Αρσάκεια Ιωαννίνων

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού Άννα Αλεξανδρή (Γ΄α), Αναστασία Γαρδικιώτη (Γ΄α), Αμαλία Γρηγορίου (Γ΄α), Ίριδα Καραγιάννη (Γ΄β) και Στυλιανό Κερκουλά (Γ΄β), για το 3ο βραβείο που κατέκτησαν στην τελική φάση τού Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Hackathon 2024 - Selma.

Η συμμετοχή των παιδιών έγινε με πρωτοβουλία και με την πολύτιμη συμβολή τής Διευθύντριας τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ευδοκίας Πατσιλινάκου. Την εργασία των μαθητών επόπτευσε και συντόνισε η καθηγήτρια Τεχνολογίας κ. Ελένη Γαλιάνδρα. Για το εικαστικό κομμάτι τού poster έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού.

Ο διαγωνισμός είχε ως θέμα: «Προτάσεις των μαθητών μέσω τής τεχνολογίας για την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ)». Η αρχική ιδέα των μαθητριών και τού μαθητή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον στην 14η Ημερίδα Ψηφιακής Παιδείας - Ορθής Χρήσης τής Τεχνολογίας από τα παιδιά και τους νέους, με τίτλο: «Το ταξίδι τού Αριάδνη συνεχίζεται…» (για περισσότερα πατήστε εδώ). 

Η εξέλιξη τής ιδέας αυτής παρουσιάστηκε στο 17ο διεθνές συνέδριο STATE OF THE ART Adolescent Medicine/Health Congress, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στις 12 Οκτωβρίου 2024. Ο διαγωνισμός, που στοχεύει στην προώθηση τής καινοτομίας και τής ευαισθητοποίησης σε θέματα αναπηρίας, αποτέλεσε εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές μας να αναδείξουν τις δημιουργικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Η πρότασή τους περιελάμβανε τη δημιουργία ενός βίντεο που αναδεικνύει την ιστορία ενός παιδιού με αναπηρία. Στην αρχή τού βίντεο το παιδί βιώνει την απόρριψη και την κοροϊδία, όμως με τη σωστή υποστήριξη και καθοδήγηση, καταφέρνει να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να αναπτύξει τις δυνατότητές του.

Κεντρικό στοιχείο τής παρουσίασης (πατήστε εδώ) αποτέλεσε ο συμβολισμός τού λουλουδιού: όπως ένα λουλούδι που ποτίζεται ανθίζει, έτσι και ένα παιδί με αναπηρία μπορεί να εξελιχθεί όταν του προσφέρεται η αγάπη, η φροντίδα και η αποδοχή που χρειάζεται. Μέσω αυτού τού ισχυρού συμβολισμού, τα παιδιά ανέδειξαν ότι η υποστήριξη και η αποδοχή είναι απαραίτητες για την πλήρη ανάπτυξη και ευημερία των ατόμων με αναπηρία.

Η συμμετοχή αυτή αποτελεί σημαντική αναγνώριση τής αφοσίωσης και τής δημιουργικότητας των μαθητών, καθώς και τής πολύτιμης καθοδήγησης των εκπαιδευτικών τους, ενώ η επιτυχία της μας υπενθυμίζει τη σημασία τής αγάπης, τής φροντίδας και τής αποδοχής ως βασικών στοιχείων για την ευημερία και την εξέλιξη των ατόμων με αναπηρία.

Συγχαίρουμε θερμά τις μαθήτριες και τον μαθητή για τη σπουδαία τους δουλειά και ευχόμαστε η επιτυχία αυτή να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία!

Την επιστημονική ευθύνη και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Στρατηγικές Αναπτυξιακής Εφηβικής Υγείας» τής Ιατρικής Σχολής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και, συγκεκριμένα, η κ Άρτεμις Τσίτσικα, αναπληρώτρια καθηγήτρια Παιδιατρικής - Εφηβικής Ιατρικής ΕΚΠΑ, επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων για εφήβους/νέους υπηρεσιών Π.Ο.Υ. ΕΚΠΑ και προγραμμάτων κατάρτισης τού Υπουργείου Υγείας, πρόεδρος επιστημονικής επιτροπής Διεθνούς Οργάνωσης για την υγεία των εφήβων, πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (ΕΕΕΙ).

Φορέας διοργάνωσης τού διαγωνισμού: «MAΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΥΓΕΙΑ».