Μια vintage διαφήμιση, που παρουσίαζε ένα γάλα γνωστής μάρκας ως «ευχάριστο, δροσερό, απολαυστικό ρόφημα», έδωσε την αφορμή γι' αυτή την εκπαιδευτική δράση στο τμήμα Α΄4 τού Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού με την επιμέλεια τής φιλολόγου κ. Άσπας Αθανασιά.
Μαθητές τού τμήματος άρχισαν να δηλώνουν ότι δεν τους αρέσει το γάλα ή ότι δεν καταλαβαίνουν τη χρησιμότητα τού πρωινού. Και άλλοι συμφώνησαν μαζί τους.
Έτσι, συζήτησαν στην τάξη για τη δυσανεξία στη λακτόζη ή στη γλουτένη, που δεν ήταν γνωστή παλαιότερα, για την ενεργειακή αξία ενός πρωινού, για την αναφορά τού Ξενοφώντα στο πρωινό των στρατιωτών πριν από τη μάχη, που ονομάζεται «άριστον», "όπως ονομάζονται αρκετοί φούρνοι σήμερα" παρατήρησαν κάποιοι μαθητές, και πολλά άλλα.
Σκέφτηκαν.λοιπόν, να κάνουν αρχικά μια ιστορική αναδρομή και να διερευνήσουν τη σημασία που δινόταν στο πρωινό γεύμα σε παλαιότερες εποχές.
Οι μαθητές ετοίμασαν εύληπτες παρουσιάσεις τις οποίες και μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους.
Για την επόμενη χρονιά, στη Β΄ πια τάξη, συν-αποφάσισαν αγώνα διττών λόγων ανάμεσα στους υποστηρικτές και τους πολέμιους τού πρωινού γεύματος.
Η εκπαιδευτική δράση υλοποιήθηκε κατά το β΄ τετράμηνο, στο πλαίσιο τού σχεδίου δράσης «Φροντίζω το σώμα μου, αγαπώ τον εαυτό μου» (θεματική ενότητα: Διατροφή), με συντονιστή τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής και Σύμβουλο Σχολικής Ζωής κ. Ευθύμιο Κάτσικα και υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Άσπα Αθανασιά, φιλόλογο.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-high-school-b/ta-nea-mas/events-activities/49070-ekpaideftiki-drasi-gia-tin-aksia-kai-tin-poiotita-tis-diatrofis#sigProIdc9ab824d88