Τον Ιανουάριο τού 2024 ολοκληρώθηκε η συνεργασία τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού με το Εργαστήριο Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που λειτουργεί υπό τη Διεύθυνση τής καθηγήτριας Γλωσσολογίας κ. Σπυριδούλας Βαρλοκώστα, στο ερευνητικό έργο «Language and Executive Function Intervention Strategies in Language Disorders» [Παρεμβατικές στρατηγικές γλώσσας και εκτελεστικής λειτουργίας στις γλωσσικές διαταραχές].
Ειδικότερα, με τη συναίνεση γονέων και κηδεμόνων μαθητών και μαθητριών μας και μετά από συνεννοήσεις τής Υποδιευθύντριας κ. Χρυσούλας Κλειδή με την κ. Βαρλοκώστα, ο Όμιλος Ρητορικής τού Σχολείου μας συμμετείχε σε έρευνα για την οφθαλμοκίνηση κατά την ανάγνωση. Καθ' όλη τη διάρκεια τής συνεδρίας η διδακτορική ερευνήτρια, και προπονήτρια τού ομίλου, κ. Αντωνία Μπόζνου παρατηρούσε και κατέγραφε με τη βοήθεια προηγμένης τεχνολογίας (EyeLink Portable Duo Eye-tracker) τις κινήσεις που κάνουν τα μάτια των εφήβων, όταν διαβάζουν.
H ερευνητική ομάδα τής κ. Βαρλοκώστα χρησιμοποιεί την τεχνολογία καταγραφής τής οφθαλμοκίνησης, που είναι μια διαδικασία μέτρησης των οφθαλμικών κινήσεων για να προσδιοριστεί πού κοιτάζει ένα άτομο όταν διαβάζει ένα κείμενο, τι κοιτάζει και για πόσο χρόνο το βλέμμα του εστιάζει σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Μέσω τής τεχνολογία αυτής η ερευνητική ομάδα επιχειρεί να μελετήσει ενδελεχώς την επεξεργασία τής γλώσσας και τη δομή τού ανθρώπινου μυαλού.
Επιπλέον, το έργο αποσκοπεί σε μια καλύτερη ζωή των ατόμων με αναπτυξιακά και επίκτητα γλωσσικά ελλείμματα, βελτιώνοντας τις δεξιότητες γλωσσικής κατανόησης όσων παρουσιάζουν γλωσσικές διαταραχές και αποτρέποντας, έτσι, ανεπιθύμητες επιπτώσεις, όπως είναι η κοινωνική απομόνωση και η κατάθλιψη, που συνδέονται με μια κακή ποιότητα ζωής.