Η διαδικτυακή εκπαίδευση, που ξεκίνησε στις 23 Μαïου και ολοκληρώθηκε στις 17 Ιουνίου 2016, περιελάμβανε τις εξής ενότητες:
1: VISUAL STORYTELLING
2: DEVELOPING LITERACY SKILLS THROUGH SOUND
3: HOW TO IMPROVE STORY WRITING USING FILM
4: TEACHING LITERACY THROUGH FILMMAKING
Μέσω διαλέξεων, άρθρων και βίντεο διερευνήθηκαν οι τεχνικές ανάλυσης, παρατήρησης και κατανόησης τού τρόπου δημιουργίας μιας ταινίας, από τη γραφή τού σεναρίου και τη δημιουργία χαρακτήρων μέχρι τις κινηματογραφικές λήψεις, τη θέση τής κάμερας, τα ηχητικά και οπτικά εφέ, τον φωτισμό και τον τρόπο κινηματογράφησης με σύγχρονα μέσα (κινητά, tablets, διαδικτυακά εργαλεία) ειδικά προσαρμοσμένα στις δεξιότητες μαθητών.
Ο κινηματογραφικός αλφαβητισμός (Film Literacy) είναι μια καινοτόμος μέθοδος διδασκαλίας που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στους μαθητές. Τα παιδιά δεν είναι μόνο θεατές-καταναλωτές εικόνων, αλλά μετατρέπονται σε μελετητές-ερευνητές, αναπτύσσουν κριτική στάση απέναντι στις εικόνες και ανακαλύπτουν κριτήρια αξιολόγησης και επιλογής εικόνων. Και εκτός αυτών χρησιμοποιούν τα οπτικοακουστικά εργαλεία και γίνονται παραγωγοί-δημιουργοί. Όλα αυτά με συστηματική παιγνιώδη καθοδήγηση και προσεκτικά επιλεγμένο υλικό.
Επιπλέον η κ. Μαρίν έγινε μέλος τής διεθνούς πλατφόρμας Σχολικού Κινηματογραφικού Γραμματισμού IntoFilm (https://www.intofilm.org/), αποκτώντας πρόσβαση σε διαρκώς ανανεωνόμενο κινηματογραφικό υλικό ειδικό για διδασκαλία.
Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν θα αξιοποιηθούν στον καινούργιο απογευματινό Όμιλο Κινηματογράφου και Ψηφιακής Αφήγησης “Film and Digital Literacy Club” των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, για μαθητές από την Ε΄ Δημοτικού, όπου διδάσκει η κ. Μαρίν.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/teachers-news/29124-teaching-literacy-through-film#sigProIdb723cf445c
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/teachers-news/29124-teaching-literacy-through-film#sigProIdb723cf445c