Η περιβαλλοντική συνείδηση καλλιεργείται στους μαθητές τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων με την έναρξη τής φοίτησής τους στο Σχολείο μας. Εκτός από οργανωμένα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, περιβαλλοντικές δράσεις διατρέχουν το πρόγραμμα όλη τη σχολική χρονιά και δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν τις αλλαγές στη φύση γύρω τους και πώς ο άνθρωπος συμβάλλει σε αυτές. Κάθε εποχή τού χρόνου αποτελεί και ένα νέο θέμα μελέτης στο πεδίο, που δεν είναι άλλο από την αυλή τού Σχολείου μας.
Πιο συγκεκριμένα τη χρονιά που μας πέρασε, στις αρχές Οκτωβρίου, οι μικροί μαθητές έφτιαξαν μέσα στην τάξη τους ένα φθινοπωρινό δέντρο γεμίζοντάς το με σκέψεις, κατανοώντας έτσι ότι δεν επιτρέπεται να καταστρέφουν τα φυτά για τα παιχνίδια τους. Επίσης, παρατήρησαν ότι όταν αλλάζει η θερμοκρασία και όσο ο καιρός κρυώνει, τα πουλιά που ζουν στα δέντρα τής αυλής δεν βρίσκουν τροφή εύκολα. Έτσι, αποφάσισαν να κατασκευάσουν μικρές ταΐστρες τις οποίες κρέμασαν στα δέντρα τού Σχολείου. Τα πεσμένα φύλλα τής αυλής χρησιμοποιήθηκαν για τις μαθηματικές τους δραστηριότητες μέσα στην τάξη αξιοποιώντας ό,τι η φύση γύρω τους «δεν χρειαζόταν».
Με τον ερχομό τού χειμώνα, τον μήνα Δεκέμβριο, και τού πρώτου χιονιού τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα χιονισμένα βουνά, τον πάγο και την σημασία του για τα ζώα των Πόλων. Μέσα από βίντεο, εποπτικό υλικό, τη μελέτη βιβλίων εγκυκλοπαιδικών γνώσεων και περιήγηση στο διαδίκτυο γνώρισαν το πρόβλημα τής καταστροφής τού φυσικού περιβάλλοντος των ζώων που ζουν στους πάγους και τους ανθρώπινους παράγοντες που την προκαλούν. Επόμενη δράση τους ήταν η κατασκευή μίας ρομποτικής πίστας, μίας παγομηχανής και ενός ρομπότ πιγκουίνου που αποστολή είχε να βοηθήσει να αποκατασταθεί η ισορροπία στη φύση. Στο τέλος, μια χειροτεχνία πιγκουίνος έγινε πρωταγωνιστής παιχνιδιών ρόλων γνωρίζοντας παράλληλα στοιχεία για τον τρόπο που ζουν τα ζώα των Πόλων.
Κατά τον μήνα Μάρτιο και ενώ οι μαθητές τού Νηπιαγωγείου παρακολουθούσαν εξ αποστάσεως μαθήματα στην ψηφιακή τους τάξη, λόγω καραντίνας, η τεχνολογία και η χρήση ψηφιακών εργαλείων αξιοποιήθηκαν για δραστηριότητες που αφορούσαν στην κατανόηση τής αξίας των μελισσών και των εντόμων για τη φύση, Η επικονίαση και η αξία της για τη γονιμοποίηση των φυτών έκανε τα νήπια να κατανοήσουν πώς όσο και αν τα έντομα μπορεί να τους τρομάζουν είναι σημαντικά για τη ζωή μας. Όταν οι μικροί μας μαθητές επέστρεψαν στο Σχολείο, τον Μάιο, με ένα απλό πείραμα είδαν στην πράξη τι χρειάζεται ένα φυτό για να αναπτυχθεί.
Φτάνοντας στο καλοκαίρι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου), τα παιδιά μέσα από περιήγηση στο διαδίκτυο ενημερώθηκαν για την ανάγκη του εορτασμού τής συγκριμένης ημέρας και έφτιαξαν τη δική τους οικολογική αφίσα με θέμα 6 Τρόπους – Προτάσεις Προστασίας τού Περιβάλλοντος.
Στόχος όλων των δράσεων και των δραστηριοτήτων ήταν να αποκτήσουν οι μικροί μαθητές περιβαλλοντική συνείδηση και να υιοθετήσουν στάσεις, συνήθειες και συμπεριφορές που θα ακολουθήσουν στο μέλλον ως ενεργοί πολίτες.