Εργαστήριο 2: «Αναζητούμε τη μνήμη τής Μικράς Ασίας στο σπίτι μας, στη γειτονιά μας, στη ζωή μας»
Εμπνευσμένο από την ιδέα ότι το παρελθόν παραμένει ζωντανό μέσα μας ποικιλοτρόπως, το εργαστήριο αυτό προσκάλεσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να γνωρίσουν την ιστορία τού Μικρασιατικού Πολιτισμού μέσα από τα αντικείμενα αλλά και τις εικόνες, τους ήχους, τις μυρωδιές, τις ιδέες ακόμη και τις λέξεις τού παρελθόντος...
Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ και Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού: Ελένη Ασημακοπούλου, Γεώργιος Καλοσπύρος, Ιωάννης Καρασσάβας, Διονύσης-Χρήστος Μπενάρδος, Γεώργιος Νικολής, Αγγελική Σούρλα, Θεόδωρος Σούρλας, υπό την καθοδήγηση τής υπεύθυνης τού εργαστηρίου κ. Άννας Ενεπεκίδου, μουσειολόγου, Διευθύντριας Υπηρεσιών τού Ιδρύματος τής Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, μετατράπηκαν σε ερευνητές, δημιουργούς περιεχομένου, συλλέκτες και επιμελητές, με τελικό στόχο την παρουσίαση τής έκθεσης «Το δικό μου '22».
Έτσι, λοιπόν, οι συμμετέχοντες αναζήτησαν τα δικά τους ιστορικά τεκμήρια μέσα στο δικό τους περιβάλλον: στο σπίτι, στο σχολείο, στη γειτονιά, στην πόλη.
Τα τεκμήρια που συγκεντρώθηκαν ήταν ποικίλα: βιβλία, κείμενα, τραγούδια, ημερολόγια, φωτογραφίες τού παρελθόντος, αντικείμενα, βίντεο, συνεντεύξεις αλλά και πρωτότυπα έργα, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο τού εργαστηρίου.
Υπεύθυνη επιβλέπουσα καθηγήτρια των μαθητών και των μαθητριών ήταν η κ. Εβίτα Παπαστόιτση, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας.
Αφετηρία τής εργασίας τους αποτέλεσε η πρώτη τους συνάντηση με την κ. Ενεπεκίδου, η οποία παρουσίασε ιστορικά στοιχεία σχετικά με τους δρόμους τής προσφυγιάς των Μικρασιατών και των Ποντίων μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, ενώ συζήτησε με τα παιδιά και για την αξία όσων αυτοί οι άνθρωποι έφεραν στη νέα τους πατρίδα, είτε επρόκειτο για αντικείμενα είτε για συναισθήματα ή ιδέες.
Στη συνεχεία συζητήθηκε η κεντρική ιδέα και ο τρόπος υλοποίησης τής έκθεσης των μαθητών/μαθητριών με θέμα «Το δικό μου ‘22».
Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση των συμμετεχόντων στην έκθεση «Σήκω Ψυχή μου!... Εικόνες και μουσικές των προσφύγων τού ‘22» τού Ιδρύματος τής Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν εκεί για τη διαδικασία με την οποία οργανώνεται, υλοποιείται και προβάλλεται μια έκθεση, προκειμένου και οι ίδιοι να ετοιμάσουν τη δική τους έκθεση.
Εν συνεχεία χωρίστηκαν σε ομάδες και έλαβαν μέρος σε διάφορες βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με την δημιουργία μιας έκθεσης.
Για να δείτε την παρουσίαση όλων όσων έλαβαν μέρος στη δράση, πατήστε εδώ.