Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού γιόρτασε μια σημαντική επιτυχία που ανέδειξε τη δύναμη τής τεχνολογίας και τής νεανικής δημιουργικότητας. Οι μαθήτριές μας Άννα Αλεξανδρή (Γ΄α), Αναστασία Γαρδικιώτη (Γ΄α), Αμαλία Γρηγορίου (Γ΄α), Ίριδα Καραγιάννη (Γ΄β) και ο μαθητής μας Στέλιος Κερκουλάς (Γ΄β), με αφορμή την ημέρα, παρουσίασαν σε όλη τη μαθητική κοινότητα τού Σχολείου μας την εργασία με την οποία έλαβαν μέρος και διακρίθηκαν κατακτώντας την 3η θέση στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Hackathon 2024-Selma. Με τη διάκριση αυτή οι μαθητές μας επιβεβαίωσαν την αφοσίωση, την ενσυναίσθηση και την έμπνευση όλων των συμμετεχόντων.
Συγκεκριμένα, με τις πολύτιμες συμβουλές, τη συμβολή και τη συνεχή υποστήριξη τής Διευθύντριας κ. Ευδοκίας Πατσιλινάκου και των καθηγητριών Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα και Καλλιτεχνικών κ. Ελένης Βλάχου-Τσοτσορού δημιουργήθηκε το κατάλληλο περιβάλλον για να αναπτύξουν τα παιδιά τις δεξιότητες και το όραμά τους.
Ο διαγωνισμός Hackathon-Selma, που πραγματοποιείται ετησίως, είχε τη σχολική χρονιά 2023-2024 ως κεντρικό θέμα τη «Δημιουργική χρήση τής τεχνολογίας με έμφαση στην προσβασιμότητα και συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία». Ο διαγωνισμός διεξάγεται σε δύο φάσεις: αρχικά οι συμμετέχοντες πραγματοποιούν μια σύντομη παρουσίαση τής καινοτόμου ιδέας τους και μια επιτροπή αξιολόγησης επιλέγει τις δέκα επικρατέστερες ομάδες βάσει κριτηρίων όπως η πρωτοτυπία, η φαντασία, το περιεχόμενο και η αποτελεσματικότητα. Στη συνέχεια οι κορυφαίες ομάδες παρουσιάζουν την εξέλιξη τών ιδεών τους στα Αγγλικά κατά τη διάρκεια τού Ετήσιου Συνεδρίου Εφηβικής Υγείας.
Για το Σχολείο μας η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία δεν είναι απλώς ζήτημα άρσης φυσικών εμποδίων. Απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει τεχνολογική καινοτομία, εκπαιδευτική υποστήριξη, κοινωνική ευαισθητοποίηση και αλλαγή αντιλήψεων. Σε αυτό το πλαίσιο η ομάδα μας κατέκτησε το βραβείο, επιδεικνύοντας εξαιρετική δημιουργικότητα και ευαισθησία.
Οι μαθήτριες μας και ο μαθητής μας κατάφεραν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις τεχνολογικές τους δεξιότητες, συνδυάζοντας καινοτομία και ενσυναίσθηση, και προσέγγισαν το θέμα τής αναπηρίας με βαθύ σεβασμό, αποδεικνύοντας ότι η νεολαία μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη κοινωνικών αλλαγών.
Για να δείτε περισσότερα πατήστε εδώ.