Εν όψει τής Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας πραγματοποιήθηκε στην Ακαδημία Αθηνών, την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025, ημερίδα με θέμα «Η Κλασική Παιδεία στην Ελληνική Εκπαίδευση». Η ημερίδα, υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας και τής Αρχιεπισκοπής Αθηνών, διοργανώθηκε από το Κέντρο Ερεύνης τής Ελληνικής και Λατινικής Γραμματείας σε συνεργασία με το Κέντρο Ερεύνης Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων (Ι.Λ.Ν.Ε.) τής Ακαδημίας Αθηνών. Συντονίστρια ήταν η κ. Ευγενία Μανωλίδου τής Σχολής Αρχαίων Ελληνικών «Ελληνική Αγωγή».
Την έναρξη τής ημερίδας έκανε ο Πρόεδρος τής Ακαδημίας Αθηνών και χαιρετισμό απηύθυναν ο Υπουργός Παιδείας, εκπρόσωπος τής Αρχιεπισκοπής Αθηνών, και η Αντιπρύτανης τού ΕΚΠΑ.
Ομιλητές ήταν οι: Χριστόφορος Χαραλαμπάκης (Ακαδημαϊκός), Mauro Agosto (Pontificia Università Lateranense), Steven Hunt (University of Cambridge), Joseph Conlon (Ralston College), Μαρία Ευθυμίου (ΕΚΠΑ), Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Ευάγγελος Αλεξίου (ΑΠΘ), Νικολέττα Κοκοσιούλη (απόφοιτος Αρσακείου, Paideia Institute), Σοφία Γούλα (Ελληνική Αγωγή), Γιάννης Καργάκος (Αρσάκεια Σχολεία), Γιάννης Μαστρογεωργίου (Προεδρία τής Κυβερνήσεως), Giorgio Filieri (από τη Στερνατία, ένα από τα ελληνόφωνα χωριά τής κάτω Ιταλίας).
Στην ημερίδα αυτή είχαμε την ευκαιρία να αναδείξουμε το έργο τής Φ.Ε. για την προώθηση των ανθρωπιστικών επιστημών:
τον Αρσάκειο Διαγωνισμό Ορθογραφίας
τον χώρο δειγματικής ανασκαφής στα Αρσάκεια Εκάλης
το Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ιστορίας και Τέχνης στσ Αρσάκεια Εκάλης
τις δραματοποιήσεις
το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών τού Πανεπιστημίου Harvard (CHS-Harvard) και τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία
τους Αγώνες Λόγου και Τέχνης,
καθώς και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων που η Εποπτεία και ο Συντονισμός Φιλολόγων τής Φ.Ε. διοργανώνουν σε επίπεδο διαρσακειακό, αλλά και πολλές άλλες που οι καθηγητές των Αρσακείων πραγματοποιούν με πρωτοβουλία τους στο μάθημά τους.
Με όλα αυτά αποδεικνύουμε ότι τα 200 χρόνια ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων δεν είναι βάρος αλλά χρέος, που κάνει διδάσκοντες και διδασκόμενους στα Σχολεία μας κάθε χρόνο καλύτερους. Γιατί προσπαθούμε να κάνουμε ένσαρκο όραμα την παρότρυνση τού Μενάνδρου: «Ὡς χαρίεν ἐστ’ ἄνθρωπος, ὅταν ἄνθρωπος ᾖ» (Πόσο καλός είναι ο άνθρωπος, όταν είναι Άνθρωπος). Αλλιώς δεν θα μιλούσαμε για... ανθρωπιστικές επιστήμες!