Τη Δευτέρα 23 και τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023 οι φιλόλογοι των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού παρακολούθησαν, στο Αμφιθέατρο τού 2ου ορόφου, επιμόρφωση που οργάνωσε ο Συντονισμός Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείων τής Φ.Ε., με τίτλο «Η επεξεργασία αυτοτελούς λογοτεχνικού κειμένου στην τάξη: ρεαλιστικές προτάσεις για το λύκειο/μια πιλοτική εφαρμογή».
Ομιλήτριες ήταν η Διευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού και γλωσσολόγος κ. Νέλλη Παππά και η φιλόλογος κ. Μαρία Μπουζινέλου.
Η κ. Παππά αναφέρθηκε στα προβλεπόμενα από τα Προγράμματα Σπουδών Γλώσσας και Λογοτεχνίας Λυκείου περί επεξεργασίας εκτεταμένου κειμένου, στα κριτήρια επιλογής από τον διδάσκοντα, στους επιδιωκόμενους διδακτικούς στόχους, και αναφέρθηκε, επίσης, στην περίπτωση τού βιβλίου «Η Ρώμη και ο κόσμος της» (2006), τού Θ. Παπαγγελή, το οποίο προτείνεται, από το Πρόγραμμα Σπουδών Γλώσσας Λυκείου 2021, ως υπόδειγμα εκτεταμένου κειμένου προς αξιοποίηση μέσα από δομημένο πλαίσιο δράσεων στη βαθμίδα τού Λυκείου.
Η κ. Μπουζινέλου ενημέρωσε τους φιλολόγους για την επεξεργασία τού λογοτεχνικού βιβλίου τής Kimberly Brubaker Bradley «Ο πόλεμος που έσωσε τη ζωή μου», εκδόσεις Παπαδόπουλος, στο τμήμα Α΄3, κατά το σχολικό έτος 2022-2023. Παρουσιάστηκαν βασικά σημεία τής προσέγγισης τού έργου, των δυσκολιών τού εγχειρήματος και τού βαθμού ανταπόκρισης και συνεργασίας των μαθητών.
Επίσης, συζητήθηκαν τρόποι αξιοποίησης ενός αυτοτελούς λογοτεχνικού κειμένου για την υπηρέτηση των στόχων τού αναλυτικού προγράμματος τής Λογοτεχνίας, και διατυπώθηκαν τα συμπεράσματα που προέκυψαν σχετικά με τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές από την εν λόγω προσπάθεια.