Ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024, στο πλαίσιο τού προγράμματος επιμορφώσεων που έχει ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το Π.Δ. 4823/ ΦΕΚ 136, τ. Α,3/8/2021, άρθρα 95, 96, και στο πλαίσιο τού σχεδίου δράσης: «Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών - ΔΙά βίου μάθηση», παρακολούθησε διαδραστικό σεμινάριο, διάρκειας 4 ωρών, με θέμα: «Οπτικοακουστική αυτοκαταγραφή ως μέθοδος αξιολόγησης», με εισηγήτρια την κ. Ειρήνη Παλαιολόγου, καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εξειδικευμένη στη διδασκαλία τής Λογοτεχνίας και στη διαδικτυακή εκπαίδευση (εδώ).
Ως άνθρωποι, και κυρίως ως εκπαιδευτικοί, ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με αλλαγές, νέες τάσεις και επιταγές προσαρμογής μας στη διδακτική πραγματικότητα. Το γεγονός ότι έχουμε άμεση επαφή με νεαρές ηλικίες, στις οποίες κυριαρχεί η εικονικότητα και η έντονη επιθυμία για αυτοπροβολή μέσω εικόνων και βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να μας εμπνεύσει να αξιοποιήσουμε αυτή τη "ναρκισσιστική" χρήση τής τεχνολογίας, ενεργοποιώντας τον αυτοστοχασμό, την αυτοαξιολόγηση και την αυτοβελτίωση. Είναι πολύ εύκολο να κρίνουμε τούς μαθητές μας, έχοντας τη θέση αυθεντίας και εξουσίας που μας δίνει η έδρα, πόσο εύκολο είναι όμως να κρίνουμε τον εαυτό μας κατά την ώρα τής εκπαιδευτικής διαδικασίας;
Μέσω της οπτικοακουστικής αυτοκαταγραφής μας και έχοντας ως βάση συγκεκριμένα κριτήρια, μπορούμε να ξαναγίνουμε τρόπον τινά μαθητές και να τεθούμε στο επίκεντρο μιας διαδικασίας αυτοπαρατήρησης, αυτοδιόρθωσης και αυτοαξιολόγησης.
Σκοπός αυτού τού εργαστηρίου είναι η ενημέρωση και εξοικείωση των συμμετεχόντων με την οπτικοακουστική αυτοκαταγραφή ως μέθοδο αξιολόγησης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, εφαρμόζοντάς την στην προετοιμασία τής εκάστοτε προφορικής παρουσίασης αλλά και στη γενικότερη διδακτική διαδικασία. Κατά τη διάρκεια τού εργαστηρίου οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις για τις δυσκολίες προετοιμασίας τού προφορικού μέρους τού μαθήματός τους, τους δόθηκε, επίσης η ευκαιρία να δουν πρωτογενές υλικό και είχαν τον χρόνο να εφαρμόσουν οι ίδιοι αυτή τη μέθοδο, καταγράφοντας τα δικά τους αποτελέσματα και παρουσιάζοντάς τα στην ολομέλεια.
Η πρώτη διεξαγωγή τού εργαστηρίου για την “Οπτικοακουστική αυτοκαταγραφή ως μέθοδο αξιολόγησης” είχε λάβει χώρα κατά το 2ο Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης, στη Γρανάδα (2018), από την κ. Ειρήνη Παλαιολόγου (ΠΕ07) και είχε σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία. Έκτοτε έχουν γίνει βελτιώσεις και προσαρμογές, ανάλογα με το άτομο που τίθεται στο επίκεντρο τής καταγραφής (καθηγητής, επαγγελματίας, μαθητής κ.ά.). Η κ. Παλαιολόγου διδάσκει Έκθεση, Λογοτεχνία και Ιστορία στη Γερμανική γλώσσα, καθώς και Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα, τα τελευταία 14 χρόνια και εξειδικεύεται στη διαδικτυακή εκπαίδευση.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/teachers-news/52705-i-optikoakoustiki-aftokatagrafi-os-methodos-aksiologisis-0#sigProId7aaa56b623