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς στον ελεύθερο και αβίαστο προφορικό λόγο και στην ικανοποίηση και τη χαρά που νιώθει κανείς -και κυρίως ο μαθητής- όταν έχει την δυνατότητα να ακροαστεί τον λόγο του και την πρόοδο που έχει επιτύχει με την συνεχή άσκηση τής γλώσσας.
Το σεμινάριο αυτό έκλεισε με τις καλύτερες εντυπώσεις και από τις δύο πλευρές, διοργανωτών και συμμετεχόντων, και με τη δέσμευση κάθε εκπαιδευτικός να προσπαθήσει να διανθίσει το μάθημά του με αυτούς τούς καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας.