Αρσάκεια Ιωαννίνων
Στο πλαίσιο τού περιβαλλοντικού τους προγράμματος «Διαχείριση απορριμμάτων και αειφόρος ανάπτυξη» οι μαθητές των Γ΄1 και Γ΄2 τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού πραγματοποίησαν τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη λίμνη Πλαστήρα από 21 έως 23 Απριλίου 2016. Αρχηγός τής εκδρομής ήταν ο κ. Κ. Καλλής και συνοδοί καθηγητές οι κ. Γ. Καζολέα, Β. Κοντού, Ι. Παπακωνσταντίνου.
Τα παιδιά διέμειναν στο πολυτελές ξενοδοχείο Kazarma Lake Resort & Spa στον οικισμό Καλύβια Φυλακτής, κοντά στο Νεοχώρι. Επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Νεοχώρι, όπου είδαν εκθέματα από τη χλωρίδα και την πανίδα τής περιοχής, ενημερώθηκαν για τον φυσικό της πλούτο, έμαθαν την ιστορία τής δημιουργίας τού φράγματος και παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τη βιοποικιλότητα και τη σημασία της για τον άνθρωπο.
Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε πεζοπορία στο δάσος κοντά στη λίμνη, όπου πραγματοποίησαν ποικίλες δραστηριότητες (εύρεση και ονομασία φυτών, ιχνηλασία, αναγνώριση πτηνών και εντόμων) υπό την επίβλεψη των υπευθύνων τού προγράμματος. Με την καθοδήγηση ειδικών τής Trekking Hellas, έκαναν πεζοπορία στην ευρύτερη περιοχή τής λίμνης κατά την οποία γνώρισαν καλύτερα τη χλωρίδα τής περιοχής αλλά και την ιστορία και τις θεραπευτικές ιδιότητες των διαφόρων βοτάνων, φυτών και δέντρων. Παράλληλα, διασκέδασαν πολύ δοκιμάζοντας διάφορα αθλήματα, όπως τοξοβολία, mountain bike και flying fox.
Επισκέφθηκαν επίσης το εκτροφείο πέστροφας στη λίμνη και μετά περιηγήθηκαν στο παραδοσιακό χωριό Νεράιδα και τον Βοτανικό Κήπο στα Καλύβια Πεζούλας, όπου μετά την περιήγηση και την ενημέρωση για την ιστορία, τη χρησιμότητα, τις ιδιότητες διαφόρων δέντρων, θάμνων, φυτών και βοτάνων, οι μαθητές έγιναν βοτανολόγοι: έφτιαξαν δικά τους μίγματα βοτάνων και παρασκεύασαν αρωματικό λάδι τής αρεσκείας τους που πήραν μαζί τους σαν ενθύμιο τής επίσκεψής τους.
Στον δρόμο για την επιστροφή στην Αθήνα, διέσχισαν το φράγμα τής λίμνης, ένα εντυπωσιακό τσιμεντένιο τόξο μήκους 220 μέτρων και μετά πήραν το γεύμα τους στην παραλίμνια περιοχή Λαμπερό.
Τα παιδιά αποκόμισαν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την ιστορία τής περιοχής, τη γεωμορφολογία της, τον φυσικό της πλούτο, την περιβαλλοντική της διαχείριση. Το σημαντικότερο είναι ότι μέσα από την επαφή τους με τη φύση κατανόησαν την αναγκαιότητα τής γνώσης και τής ενημέρωσης γύρω από το περιβάλλον, εκτίμησαν την αλληλεξάρτηση περιβάλλοντος και ανθρώπου και συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα τής αειφόρου ανάπτυξης.