Στο πλαίσιο τού προγράμματος Φιλαναγνωσίας, που υλοποιείται στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, μαθητές και μαθήτριες τού τμήματος Β΄α, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο κ. Ευανθία Παπακώστα, διάβασαν, κατά τη διάρκεια τού α΄ τετραμήνου, το βιβλίο: «O ιππότης με τη σκουριασμένη πανοπλία» τού Robert Fisher, εκδόσεις "Opera".
Τα παιδιά παρακολούθησαν τον ιππότη στην πορεία του, από την αποξένωση, τη μοναξιά, την αμφιβολία και τον φόβο του, προς την αυτογνωσία, την κατανόηση και, τελικά, την αγάπη που χαρακτηρίζει κάθε άνθρωπο που τολμάει να αποδεχτεί και να αγαπήσει τον εαυτό του όπως ακριβώς είναι, κάτι που εν τέλει τον οδηγεί στην πραγματική κατανόηση, αποδοχή και αγάπη για τον συνάνθρωπο.
Παραθέτουμε εδώ την έμπνευση για την εικαστική δημιουργία τής μαθήτριας Όλγας-Μαρίας Αργύρη και τις σκέψεις της για το βιβλίο:
«Η έμπνευσή μου για τη ζωγραφιά αυτή προήλθε από το βιβλίο "Ο Ιππότης με τη Σκουριασμένη Πανοπλία", το οποίο είχα διαβάσει κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου, τού σχολικού έτους 2024-2025.
Αρχικά, με σκοπό να δημιουργήσω μία ζωγραφιά, έφτιαξα ένα μεγάλο κάστρο, όπου κάθε πύργος του συμβόλιζε και από έναν μικρότερο, δηλαδή αυτούς τής σιωπής, τής γνώσης, τής θέλησης και τής τόλμης. Στη συνέχεια, χάραξα ένα μεγάλο μονοπάτι, αφού ο ιππότης έπρεπε να ξεπεράσει πολλά εμπόδια και δοκιμασίες στον δρόμο προς αυτά τα κάστρα. Στην αρχή τού μονοπατιού, ζωγράφισα τον ιππότη με γκρι χρώμα, για να τονίσω την αρχική του ψυχολογική κατάσταση, δηλαδή προτού ξεκινήσει για το ταξίδι τής γνώσης και τής αλήθειας.
Θεωρώ ότι το βιβλίο θέλει να δείξει ότι η πανοπλία έχει την ιδιότητα να κάνει τον ιππότη να νιώθει ασφάλεια, αλλά όμως τού στερεί την αληθινή χαρά και ευτυχία, για τις οποίες χρειάζεται να προσπαθήσει αρκετά. Έτσι, έφτιαξα γκρι σύννεφα στο σημείο που βρίσκεται προτού ξεκινήσει τη διαδρομή, για να δείξω πώς νιώθουμε όταν μένουμε στο παρελθόν και κλεινόμαστε στον εαυτό μας. Αντίθετα πρόσθεσα έναν ήλιο πάνω από τα κάστρα, γιατί εκεί θα βρει το φως τής αλήθειας και τής γνώσης».