Ο μαθητής τής Α΄2 τάξης τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού Γαβριήλ Ιωαννίδης ανήκει στην ανεξάρτητη μαθητική ομάδα Ρομποτικής"Robot Birds", η οποία κατέκτησε εφέτος, στις 8 Ιουνίου 2021, την 1η θέση στο Global Innovation Awards Greek Nomination Tournament και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Global Innovation Awards στην Αμερική.
Η ομάδα "Robot Birds" κέρδισε, επίσης, βραβείο καινοτομίας και έρευνας στον διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL (First Lego League) και προκρίθηκε στην παγκόσμια διοργάνωση τού διαγωνισμού που θα διεξαχθεί διαδικτυακά, λόγω πανδημίας, από 24 έως 26 Ιουνίου 2021.
Τα περισσότερα μέλη τής ομάδας έχουν επιλεγεί και συμμετέχουν από το 2019 και στην Ελληνική Εθνική Ομάδα Ρομποτικής, με την οποία θα εκπροσωπήσουν την χώρα μας στο FIRST Global Challenge Tokyo 2021, που θα διεξαχθεί και αυτό διαδικτυακά.
Η ομάδα απαρτίζεται από μαθητές γυμνασίου και λυκείου κυρίως ιδιωτικών αλλά και δημοσίων σχολείων τής Αττικής. Οι μαθητές προπονούνται μόνοι τους χωρίς ενήλικο προπονητή.
Οι "Robot Birds" ξεκίνησαν να ασχολούνται με τους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης από το 2017 και έχουν καταφέρει να φέρουν στη χώρα μας αρκετές παγκόσμιες διακρίσεις, τόσο σε αγώνες Ρομποτικής όσο και σε άλλους διαγωνισμούς επιστήμης.
Εφέτος, για ακόμη μια χρονιά, η ομάδα συμμετείχε στον μαθητικό διαγωνισμό First Lego League (FLL) που διοργανώνεται από τη FIRST, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με παρουσία σε 185 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Οι ομάδες συμμετέχουν στη διοργάνωση προγραμματίζοντας ένα αυτόνομο ρομπότ, προτείνοντας λύσεις στο πρόβλημα που έχουν ανιχνεύσει (project) και λειτουργώντας με γνώμονα θεμελιώδεις αξίες (Core Values). Κάθε χρόνο η FIRST ανακοινώνει μια νέα επιστημονική πρόκληση στο πλαίσιο τής οποίας οι ομάδες πρέπει να εντοπίσουν ένα συγκεκριμένο σχετικό με την πρόκληση πρόβλημα, να το αναλύσουν και να αποδείξουν με στοιχεία ότι όντως συνιστά πρόβλημα. Στη συνέχεια πρέπει να σκεφτούν και να υλοποιήσουν μια λύση-πρόταση για το πρόβλημα αυτό που να περιέχει και Τεχνολογία. Επίσης, πρέπει να παρουσιάσουν στους κριτές με ποιους ειδικούς συνεργάστηκαν, ποιες πηγές χρησιμοποίησαν, τις λύσεις που προτείνουν και σε τι διαφέρει η ιδέα τους, τις νομικές και οικονομικές προεκτάσεις τής λύσης τους και αν είναι άμεσα εφαρμόσιμη.
Το πρόβλημα με το οποίο ασχολήθηκε η ομάδα είναι η μείωση τής φυσικής δραστηριότητας κατά την διάρκεια τής εφηβείας. Οι μαθητές αποφάσισαν να δημιουργήσουν εφαρμογή που θα παρακινεί τους εφήβους να ασκηθούν μέσω προγράμματος επιβράβευσης, κατασκευών STEM και τής μεθοδολογίας Gamification.